Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Poezja śpiewana i piosenka poetycka jako kontekst w nauczaniu języka polskiego
Sung poetry as a context in Polish language lessons
poezja śpiewana, piosenka poetycka
sung poetry
Niniejsza praca porusza zarówno związki literatury z muzyką, jak i problematykę poezji śpiewanej oraz prób jej użycia w ramach lekcji języka polskiego jako sposobu na przybliżenie uczniom utworów poetyckich, a tym samym na polepszenie jakości ich odbioru. Dodatkowo zawiera ona zbiór sześciu przykładowych konspektów pokazujących, w jaki sposób poezja śpiewana i piosenka poetycka mogą zostać zaadoptowane na potrzeby edukacji polonistycznej w szkole podstawowej i gimnazjum.
The following thesis is raising the topic of relations between literature and music. The paper also looks at sung poetry and the attempts at using it in Polish language lessons as a way to familiarize the students with poetry. Additionally, it contains also a set of six outlines which show how the sung poetry can be adapted for the process of teaching Polish language in primary schools.
| dc.abstract.en | The following thesis is raising the topic of relations between literature and music. The paper also looks at sung poetry and the attempts at using it in Polish language lessons as a way to familiarize the students with poetry. Additionally, it contains also a set of six outlines which show how the sung poetry can be adapted for the process of teaching Polish language in primary schools. | pl |
| dc.abstract.pl | Niniejsza praca porusza zarówno związki literatury z muzyką, jak i problematykę poezji śpiewanej oraz prób jej użycia w ramach lekcji języka polskiego jako sposobu na przybliżenie uczniom utworów poetyckich, a tym samym na polepszenie jakości ich odbioru. Dodatkowo zawiera ona zbiór sześciu przykładowych konspektów pokazujących, w jaki sposób poezja śpiewana i piosenka poetycka mogą zostać zaadoptowane na potrzeby edukacji polonistycznej w szkole podstawowej i gimnazjum. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
| dc.contributor.advisor | Bobiński, Witold - 127368 | pl |
| dc.contributor.author | Budyś, Joanna | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Hobot-Marcinek, Joanna - 128326 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Bobiński, Witold - 127368 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-24T22:02:15Z | |
| dc.date.available | 2020-07-24T22:02:15Z | |
| dc.date.submitted | 2013-10-30 | pl |
| dc.fieldofstudy | nauczycielska | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-83672-35864 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/193110 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | sung poetry | pl |
| dc.subject.pl | poezja śpiewana, piosenka poetycka | pl |
| dc.title | Poezja śpiewana i piosenka poetycka jako kontekst w nauczaniu języka polskiego | pl |
| dc.title.alternative | Sung poetry as a context in Polish language lessons | pl |
| dc.type | licenciate | pl |
| dspace.entity.type | Publication |