Product placement w polskich serialach na przykładzie maki Apart.

licenciate
dc.abstract.enThis thesis is focused on the issue of product placement, introduced on the example of the Apart brand presented in various TV shows. The aim of this study is to show the influence that product placement has on perception of the product and purchase decisions of the consumers. The studies were focused on analysing the way in which consumers’ characteristics (age, sex and education) affect perception of an advertisement. This work is based on books and articles written on the subject of product placement, as well as the psychology of advertising, marketing textbooks and websites containing the episodes of TV shows used to describe this tool of promotion. The first chapter is focused on describing the tools of promotion, on presenting the definition and history of product placement, legal regulations and the characteristics of this form of advertising. In the second chapter I’m focusing on the impact of the consumer’s characteristics on his perception of an advertising and in the third chapter the presentation of the product placement in the Polish TV shows is made on the example of the Apart brand and its products. The next chapter provides the analysis of the studies aimed to demonstrate an impact that product placement has on consumers. In the closing argument of this work the main conclusions are drawn from the theoretical knowledge and the studies’ analysis.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca koncentruje się na zagadnieniu product placement, które zostało przedstawione na przykładzie marki Apart zaprezentowanej w wybranych serialach. Celem pracy jest ukazanie wpływu tego narzędzia promocji na sposób postrzegania produktu i decyzje zakupowe konsumentów. W przeprowadzonych badaniach analizie poddane zostały cechy konsumenta wpływające na postrzeganie przez niego reklamy: płeć, wiek, a także wykształcenia widza. Podczas pisania pracy opierano się na książkach i artykułach o tematyce product placement, a także o psychologii reklamy, podręcznikach do marketingu i stronach internetowych zawierających odcinki opisywanych seriali. W rozdziale I opisane zostały wszystkie narzędzia promocji, przedstawiona została definicja i historia product placement, regulacje prawne oraz cechy tej formy reklamy. Rozdział II skoncentrowany został na wpływie cech konsumenta na postrzeganie reklamy, a rozdział III na przedstawieniu product placement w polskich serialach na przykładzie marki i produktów firmy Apart. Rozdział IV zawiera analizę badań, których celem było wykazanie wpływu product placement na konsumentów. W zakończeniu pracy znajdują się najważniejsze wnioski wyciągnięte na podstawie wiedzy teoretycznej oraz analizy przeprowadzonych badań.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.authorBroniec, Agnieszkapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerStuss, Magdalena - 132134 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T17:35:37Z
dc.date.available2020-07-24T17:35:37Z
dc.date.submitted2013-07-08pl
dc.fieldofstudyzarządzanie międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-76298-135347pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188962
dc.languagepolpl
dc.subject.enAdvertising, Apart, Marketing Tools, Product Placement, TV Showspl
dc.subject.plApart, Narzędzia promocji, Product Placement, Reklama, Serialpl
dc.titleProduct placement w polskich serialach na przykładzie maki Apart.pl
dc.title.alternativeProduct Placement in Polish TV Shows Exemplified by The Apart Brandpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This thesis is focused on the issue of product placement, introduced on the example of the Apart brand presented in various TV shows. The aim of this study is to show the influence that product placement has on perception of the product and purchase decisions of the consumers. The studies were focused on analysing the way in which consumers’ characteristics (age, sex and education) affect perception of an advertisement. This work is based on books and articles written on the subject of product placement, as well as the psychology of advertising, marketing textbooks and websites containing the episodes of TV shows used to describe this tool of promotion. The first chapter is focused on describing the tools of promotion, on presenting the definition and history of product placement, legal regulations and the characteristics of this form of advertising. In the second chapter I’m focusing on the impact of the consumer’s characteristics on his perception of an advertising and in the third chapter the presentation of the product placement in the Polish TV shows is made on the example of the Apart brand and its products. The next chapter provides the analysis of the studies aimed to demonstrate an impact that product placement has on consumers. In the closing argument of this work the main conclusions are drawn from the theoretical knowledge and the studies’ analysis.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca koncentruje się na zagadnieniu product placement, które zostało przedstawione na przykładzie marki Apart zaprezentowanej w wybranych serialach. Celem pracy jest ukazanie wpływu tego narzędzia promocji na sposób postrzegania produktu i decyzje zakupowe konsumentów. W przeprowadzonych badaniach analizie poddane zostały cechy konsumenta wpływające na postrzeganie przez niego reklamy: płeć, wiek, a także wykształcenia widza. Podczas pisania pracy opierano się na książkach i artykułach o tematyce product placement, a także o psychologii reklamy, podręcznikach do marketingu i stronach internetowych zawierających odcinki opisywanych seriali. W rozdziale I opisane zostały wszystkie narzędzia promocji, przedstawiona została definicja i historia product placement, regulacje prawne oraz cechy tej formy reklamy. Rozdział II skoncentrowany został na wpływie cech konsumenta na postrzeganie reklamy, a rozdział III na przedstawieniu product placement w polskich serialach na przykładzie marki i produktów firmy Apart. Rozdział IV zawiera analizę badań, których celem było wykazanie wpływu product placement na konsumentów. W zakończeniu pracy znajdują się najważniejsze wnioski wyciągnięte na podstawie wiedzy teoretycznej oraz analizy przeprowadzonych badań.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.authorpl
Broniec, Agnieszka
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Stuss, Magdalena - 132134
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.date.accessioned
2020-07-24T17:35:37Z
dc.date.available
2020-07-24T17:35:37Z
dc.date.submittedpl
2013-07-08
dc.fieldofstudypl
zarządzanie międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-76298-135347
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/188962
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Advertising, Apart, Marketing Tools, Product Placement, TV Shows
dc.subject.plpl
Apart, Narzędzia promocji, Product Placement, Reklama, Serial
dc.titlepl
Product placement w polskich serialach na przykładzie maki Apart.
dc.title.alternativepl
Product Placement in Polish TV Shows Exemplified by The Apart Brand
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
45
Views per month
Views per city
Warsaw
11
Poznan
5
Krakow
4
Dublin
3
Wroclaw
3
Gdansk
2
Lubartow
2
Swierzawa
2
Bialystok
1
Bydgoszcz
1

No access

No Thumbnail Available