Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Tworzenie produktów turystycznych z obiektów militarnych
Creating tourism products from military objects
Bitwa pod Grunwaldem, dark tourism, militarna turystyka kulturowa, produkt turystyczny
Battle of Grunwald, dark tourism, military cultural tourism, tourism product
Współcześnie najszybciej rozwijającym się produktem militarnej turystyki są miejsca bitew. Przedmiotem badań jest pole Bitwy pod Grunwaldem, które posiada ogromny potencjał do stworzenia międzynarodowego produktu turystycznego. Jednakże wymaga to głębokiej modyfikacji istniejącej przestarzałej infrastruktury, która obniża atrakcyjność turystyczna danego obszaru i odstrasza potencjalnych inwestorów.Celem pracy jest ukazanie kierunków rozwoju obiektów militarnych w celu ich przekształcenia w produkty turystyczne. Kluczowymi w danej pracy są pojęcia militarnej turystyki kulturowej i produktu turystycznego. Za pomocą badań terenowych na podstawie neoempirycznej jakościowej metody badawczej, potwierdzono tezę o wysokim, lecz niewykorzystanym dotychczas, potencjale Grunwaldu.Pole Bitwy pod Grunwaldem jest atrakcją turystyczną popularną zagranicą. Niestety dalszy rozwój jest hamowany przez ograniczenia w zakresie możliwości finansowania infrastruktury w Polsce, a także z powodu braku współpracy pomiędzy podmiotami prywatnymi a samorządami lokalnymi.Unikatowe walory przyrodniczo-krajobrazowe oraz kulturowe pola bitwy grunwaldzkiej, przy odpowiedniej promocji i rozwinięciu infrastruktury, mogą przyciągać turystów krajowych i zagranicznych, przynosząc tym samym korzyści ekonomiczne lokalnej społeczności, a także przyczyniać się do powstania nowych miejsc pracy.
Nowadays, the fastest-growing product of military tourism are battle sites. The Battlefield of Grunwald is a subject of research, which has great potential for creating an international tourism product. However, this requires a profound modification of the existing outdated infrastructure, which reduces the attractiveness of the tourism area and discourages potential investors.The objective of the work is to show the directions of development of military objects in order to transform them into tourism products. Key concepts in the work are the concept of cultural tourism and tourism product. During field research based on a neoempirical qualitative research method, a thesis about high but unused potential of Grunwald has been confirmed.Battlefield of Grunwald is a tourist attraction which is popular abroad. Unfortunately, further development is hampered by limitations in the scope of financing infrastructure in Poland and the lack of cooperation between private sector and local government.The unique nature and landscape values of the Grunwald battlefield, with proper promotion and development of infrastructure, can attract domestic and foreign tourists, thus bringing economic benefits to the local community and creating new jobs.
dc.abstract.en | Nowadays, the fastest-growing product of military tourism are battle sites. The Battlefield of Grunwald is a subject of research, which has great potential for creating an international tourism product. However, this requires a profound modification of the existing outdated infrastructure, which reduces the attractiveness of the tourism area and discourages potential investors.The objective of the work is to show the directions of development of military objects in order to transform them into tourism products. Key concepts in the work are the concept of cultural tourism and tourism product. During field research based on a neoempirical qualitative research method, a thesis about high but unused potential of Grunwald has been confirmed.Battlefield of Grunwald is a tourist attraction which is popular abroad. Unfortunately, further development is hampered by limitations in the scope of financing infrastructure in Poland and the lack of cooperation between private sector and local government.The unique nature and landscape values of the Grunwald battlefield, with proper promotion and development of infrastructure, can attract domestic and foreign tourists, thus bringing economic benefits to the local community and creating new jobs. | pl |
dc.abstract.pl | Współcześnie najszybciej rozwijającym się produktem militarnej turystyki są miejsca bitew. Przedmiotem badań jest pole Bitwy pod Grunwaldem, które posiada ogromny potencjał do stworzenia międzynarodowego produktu turystycznego. Jednakże wymaga to głębokiej modyfikacji istniejącej przestarzałej infrastruktury, która obniża atrakcyjność turystyczna danego obszaru i odstrasza potencjalnych inwestorów.Celem pracy jest ukazanie kierunków rozwoju obiektów militarnych w celu ich przekształcenia w produkty turystyczne. Kluczowymi w danej pracy są pojęcia militarnej turystyki kulturowej i produktu turystycznego. Za pomocą badań terenowych na podstawie neoempirycznej jakościowej metody badawczej, potwierdzono tezę o wysokim, lecz niewykorzystanym dotychczas, potencjale Grunwaldu.Pole Bitwy pod Grunwaldem jest atrakcją turystyczną popularną zagranicą. Niestety dalszy rozwój jest hamowany przez ograniczenia w zakresie możliwości finansowania infrastruktury w Polsce, a także z powodu braku współpracy pomiędzy podmiotami prywatnymi a samorządami lokalnymi.Unikatowe walory przyrodniczo-krajobrazowe oraz kulturowe pola bitwy grunwaldzkiej, przy odpowiedniej promocji i rozwinięciu infrastruktury, mogą przyciągać turystów krajowych i zagranicznych, przynosząc tym samym korzyści ekonomiczne lokalnej społeczności, a także przyczyniać się do powstania nowych miejsc pracy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.author | Kumpel, Uladzimir | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.reviewer | Nessel, Karolina | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T12:21:36Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T12:21:36Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-18 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce | pl |
dc.identifier.apd | diploma-119801-150554 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224775 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Battle of Grunwald, dark tourism, military cultural tourism, tourism product | pl |
dc.subject.pl | Bitwa pod Grunwaldem, dark tourism, militarna turystyka kulturowa, produkt turystyczny | pl |
dc.title | Tworzenie produktów turystycznych z obiektów militarnych | pl |
dc.title.alternative | Creating tourism products from military objects | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |