Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Działalność promocyjna w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
Promotional activities according to the Copyright and Related Rights Act
idea, media, ochrona, prawo autorskie, reklama, slogan, utwór, wizerunek
idea, media, protection, copyright law, advertisement, slogan, work, image
Głównym celem pracy było przedstawienie problematyki reklamy w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W pracy przedstawiono szczegółowo, jakie przesłanki muszą zostać spełnione, aby reklama lub jej poszczególne elementy składowe mogły zostać uznane za dobro chronione prawem autorskim. Na potrzeby pracy sformułowano następującą hipotezę: Przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych zapewniają możliwość objęcia działalności promocyjnej ochroną prawną, niemniej jednak ich złożoność oraz zbyt duże pole do interpretacji determinuje rozbieżności w orzecznictwie. W rozdziale pierwszym pracy scharakteryzowano reklamę jako zjawisko społeczne. Rozdział drugi został poświęcony przedmiotowi prawa autorskiego, zostało opisane, jakie dobra są chronione na podstawie przepisów prawa dotyczących praw autorskich. W rozdziale trzecim skupiono się natomiast na utworach, jakie są wykorzystywane w działalności promocyjnej. Czwarty rozdział niniejszej pracy dotyczył rozważań nad wizerunkiem w działalności promocyjnej.
The main purpose of the master thesis was to shine light on the problem of advertising in the Copyright and Related Rights Act. The thesis details the conditions that must be fulfilled in order for an advertisement or its individual components to be considered as a copyrighted entity. For the purposes of the work, the following hypothesis has been formulated: The provisions of the Copyright and Related Rights Act provide the possibility of taking up promotional activities with legal protection, but their complexity and vague interpretation may determine discrepancies in the case law. In the first chapter of the thesis- advertising was characterised as a social phenomenon, while chapter two is devoted to the subject matter of copyright. It describes what rights are protected under the copyright laws. The third chapter focuses on the musical compositions which are used in promotional advertisement, while the fourth chapter deliberates on images that may require permission to be used in promotional activity.
| dc.abstract.en | The main purpose of the master thesis was to shine light on the problem of advertising in the Copyright and Related Rights Act. The thesis details the conditions that must be fulfilled in order for an advertisement or its individual components to be considered as a copyrighted entity. For the purposes of the work, the following hypothesis has been formulated: The provisions of the Copyright and Related Rights Act provide the possibility of taking up promotional activities with legal protection, but their complexity and vague interpretation may determine discrepancies in the case law. In the first chapter of the thesis- advertising was characterised as a social phenomenon, while chapter two is devoted to the subject matter of copyright. It describes what rights are protected under the copyright laws. The third chapter focuses on the musical compositions which are used in promotional advertisement, while the fourth chapter deliberates on images that may require permission to be used in promotional activity. | pl |
| dc.abstract.pl | Głównym celem pracy było przedstawienie problematyki reklamy w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W pracy przedstawiono szczegółowo, jakie przesłanki muszą zostać spełnione, aby reklama lub jej poszczególne elementy składowe mogły zostać uznane za dobro chronione prawem autorskim. Na potrzeby pracy sformułowano następującą hipotezę: Przepisy ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych zapewniają możliwość objęcia działalności promocyjnej ochroną prawną, niemniej jednak ich złożoność oraz zbyt duże pole do interpretacji determinuje rozbieżności w orzecznictwie. W rozdziale pierwszym pracy scharakteryzowano reklamę jako zjawisko społeczne. Rozdział drugi został poświęcony przedmiotowi prawa autorskiego, zostało opisane, jakie dobra są chronione na podstawie przepisów prawa dotyczących praw autorskich. W rozdziale trzecim skupiono się natomiast na utworach, jakie są wykorzystywane w działalności promocyjnej. Czwarty rozdział niniejszej pracy dotyczył rozważań nad wizerunkiem w działalności promocyjnej. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
| dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Matlak, Andrzej - 130390 | pl |
| dc.contributor.author | Grządziel, Małgorzata | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Chwalba, Jakub - 162098 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Matlak, Andrzej - 130390 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-07-27T10:42:05Z | |
| dc.date.available | 2020-07-27T10:42:05Z | |
| dc.date.submitted | 2017-10-17 | pl |
| dc.fieldofstudy | prawo | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-118150-162267 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223264 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | idea, media, protection, copyright law, advertisement, slogan, work, image | pl |
| dc.subject.pl | idea, media, ochrona, prawo autorskie, reklama, slogan, utwór, wizerunek | pl |
| dc.title | Działalność promocyjna w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | pl |
| dc.title.alternative | Promotional activities according to the Copyright and Related Rights Act | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |