Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Product placement w polskich serialach na przykładzie maki Apart.
Product Placement in Polish TV Shows Exemplified by The Apart Brand
Apart, Narzędzia promocji, Product Placement, Reklama, Serial
Advertising, Apart, Marketing Tools, Product Placement, TV Shows
Niniejsza praca koncentruje się na zagadnieniu product placement, które zostało przedstawione na przykładzie marki Apart zaprezentowanej w wybranych serialach. Celem pracy jest ukazanie wpływu tego narzędzia promocji na sposób postrzegania produktu i decyzje zakupowe konsumentów. W przeprowadzonych badaniach analizie poddane zostały cechy konsumenta wpływające na postrzeganie przez niego reklamy: płeć, wiek, a także wykształcenia widza. Podczas pisania pracy opierano się na książkach i artykułach o tematyce product placement, a także o psychologii reklamy, podręcznikach do marketingu i stronach internetowych zawierających odcinki opisywanych seriali. W rozdziale I opisane zostały wszystkie narzędzia promocji, przedstawiona została definicja i historia product placement, regulacje prawne oraz cechy tej formy reklamy. Rozdział II skoncentrowany został na wpływie cech konsumenta na postrzeganie reklamy, a rozdział III na przedstawieniu product placement w polskich serialach na przykładzie marki i produktów firmy Apart. Rozdział IV zawiera analizę badań, których celem było wykazanie wpływu product placement na konsumentów. W zakończeniu pracy znajdują się najważniejsze wnioski wyciągnięte na podstawie wiedzy teoretycznej oraz analizy przeprowadzonych badań.
This thesis is focused on the issue of product placement, introduced on the example of the Apart brand presented in various TV shows. The aim of this study is to show the influence that product placement has on perception of the product and purchase decisions of the consumers. The studies were focused on analysing the way in which consumers’ characteristics (age, sex and education) affect perception of an advertisement. This work is based on books and articles written on the subject of product placement, as well as the psychology of advertising, marketing textbooks and websites containing the episodes of TV shows used to describe this tool of promotion. The first chapter is focused on describing the tools of promotion, on presenting the definition and history of product placement, legal regulations and the characteristics of this form of advertising. In the second chapter I’m focusing on the impact of the consumer’s characteristics on his perception of an advertising and in the third chapter the presentation of the product placement in the Polish TV shows is made on the example of the Apart brand and its products. The next chapter provides the analysis of the studies aimed to demonstrate an impact that product placement has on consumers. In the closing argument of this work the main conclusions are drawn from the theoretical knowledge and the studies’ analysis.
dc.abstract.en | This thesis is focused on the issue of product placement, introduced on the example of the Apart brand presented in various TV shows. The aim of this study is to show the influence that product placement has on perception of the product and purchase decisions of the consumers. The studies were focused on analysing the way in which consumers’ characteristics (age, sex and education) affect perception of an advertisement. This work is based on books and articles written on the subject of product placement, as well as the psychology of advertising, marketing textbooks and websites containing the episodes of TV shows used to describe this tool of promotion. The first chapter is focused on describing the tools of promotion, on presenting the definition and history of product placement, legal regulations and the characteristics of this form of advertising. In the second chapter I’m focusing on the impact of the consumer’s characteristics on his perception of an advertising and in the third chapter the presentation of the product placement in the Polish TV shows is made on the example of the Apart brand and its products. The next chapter provides the analysis of the studies aimed to demonstrate an impact that product placement has on consumers. In the closing argument of this work the main conclusions are drawn from the theoretical knowledge and the studies’ analysis. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca koncentruje się na zagadnieniu product placement, które zostało przedstawione na przykładzie marki Apart zaprezentowanej w wybranych serialach. Celem pracy jest ukazanie wpływu tego narzędzia promocji na sposób postrzegania produktu i decyzje zakupowe konsumentów. W przeprowadzonych badaniach analizie poddane zostały cechy konsumenta wpływające na postrzeganie przez niego reklamy: płeć, wiek, a także wykształcenia widza. Podczas pisania pracy opierano się na książkach i artykułach o tematyce product placement, a także o psychologii reklamy, podręcznikach do marketingu i stronach internetowych zawierających odcinki opisywanych seriali. W rozdziale I opisane zostały wszystkie narzędzia promocji, przedstawiona została definicja i historia product placement, regulacje prawne oraz cechy tej formy reklamy. Rozdział II skoncentrowany został na wpływie cech konsumenta na postrzeganie reklamy, a rozdział III na przedstawieniu product placement w polskich serialach na przykładzie marki i produktów firmy Apart. Rozdział IV zawiera analizę badań, których celem było wykazanie wpływu product placement na konsumentów. W zakończeniu pracy znajdują się najważniejsze wnioski wyciągnięte na podstawie wiedzy teoretycznej oraz analizy przeprowadzonych badań. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.author | Broniec, Agnieszka | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Stuss, Magdalena - 132134 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T17:35:37Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T17:35:37Z | |
dc.date.submitted | 2013-07-08 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-76298-135347 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188962 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Advertising, Apart, Marketing Tools, Product Placement, TV Shows | pl |
dc.subject.pl | Apart, Narzędzia promocji, Product Placement, Reklama, Serial | pl |
dc.title | Product placement w polskich serialach na przykładzie maki Apart. | pl |
dc.title.alternative | Product Placement in Polish TV Shows Exemplified by The Apart Brand | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |