Blogi modowe – profesja, nowy gatunek dziennikarski czy kult amatora? Analiza zjawiska na wybranych przykładach

master
dc.abstract.enThe main objective of this thesis is to present the importance and position of fashion blogs in current media world, as well as explore the phenomenon of the blogosphere through qualitative and quantitative analysis of three selected - currently the most popular - fashion blogs. Due to the fact that the media increasingly developed at the Internet level, and also considering the increasing professionalization and commercialization of blogs at the same time, arose the question whether this method of communication can be called journalistic species, or after all only a subjective and an independent voice. Hypothesis, that fashion bloggers have already gained a stable and equivalent position in the leading experts’ world and especially consumers of fashion, has been verified. Furthermore, their workshop oscillates between professionalism and amateurism and the kind of openness to different environments and age groups, also taking part in the development of online journalism species.Verification has been hypothesized that fashion bloggers have already gained a stable and equivalent position in the world's leading experts world of leading experts and especially consumers of fashion, and their workshop oscillates between professionalism and amateurism and kind of openness to different environments and age groups, also contributing to the development of online journalism species.pl
dc.abstract.plGłównym celem niniejszej pracy magisterskiej jest przybliżenie znaczenia i pozycji blogów modowych w dzisiejszym świecie mediów, jak również zgłębienie fenomenu blogosfery poprzez analizę jakościową i ilościową trzech wybranych – obecnie najpopularniejszych – blogów modowych. Ze względu na fakt, że media coraz bardziej rozwijają się na poziomie internetowym, a także biorąc pod uwagę coraz większą profesjonalizację, a jednocześnie komercjalizację blogów, powstało pytanie, czy ten sposób komunikacji można nazwać gatunkiem dziennikarskim, a może mimo wszystko tylko subiektywnym i niezależnym głosem amatorów zabieranym we wszelkich dostępnych tematach. Weryfikacji została poddana hipoteza, że blogerzy modowi zdobyli już stabilną i równorzędną pozycję w świecie ekspertów, a szczególnie konsumentów mody, a ich warsztat oscyluje między profesjonalizmem, a amatorstwem i swoistą otwartością na różne środowiska i grupy wiekowe, przyczyniając się także do rozwój internetowych gatunków dziennikarskich.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKaliszewski, Andrzej - 101306 pl
dc.contributor.authorAdamus, Justynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGroń, Krzysztof - 173354 pl
dc.contributor.reviewerKaliszewski, Andrzej - 101306 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T00:10:22Z
dc.date.available2020-07-25T00:10:22Z
dc.date.submitted2014-06-23pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-86462-111624pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195115
dc.languagepolpl
dc.subject.enblog, fashion, journalism species, the cult of the amateur, professionalizationpl
dc.subject.plblog, moda, gatunki dziennikarskie, kult amatora, profesjonalizacjapl
dc.titleBlogi modowe – profesja, nowy gatunek dziennikarski czy kult amatora? Analiza zjawiska na wybranych przykładachpl
dc.title.alternativeFashion blogs – profession, a new species of journalism or the cult of the amateur? Analysis of the phenomenon on selected examplespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main objective of this thesis is to present the importance and position of fashion blogs in current media world, as well as explore the phenomenon of the blogosphere through qualitative and quantitative analysis of three selected - currently the most popular - fashion blogs. Due to the fact that the media increasingly developed at the Internet level, and also considering the increasing professionalization and commercialization of blogs at the same time, arose the question whether this method of communication can be called journalistic species, or after all only a subjective and an independent voice. Hypothesis, that fashion bloggers have already gained a stable and equivalent position in the leading experts’ world and especially consumers of fashion, has been verified. Furthermore, their workshop oscillates between professionalism and amateurism and the kind of openness to different environments and age groups, also taking part in the development of online journalism species.Verification has been hypothesized that fashion bloggers have already gained a stable and equivalent position in the world's leading experts world of leading experts and especially consumers of fashion, and their workshop oscillates between professionalism and amateurism and kind of openness to different environments and age groups, also contributing to the development of online journalism species.
dc.abstract.plpl
Głównym celem niniejszej pracy magisterskiej jest przybliżenie znaczenia i pozycji blogów modowych w dzisiejszym świecie mediów, jak również zgłębienie fenomenu blogosfery poprzez analizę jakościową i ilościową trzech wybranych – obecnie najpopularniejszych – blogów modowych. Ze względu na fakt, że media coraz bardziej rozwijają się na poziomie internetowym, a także biorąc pod uwagę coraz większą profesjonalizację, a jednocześnie komercjalizację blogów, powstało pytanie, czy ten sposób komunikacji można nazwać gatunkiem dziennikarskim, a może mimo wszystko tylko subiektywnym i niezależnym głosem amatorów zabieranym we wszelkich dostępnych tematach. Weryfikacji została poddana hipoteza, że blogerzy modowi zdobyli już stabilną i równorzędną pozycję w świecie ekspertów, a szczególnie konsumentów mody, a ich warsztat oscyluje między profesjonalizmem, a amatorstwem i swoistą otwartością na różne środowiska i grupy wiekowe, przyczyniając się także do rozwój internetowych gatunków dziennikarskich.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kaliszewski, Andrzej - 101306
dc.contributor.authorpl
Adamus, Justyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Groń, Krzysztof - 173354
dc.contributor.reviewerpl
Kaliszewski, Andrzej - 101306
dc.date.accessioned
2020-07-25T00:10:22Z
dc.date.available
2020-07-25T00:10:22Z
dc.date.submittedpl
2014-06-23
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-86462-111624
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195115
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
blog, fashion, journalism species, the cult of the amateur, professionalization
dc.subject.plpl
blog, moda, gatunki dziennikarskie, kult amatora, profesjonalizacja
dc.titlepl
Blogi modowe – profesja, nowy gatunek dziennikarski czy kult amatora? Analiza zjawiska na wybranych przykładach
dc.title.alternativepl
Fashion blogs – profession, a new species of journalism or the cult of the amateur? Analysis of the phenomenon on selected examples
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
17
Views per month
Views per city
Krakow
6
Warsaw
2
Wroclaw
2
Brzesko
1
Dublin
1
New York
1
Poznan
1
Szczecin
1
Tychy
1

No access

No Thumbnail Available