Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola działań marketingowych w rozwoju turystyki jako element strategii rozwoju Miasta Kielce i wybranych Gmin w Województwie Świętokrzyskim
The role of tourism marketing as an element of development strategy of City of Kielce and of selected municipalities of Swietokrzyskie Region
SŁOWA KLUCZOWE:PRODUKT TURYSTYCZNY - MARKETING - ZARZĄDZANIE - BUDŻET
KEY WORDS: \nTOURISM PRODUCT - MARKETING - MANAGEMENT - BUDGET
Siedlarz, Marta (2013). Rola działań marketingowych w rozwoju turystyki jako element strategii rozwoju Miasta Kielce i wybranych Gmin w Województwie Świętokrzyskim. Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr Jacka Chudzika, Kraków, KATEDRA ZARZĄDZANIA W TURYSTYCE, 88s., 51 poz. bibl., 16 tabel, 10 rysunków, 6 wykresów.W niniejszej pracy magisterskiej przedstawiony temat ukazuje, jak wielkie znaczenie odgrywa rola marketingu w rozwoju turystyki. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale zostały przedstawione zagadnienia związane z działaniami marketingowymi w turystyce oraz omówiono pojęcia takie jak: potrzeba turystyczna produkt turystyczny i ruch turystyczny.W drugim rozdziale zaprezentowano Miasto Kielce oraz dwie najprężniej rozwijające się Gmin w Województwie Świętokrzyskim tj: Gminę Nowa Słupia i Gminę Miedziana Góra. Analizie poddano walory turystyczne poszczególnych obszarów uwzględniając zasoby przestrzenne, położenie geograficzne oraz główne atrakcje turystyczne. Rozdział trzeci został poświęcony dwóm kluczowym elementom rozwoju turystyki, czyli strategii i promocji. Wyjaśnione zostały pojęcia kanałów dystrybucji oraz przeanalizowano ich wpływ i zasadność zastosowania poszczególnych typów w zależności od charakteru prowadzonej działalności turystycznej. Ostatni rozdział został poświęcony analizie działań marketingowych wybranych jednostek samorządowych. Analizie poddane zostały w szczególności działania marketingowe promujące dany obszar podejmowane przez poszczególne samorządy. Oceniono efektywność każdego z działań prowadzącą do zwiększenia atrakcyjności turystycznej regionu, a co za tym idzie zwiększenia liczby turystów odwiedzających region. Przeanalizowane zostały również nakłady finansowe przeznaczane przez poszczególne samorządy na promocję i rozwój turystyki na podległych obszarach.
Siedlarz, Marta (2013). The role of tourism marketing as an element of development strategy of City of Kielce and of selected municipalities of Swietokrzyskie Region. Master’s thesis under the direction of PhD Jacek Chudzik, Cracow: CATHEDRAL OF MANAGEMENT IN TOURISM, 88 p., 51 pos. refs, 16 tables, 10 drawings, and 6 diagrams. This diploma project shows how important is tourism marketing in the development of the local communities of Swietokrzyskie Region. The project consists of four chapters. In chapter one I shall demonstrate marketing issues and concepts associated with it. Chapter two will be devoted to overview of the City of Kielce, and the two fastest growing Communities in Swietokrzyskie Region i.e. Nowa Slupia and Miedziana Góra. In the next chapter I shall present two key elements in tourism development that is the strategy and promotion. The last part shall be devoted to marketing actions that have been taken to promote the area as well I shall analyze their effectiveness.
dc.abstract.en | Siedlarz, Marta (2013). The role of tourism marketing as an element of development strategy of City of Kielce and of selected municipalities of Swietokrzyskie Region. Master’s thesis under the direction of PhD Jacek Chudzik, Cracow: CATHEDRAL OF MANAGEMENT IN TOURISM, 88 p., 51 pos. refs, 16 tables, 10 drawings, and 6 diagrams. This diploma project shows how important is tourism marketing in the development of the local communities of Swietokrzyskie Region. The project consists of four chapters. In chapter one I shall demonstrate marketing issues and concepts associated with it. Chapter two will be devoted to overview of the City of Kielce, and the two fastest growing Communities in Swietokrzyskie Region i.e. Nowa Slupia and Miedziana Góra. In the next chapter I shall present two key elements in tourism development that is the strategy and promotion. The last part shall be devoted to marketing actions that have been taken to promote the area as well I shall analyze their effectiveness. | pl |
dc.abstract.pl | Siedlarz, Marta (2013). Rola działań marketingowych w rozwoju turystyki jako element strategii rozwoju Miasta Kielce i wybranych Gmin w Województwie Świętokrzyskim. Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr Jacka Chudzika, Kraków, KATEDRA ZARZĄDZANIA W TURYSTYCE, 88s., 51 poz. bibl., 16 tabel, 10 rysunków, 6 wykresów.W niniejszej pracy magisterskiej przedstawiony temat ukazuje, jak wielkie znaczenie odgrywa rola marketingu w rozwoju turystyki. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale zostały przedstawione zagadnienia związane z działaniami marketingowymi w turystyce oraz omówiono pojęcia takie jak: potrzeba turystyczna produkt turystyczny i ruch turystyczny.W drugim rozdziale zaprezentowano Miasto Kielce oraz dwie najprężniej rozwijające się Gmin w Województwie Świętokrzyskim tj: Gminę Nowa Słupia i Gminę Miedziana Góra. Analizie poddano walory turystyczne poszczególnych obszarów uwzględniając zasoby przestrzenne, położenie geograficzne oraz główne atrakcje turystyczne. Rozdział trzeci został poświęcony dwóm kluczowym elementom rozwoju turystyki, czyli strategii i promocji. Wyjaśnione zostały pojęcia kanałów dystrybucji oraz przeanalizowano ich wpływ i zasadność zastosowania poszczególnych typów w zależności od charakteru prowadzonej działalności turystycznej. Ostatni rozdział został poświęcony analizie działań marketingowych wybranych jednostek samorządowych. Analizie poddane zostały w szczególności działania marketingowe promujące dany obszar podejmowane przez poszczególne samorządy. Oceniono efektywność każdego z działań prowadzącą do zwiększenia atrakcyjności turystycznej regionu, a co za tym idzie zwiększenia liczby turystów odwiedzających region. Przeanalizowane zostały również nakłady finansowe przeznaczane przez poszczególne samorządy na promocję i rozwój turystyki na podległych obszarach. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Chudzik, Jacek - 173343 | pl |
dc.contributor.author | Siedlarz, Marta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Bednarczyk, Małgorzata - 127272 | pl |
dc.contributor.reviewer | Chudzik, Jacek - 173343 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T17:39:18Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T17:39:18Z | |
dc.date.submitted | 2013-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce | pl |
dc.identifier.apd | diploma-76358-155307 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189020 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | KEY WORDS: \nTOURISM PRODUCT - MARKETING - MANAGEMENT - BUDGET | pl |
dc.subject.pl | SŁOWA KLUCZOWE:PRODUKT TURYSTYCZNY - MARKETING - ZARZĄDZANIE - BUDŻET | pl |
dc.title | Rola działań marketingowych w rozwoju turystyki jako element strategii rozwoju Miasta Kielce i wybranych Gmin w Województwie Świętokrzyskim | pl |
dc.title.alternative | The role of tourism marketing as an element of development strategy of City of Kielce and of selected municipalities of Swietokrzyskie Region | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |