Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Blogi modowe – profesja, nowy gatunek dziennikarski czy kult amatora? Analiza zjawiska na wybranych przykładach
Fashion blogs – profession, a new species of journalism or the cult of the amateur? Analysis of the phenomenon on selected examples
blog, moda, gatunki dziennikarskie, kult amatora, profesjonalizacja
blog, fashion, journalism species, the cult of the amateur, professionalization
Głównym celem niniejszej pracy magisterskiej jest przybliżenie znaczenia i pozycji blogów modowych w dzisiejszym świecie mediów, jak również zgłębienie fenomenu blogosfery poprzez analizę jakościową i ilościową trzech wybranych – obecnie najpopularniejszych – blogów modowych. Ze względu na fakt, że media coraz bardziej rozwijają się na poziomie internetowym, a także biorąc pod uwagę coraz większą profesjonalizację, a jednocześnie komercjalizację blogów, powstało pytanie, czy ten sposób komunikacji można nazwać gatunkiem dziennikarskim, a może mimo wszystko tylko subiektywnym i niezależnym głosem amatorów zabieranym we wszelkich dostępnych tematach. Weryfikacji została poddana hipoteza, że blogerzy modowi zdobyli już stabilną i równorzędną pozycję w świecie ekspertów, a szczególnie konsumentów mody, a ich warsztat oscyluje między profesjonalizmem, a amatorstwem i swoistą otwartością na różne środowiska i grupy wiekowe, przyczyniając się także do rozwój internetowych gatunków dziennikarskich.
The main objective of this thesis is to present the importance and position of fashion blogs in current media world, as well as explore the phenomenon of the blogosphere through qualitative and quantitative analysis of three selected - currently the most popular - fashion blogs. Due to the fact that the media increasingly developed at the Internet level, and also considering the increasing professionalization and commercialization of blogs at the same time, arose the question whether this method of communication can be called journalistic species, or after all only a subjective and an independent voice. Hypothesis, that fashion bloggers have already gained a stable and equivalent position in the leading experts’ world and especially consumers of fashion, has been verified. Furthermore, their workshop oscillates between professionalism and amateurism and the kind of openness to different environments and age groups, also taking part in the development of online journalism species.Verification has been hypothesized that fashion bloggers have already gained a stable and equivalent position in the world's leading experts world of leading experts and especially consumers of fashion, and their workshop oscillates between professionalism and amateurism and kind of openness to different environments and age groups, also contributing to the development of online journalism species.
dc.abstract.en | The main objective of this thesis is to present the importance and position of fashion blogs in current media world, as well as explore the phenomenon of the blogosphere through qualitative and quantitative analysis of three selected - currently the most popular - fashion blogs. Due to the fact that the media increasingly developed at the Internet level, and also considering the increasing professionalization and commercialization of blogs at the same time, arose the question whether this method of communication can be called journalistic species, or after all only a subjective and an independent voice. Hypothesis, that fashion bloggers have already gained a stable and equivalent position in the leading experts’ world and especially consumers of fashion, has been verified. Furthermore, their workshop oscillates between professionalism and amateurism and the kind of openness to different environments and age groups, also taking part in the development of online journalism species.Verification has been hypothesized that fashion bloggers have already gained a stable and equivalent position in the world's leading experts world of leading experts and especially consumers of fashion, and their workshop oscillates between professionalism and amateurism and kind of openness to different environments and age groups, also contributing to the development of online journalism species. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym celem niniejszej pracy magisterskiej jest przybliżenie znaczenia i pozycji blogów modowych w dzisiejszym świecie mediów, jak również zgłębienie fenomenu blogosfery poprzez analizę jakościową i ilościową trzech wybranych – obecnie najpopularniejszych – blogów modowych. Ze względu na fakt, że media coraz bardziej rozwijają się na poziomie internetowym, a także biorąc pod uwagę coraz większą profesjonalizację, a jednocześnie komercjalizację blogów, powstało pytanie, czy ten sposób komunikacji można nazwać gatunkiem dziennikarskim, a może mimo wszystko tylko subiektywnym i niezależnym głosem amatorów zabieranym we wszelkich dostępnych tematach. Weryfikacji została poddana hipoteza, że blogerzy modowi zdobyli już stabilną i równorzędną pozycję w świecie ekspertów, a szczególnie konsumentów mody, a ich warsztat oscyluje między profesjonalizmem, a amatorstwem i swoistą otwartością na różne środowiska i grupy wiekowe, przyczyniając się także do rozwój internetowych gatunków dziennikarskich. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kaliszewski, Andrzej - 101306 | pl |
dc.contributor.author | Adamus, Justyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Groń, Krzysztof - 173354 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kaliszewski, Andrzej - 101306 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T00:10:22Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T00:10:22Z | |
dc.date.submitted | 2014-06-23 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-86462-111624 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/195115 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | blog, fashion, journalism species, the cult of the amateur, professionalization | pl |
dc.subject.pl | blog, moda, gatunki dziennikarskie, kult amatora, profesjonalizacja | pl |
dc.title | Blogi modowe – profesja, nowy gatunek dziennikarski czy kult amatora? Analiza zjawiska na wybranych przykładach | pl |
dc.title.alternative | Fashion blogs – profession, a new species of journalism or the cult of the amateur? Analysis of the phenomenon on selected examples | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |