Tworzenie produktów turystycznych z obiektów militarnych

master
dc.abstract.enNowadays, the fastest-growing product of military tourism are battle sites. The Battlefield of Grunwald is a subject of research, which has great potential for creating an international tourism product. However, this requires a profound modification of the existing outdated infrastructure, which reduces the attractiveness of the tourism area and discourages potential investors.The objective of the work is to show the directions of development of military objects in order to transform them into tourism products. Key concepts in the work are the concept of cultural tourism and tourism product. During field research based on a neoempirical qualitative research method, a thesis about high but unused potential of Grunwald has been confirmed.Battlefield of Grunwald is a tourist attraction which is popular abroad. Unfortunately, further development is hampered by limitations in the scope of financing infrastructure in Poland and the lack of cooperation between private sector and local government.The unique nature and landscape values of the Grunwald battlefield, with proper promotion and development of infrastructure, can attract domestic and foreign tourists, thus bringing economic benefits to the local community and creating new jobs.pl
dc.abstract.plWspółcześnie najszybciej rozwijającym się produktem militarnej turystyki są miejsca bitew. Przedmiotem badań jest pole Bitwy pod Grunwaldem, które posiada ogromny potencjał do stworzenia międzynarodowego produktu turystycznego. Jednakże wymaga to głębokiej modyfikacji istniejącej przestarzałej infrastruktury, która obniża atrakcyjność turystyczna danego obszaru i odstrasza potencjalnych inwestorów.Celem pracy jest ukazanie kierunków rozwoju obiektów militarnych w celu ich przekształcenia w produkty turystyczne. Kluczowymi w danej pracy są pojęcia militarnej turystyki kulturowej i produktu turystycznego. Za pomocą badań terenowych na podstawie neoempirycznej jakościowej metody badawczej, potwierdzono tezę o wysokim, lecz niewykorzystanym dotychczas, potencjale Grunwaldu.Pole Bitwy pod Grunwaldem jest atrakcją turystyczną popularną zagranicą. Niestety dalszy rozwój jest hamowany przez ograniczenia w zakresie możliwości finansowania infrastruktury w Polsce, a także z powodu braku współpracy pomiędzy podmiotami prywatnymi a samorządami lokalnymi.Unikatowe walory przyrodniczo-krajobrazowe oraz kulturowe pola bitwy grunwaldzkiej, przy odpowiedniej promocji i rozwinięciu infrastruktury, mogą przyciągać turystów krajowych i zagranicznych, przynosząc tym samym korzyści ekonomiczne lokalnej społeczności, a także przyczyniać się do powstania nowych miejsc pracy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.authorKumpel, Uladzimirpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.reviewerNessel, Karolinapl
dc.date.accessioned2020-07-27T12:21:36Z
dc.date.available2020-07-27T12:21:36Z
dc.date.submitted2017-10-18pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-119801-150554pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224775
dc.languagepolpl
dc.subject.enBattle of Grunwald, dark tourism, military cultural tourism, tourism productpl
dc.subject.plBitwa pod Grunwaldem, dark tourism, militarna turystyka kulturowa, produkt turystycznypl
dc.titleTworzenie produktów turystycznych z obiektów militarnychpl
dc.title.alternativeCreating tourism products from military objectspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Nowadays, the fastest-growing product of military tourism are battle sites. The Battlefield of Grunwald is a subject of research, which has great potential for creating an international tourism product. However, this requires a profound modification of the existing outdated infrastructure, which reduces the attractiveness of the tourism area and discourages potential investors.The objective of the work is to show the directions of development of military objects in order to transform them into tourism products. Key concepts in the work are the concept of cultural tourism and tourism product. During field research based on a neoempirical qualitative research method, a thesis about high but unused potential of Grunwald has been confirmed.Battlefield of Grunwald is a tourist attraction which is popular abroad. Unfortunately, further development is hampered by limitations in the scope of financing infrastructure in Poland and the lack of cooperation between private sector and local government.The unique nature and landscape values of the Grunwald battlefield, with proper promotion and development of infrastructure, can attract domestic and foreign tourists, thus bringing economic benefits to the local community and creating new jobs.
dc.abstract.plpl
Współcześnie najszybciej rozwijającym się produktem militarnej turystyki są miejsca bitew. Przedmiotem badań jest pole Bitwy pod Grunwaldem, które posiada ogromny potencjał do stworzenia międzynarodowego produktu turystycznego. Jednakże wymaga to głębokiej modyfikacji istniejącej przestarzałej infrastruktury, która obniża atrakcyjność turystyczna danego obszaru i odstrasza potencjalnych inwestorów.Celem pracy jest ukazanie kierunków rozwoju obiektów militarnych w celu ich przekształcenia w produkty turystyczne. Kluczowymi w danej pracy są pojęcia militarnej turystyki kulturowej i produktu turystycznego. Za pomocą badań terenowych na podstawie neoempirycznej jakościowej metody badawczej, potwierdzono tezę o wysokim, lecz niewykorzystanym dotychczas, potencjale Grunwaldu.Pole Bitwy pod Grunwaldem jest atrakcją turystyczną popularną zagranicą. Niestety dalszy rozwój jest hamowany przez ograniczenia w zakresie możliwości finansowania infrastruktury w Polsce, a także z powodu braku współpracy pomiędzy podmiotami prywatnymi a samorządami lokalnymi.Unikatowe walory przyrodniczo-krajobrazowe oraz kulturowe pola bitwy grunwaldzkiej, przy odpowiedniej promocji i rozwinięciu infrastruktury, mogą przyciągać turystów krajowych i zagranicznych, przynosząc tym samym korzyści ekonomiczne lokalnej społeczności, a także przyczyniać się do powstania nowych miejsc pracy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.authorpl
Kumpel, Uladzimir
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.reviewerpl
Nessel, Karolina
dc.date.accessioned
2020-07-27T12:21:36Z
dc.date.available
2020-07-27T12:21:36Z
dc.date.submittedpl
2017-10-18
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-119801-150554
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224775
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Battle of Grunwald, dark tourism, military cultural tourism, tourism product
dc.subject.plpl
Bitwa pod Grunwaldem, dark tourism, militarna turystyka kulturowa, produkt turystyczny
dc.titlepl
Tworzenie produktów turystycznych z obiektów militarnych
dc.title.alternativepl
Creating tourism products from military objects
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
16
Views per month
Views per city
Wroclaw
5
Dublin
2
Krakow
2
Oleśnica
2
Warsaw
2
Gliwice
1
Shanghai
1

No access

No Thumbnail Available