Działalność promocyjna w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych

master
dc.abstract.enThe main purpose of the master thesis was to shine light on the problem of advertising in the Copyright and Related Rights Act. The thesis details the conditions that must be fulfilled in order for an advertisement or its individual components to be considered as a copyrighted entity. For the purposes of the work, the following hypothesis has been formulated: The provisions of the Copyright and Related Rights Act provide the possibility of taking up promotional activities with legal protection, but their complexity and vague interpretation may determine discrepancies in the case law. In the first chapter of the thesis- advertising was characterised as a social phenomenon, while chapter two is devoted to the subject matter of copyright. It describes what rights are protected under the copyright laws. The third chapter focuses on the musical compositions which are used in promotional advertisement, while the fourth chapter deliberates on images that may require permission to be used in promotional activity.pl
dc.abstract.plGłównym celem pracy było przedstawienie problematyki reklamy w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W pracy przedstawiono szczegółowo, jakie przesłanki muszą zostać spełnione, aby reklama lub jej poszczególne elementy składowe mogły zostać uznane za dobro chronione prawem autorskim. Na potrzeby pracy sformułowano następującą hipotezę: Przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych zapewniają możliwość objęcia działalności promocyjnej ochroną prawną, niemniej jednak ich złożoność oraz zbyt duże pole do interpretacji determinuje rozbieżności w orzecznictwie. W rozdziale pierwszym pracy scharakteryzowano reklamę jako zjawisko społeczne. Rozdział drugi został poświęcony przedmiotowi prawa autorskiego, zostało opisane, jakie dobra są chronione na podstawie przepisów prawa dotyczących praw autorskich. W rozdziale trzecim skupiono się natomiast na utworach, jakie są wykorzystywane w działalności promocyjnej. Czwarty rozdział niniejszej pracy dotyczył rozważań nad wizerunkiem w działalności promocyjnej.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMatlak, Andrzej - 130390 pl
dc.contributor.authorGrządziel, Małgorzatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerChwalba, Jakub - 162098 pl
dc.contributor.reviewerMatlak, Andrzej - 130390 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T10:42:05Z
dc.date.available2020-07-27T10:42:05Z
dc.date.submitted2017-10-17pl
dc.fieldofstudyprawopl
dc.identifier.apddiploma-118150-162267pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223264
dc.languagepolpl
dc.subject.enidea, media, protection, copyright law, advertisement, slogan, work, imagepl
dc.subject.plidea, media, ochrona, prawo autorskie, reklama, slogan, utwór, wizerunekpl
dc.titleDziałalność promocyjna w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnychpl
dc.title.alternativePromotional activities according to the Copyright and Related Rights Actpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main purpose of the master thesis was to shine light on the problem of advertising in the Copyright and Related Rights Act. The thesis details the conditions that must be fulfilled in order for an advertisement or its individual components to be considered as a copyrighted entity. For the purposes of the work, the following hypothesis has been formulated: The provisions of the Copyright and Related Rights Act provide the possibility of taking up promotional activities with legal protection, but their complexity and vague interpretation may determine discrepancies in the case law. In the first chapter of the thesis- advertising was characterised as a social phenomenon, while chapter two is devoted to the subject matter of copyright. It describes what rights are protected under the copyright laws. The third chapter focuses on the musical compositions which are used in promotional advertisement, while the fourth chapter deliberates on images that may require permission to be used in promotional activity.
dc.abstract.plpl
Głównym celem pracy było przedstawienie problematyki reklamy w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W pracy przedstawiono szczegółowo, jakie przesłanki muszą zostać spełnione, aby reklama lub jej poszczególne elementy składowe mogły zostać uznane za dobro chronione prawem autorskim. Na potrzeby pracy sformułowano następującą hipotezę: Przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych zapewniają możliwość objęcia działalności promocyjnej ochroną prawną, niemniej jednak ich złożoność oraz zbyt duże pole do interpretacji determinuje rozbieżności w orzecznictwie. W rozdziale pierwszym pracy scharakteryzowano reklamę jako zjawisko społeczne. Rozdział drugi został poświęcony przedmiotowi prawa autorskiego, zostało opisane, jakie dobra są chronione na podstawie przepisów prawa dotyczących praw autorskich. W rozdziale trzecim skupiono się natomiast na utworach, jakie są wykorzystywane w działalności promocyjnej. Czwarty rozdział niniejszej pracy dotyczył rozważań nad wizerunkiem w działalności promocyjnej.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Matlak, Andrzej - 130390
dc.contributor.authorpl
Grządziel, Małgorzata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Chwalba, Jakub - 162098
dc.contributor.reviewerpl
Matlak, Andrzej - 130390
dc.date.accessioned
2020-07-27T10:42:05Z
dc.date.available
2020-07-27T10:42:05Z
dc.date.submittedpl
2017-10-17
dc.fieldofstudypl
prawo
dc.identifier.apdpl
diploma-118150-162267
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223264
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
idea, media, protection, copyright law, advertisement, slogan, work, image
dc.subject.plpl
idea, media, ochrona, prawo autorskie, reklama, slogan, utwór, wizerunek
dc.titlepl
Działalność promocyjna w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
dc.title.alternativepl
Promotional activities according to the Copyright and Related Rights Act
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
8
Views per month
Views per city
Warsaw
2
Washington
2
Wroclaw
2
Dublin
1

No access

No Thumbnail Available