Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Diagnoza narzędzi controllingu działalności marketingowej w branży hotelarskiej
Diagnosis of controlling tools for marketing activities in the hotel industry
branża hotelarska – controlling – strategia marketingowa – instrumenty controllingu
hotel industry – controlling – marketing strategy – controlling instruments
Celem niniejszej pracy jest przeanalizowanie oraz zdiagnozowanie narzędzi controllingu działalności marketingowej w branży hotelarskiej, a także wskazanie na istotę i rolę, jaką odgrywają narzędzia controllingu w zarządzaniu hotelem na przykładzie dziesięciu hoteli w Krakowie, w tym Vanilla Aparthotel w Krakowie. W pierwszej części pracy ujęta została szeroko rozumiana istota oraz znaczenie działalności marketingowej przedsiębiorstwa, począwszy od genezy, poprzez ewoluuję, aż współczesnego pojęcia marketingu. Kolejno zostały scharakteryzowane elementy i rodzaje marketingu, proces budowy i funkcjonowania strategii marketingowych jak również narzędzia komunikacji marketingowej we współczesnym przedsiębiorstwie. W kolejnym rozdziale omówione zostały niezbędne informacje z zakresu controllingu, które mają na celu wprowadzenie czytelnika w omawianą tematykę, zarysowując tym samym, czym jest controlling i jakie są jego główne cele oraz założenia. Ponadto korzystając z literatury przedmiotu został dokładnie nakreślony mechanizm i proces wdrażania controllingu w celu usprawnienia procesów zarządczych w przedsiębiorstwie. Trzeci rozdział został poświęcony przede wszystkim specyfice branży hotelarskiej oraz zasadom, jakie obowiązują podczas zarządzania tego typu działalnością. Rozdział trzeci to także charakterystyka najczęściej używanych w hotelarstwie strategii marketingowych. Ukazano tu rynek hotelarski w Polsce na tle tendencji światowych, a także rolę i znaczenie marketingu w branży hotelarskiej. Rozdział ten zawiera również strategie marketingowe stosowane w branży. Ostatni rozdział przedstawia dokładną analizę ośrodków zajmujących się controllingiem w wybranych hotelach, a także metody wykorzystywane w controllingu zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym. Na zakończenie rozdziału czwartego została dokonana analiza wskazująca na sposoby wykorzystywania narzędzi controllingu w działalności marketingowej w wybranym hotelu krakowskim Aparthotel Vanilla.
The main aim of this study is to analyze and diagnose the methods of controlling marketing activities in the hotel industry, as well as to indicate the essence and role of controlling methods in hotel management, based on the ten hotels in Krakow include Vanilla Aparthotel in Krakow. The first part of the work covers the broadly understood essence and significance of the companys marketing activity, from its genesis, through evolution, to the modern concept of marketing. The elements and types of marketing, the process of building and functioning of marketing strategies as well as the methods of marketing communication in a modern enterprise have been characterized successively. The next chapter discusses the necessary information in the field of controlling, which is intended to introduce the reader to the discussed subject outlining what controlling is and what are its main goals and assumptions. In addition, using the literature on the subject, the mechanism and the process of implementing controlling have been carefully outlined in order to improve management processes in the enterprise. The controlling tools used in the industry were also discussed.The third chapter is devoted primarily to the specificity of the hotel industry and the rules that apply when managing this type of activity. Chapter three is also a description of the most frequently used marketing strategies in the hotel industry. The concept of diagnostic tests is presented here. In the last part the research goal and problem were characterized, as well as the hypotheses concerning the conducted analyzes on the role and influence of controlling in the company
s marketing activites, based on ten hotels operating in Krakow were defined.. It shows the hotel market in Poland against the background of global trends, as well as the role and importance of marketing in the hotel industry. This chapter also includes industry-specific marketing strategies as strategic as operational levels. The last chapter introduces detailed analysis of centers dealing with controlling in a selected hotel, as well as methods used in controlling. At the end of the fourth chapter was made a case study, indicating the ways of using controlling methods in the marketing activities in one of the hotels in Krakow – Aparthotel Vanilla.
dc.abstract.en | The main aim of this study is to analyze and diagnose the methods of controlling marketing activities in the hotel industry, as well as to indicate the essence and role of controlling methods in hotel management, based on the ten hotels in Krakow include Vanilla Aparthotel in Krakow. The first part of the work covers the broadly understood essence and significance of the company`s marketing activity, from its genesis, through evolution, to the modern concept of marketing. The elements and types of marketing, the process of building and functioning of marketing strategies as well as the methods of marketing communication in a modern enterprise have been characterized successively. The next chapter discusses the necessary information in the field of controlling, which is intended to introduce the reader to the discussed subject outlining what controlling is and what are its main goals and assumptions. In addition, using the literature on the subject, the mechanism and the process of implementing controlling have been carefully outlined in order to improve management processes in the enterprise. The controlling tools used in the industry were also discussed.The third chapter is devoted primarily to the specificity of the hotel industry and the rules that apply when managing this type of activity. Chapter three is also a description of the most frequently used marketing strategies in the hotel industry. The concept of diagnostic tests is presented here. In the last part the research goal and problem were characterized, as well as the hypotheses concerning the conducted analyzes on the role and influence of controlling in the company`s marketing activites, based on ten hotels operating in Krakow were defined.. It shows the hotel market in Poland against the background of global trends, as well as the role and importance of marketing in the hotel industry. This chapter also includes industry-specific marketing strategies as strategic as operational levels. The last chapter introduces detailed analysis of centers dealing with controlling in a selected hotel, as well as methods used in controlling. At the end of the fourth chapter was made a case study, indicating the ways of using controlling methods in the marketing activities in one of the hotels in Krakow – Aparthotel Vanilla. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest przeanalizowanie oraz zdiagnozowanie narzędzi controllingu działalności marketingowej w branży hotelarskiej, a także wskazanie na istotę i rolę, jaką odgrywają narzędzia controllingu w zarządzaniu hotelem na przykładzie dziesięciu hoteli w Krakowie, w tym Vanilla Aparthotel w Krakowie. W pierwszej części pracy ujęta została szeroko rozumiana istota oraz znaczenie działalności marketingowej przedsiębiorstwa, począwszy od genezy, poprzez ewoluuję, aż współczesnego pojęcia marketingu. Kolejno zostały scharakteryzowane elementy i rodzaje marketingu, proces budowy i funkcjonowania strategii marketingowych jak również narzędzia komunikacji marketingowej we współczesnym przedsiębiorstwie. W kolejnym rozdziale omówione zostały niezbędne informacje z zakresu controllingu, które mają na celu wprowadzenie czytelnika w omawianą tematykę, zarysowując tym samym, czym jest controlling i jakie są jego główne cele oraz założenia. Ponadto korzystając z literatury przedmiotu został dokładnie nakreślony mechanizm i proces wdrażania controllingu w celu usprawnienia procesów zarządczych w przedsiębiorstwie. Trzeci rozdział został poświęcony przede wszystkim specyfice branży hotelarskiej oraz zasadom, jakie obowiązują podczas zarządzania tego typu działalnością. Rozdział trzeci to także charakterystyka najczęściej używanych w hotelarstwie strategii marketingowych. Ukazano tu rynek hotelarski w Polsce na tle tendencji światowych, a także rolę i znaczenie marketingu w branży hotelarskiej. Rozdział ten zawiera również strategie marketingowe stosowane w branży. Ostatni rozdział przedstawia dokładną analizę ośrodków zajmujących się controllingiem w wybranych hotelach, a także metody wykorzystywane w controllingu zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym. Na zakończenie rozdziału czwartego została dokonana analiza wskazująca na sposoby wykorzystywania narzędzi controllingu w działalności marketingowej w wybranym hotelu krakowskim Aparthotel Vanilla. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812 | pl |
dc.contributor.author | Kozieł, Ernest | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812 | pl |
dc.contributor.reviewer | Makieła, Zbigniew | pl |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T22:32:24Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T22:32:24Z | |
dc.date.submitted | 2021-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | finanse i controlling | pl |
dc.identifier.apd | diploma-147823-177784 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/284979 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | hotel industry – controlling – marketing strategy – controlling instruments | pl |
dc.subject.pl | branża hotelarska – controlling – strategia marketingowa – instrumenty controllingu | pl |
dc.title | Diagnoza narzędzi controllingu działalności marketingowej w branży hotelarskiej | pl |
dc.title.alternative | Diagnosis of controlling tools for marketing activities in the hotel industry | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |