Trailer filmowy jako źródło informacji o filmie

master
dc.abstract.enThe subject of this work is a movie trailer as a source of information about the movie. The study aims to explore what information is important for the audience, and what information it included in the movie trailers. Research techniques used to study include the analysed literature sources, online questionnaire, and analysis of visual materials. The use of these research techniques made it possible to examine the research problem from several perspectives, and thus draw in-depth conclusions. For the purposes of this work, it conducted an online survey in which 200 respondents took part and an analysis of five selected trailers of films produced in 2015-2019.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy jest zwiastun filmowy jako źródło informacji o filmie. Celem pracy jest zbadanie jakie informacje są istotne dla odbiorcy, a jakie informacje rzeczywiście znajdują się w zwiastunach filmowych. Techniki badawcze użyte w badaniu to krytyczna analiza źródeł literaturowych, kwestionariusz internetowy oraz analiza materiałów wizualnych. Zastosowanie tych technik badawczych umożliwiło zbadanie problemu badawczego z kilku perspektyw, a co za tym idzie wyciągnięcie pogłębionych wniosków. Na potrzeby tej pracy przeprowadzono ankietę internetową, w której wzięło udział 200 respondentów oraz analizę pięciu wybranych zwiastunów filmowych filmów wyprodukowanych w latach 2015-2019.W rozdziale pierwszym przedstawiono teorię dotyczącą zwiastunów filmowych z perspektywy historiologicznej, marketingowej oraz komunikacji. W drugim rozdziale omówione zostały rozważania dotyczące zwiastuna filmowego w kontekście gatunków i paratekstów. Rozdział trzeci zawiera część metodologiczną i empiryczną pracy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorNahotko, Marek - 130864 pl
dc.contributor.authorKucia, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNahotko, Marek - 130864 pl
dc.contributor.reviewerJaskowska, Małgorzata - 128493 pl
dc.date.accessioned2021-11-04T22:34:09Z
dc.date.available2021-11-04T22:34:09Z
dc.date.submitted2021-10-29pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-148030-195016pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282796
dc.languagepolpl
dc.subject.enmovies, genres, movie trailer, information sourcepl
dc.subject.plfilmy, gatunki, zwiastun filmowy, źródła informacjipl
dc.titleTrailer filmowy jako źródło informacji o filmiepl
dc.title.alternativeMovie trailer as a source of information about the moviepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this work is a movie trailer as a source of information about the movie. The study aims to explore what information is important for the audience, and what information it included in the movie trailers. Research techniques used to study include the analysed literature sources, online questionnaire, and analysis of visual materials. The use of these research techniques made it possible to examine the research problem from several perspectives, and thus draw in-depth conclusions. For the purposes of this work, it conducted an online survey in which 200 respondents took part and an analysis of five selected trailers of films produced in 2015-2019.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy jest zwiastun filmowy jako źródło informacji o filmie. Celem pracy jest zbadanie jakie informacje są istotne dla odbiorcy, a jakie informacje rzeczywiście znajdują się w zwiastunach filmowych. Techniki badawcze użyte w badaniu to krytyczna analiza źródeł literaturowych, kwestionariusz internetowy oraz analiza materiałów wizualnych. Zastosowanie tych technik badawczych umożliwiło zbadanie problemu badawczego z kilku perspektyw, a co za tym idzie wyciągnięcie pogłębionych wniosków. Na potrzeby tej pracy przeprowadzono ankietę internetową, w której wzięło udział 200 respondentów oraz analizę pięciu wybranych zwiastunów filmowych filmów wyprodukowanych w latach 2015-2019.W rozdziale pierwszym przedstawiono teorię dotyczącą zwiastunów filmowych z perspektywy historiologicznej, marketingowej oraz komunikacji. W drugim rozdziale omówione zostały rozważania dotyczące zwiastuna filmowego w kontekście gatunków i paratekstów. Rozdział trzeci zawiera część metodologiczną i empiryczną pracy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Nahotko, Marek - 130864
dc.contributor.authorpl
Kucia, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nahotko, Marek - 130864
dc.contributor.reviewerpl
Jaskowska, Małgorzata - 128493
dc.date.accessioned
2021-11-04T22:34:09Z
dc.date.available
2021-11-04T22:34:09Z
dc.date.submittedpl
2021-10-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-148030-195016
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282796
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
movies, genres, movie trailer, information source
dc.subject.plpl
filmy, gatunki, zwiastun filmowy, źródła informacji
dc.titlepl
Trailer filmowy jako źródło informacji o filmie
dc.title.alternativepl
Movie trailer as a source of information about the movie
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections