Sporty zimowe jako narzędzie budowania polskiej marki narodowej

master
dc.abstract.enWinter sports are an important element of the Polish national brand, therefore the aim of the work is to learn what type of information appears in the public space about the condition of winter sports in Poland. The first chapter, which is the theoretical part of the work, discusses the concepts of national branding and the role of sport in shaping it. The second chapter analyzes the institutional and sponsoring aspects of winter sports in Poland. The third, strictly empirical chapter of the work presents the results of research on the condition of winter sports in the media, with particular emphasis on sponsorship, international successes and development prospects. The analysis covered content distributed on the Internet. The results indicate, among other things, that in the public sphere there are both positive and negative opinions about the state of winter sports in Poland. The work shows the contexts in which they are expressed, and also contains recommendations regarding possible actions to promote winter sports, which could contribute to strengthening Poland's national brand.pl
dc.abstract.plSporty zimowe są istotnym elementem polskiej marki narodowej, dlatego celem pracy jest poznanie, jaki typ informacji pojawia się w przestrzeni publicznej na temat kondycji sportów zimowych w Polsce. Pierwszy rozdział, który jest teoretyczną częścią pracy, omawia koncepcje brandingu narodowego oraz rolę sportu w jego kształtowaniu. Drugi rozdział analizuje instytucjonalne i sponsoringowe aspekty sportów zimowych w Polsce. Trzeci, stricte empiryczny rozdział pracy, przedstawia wyniki badania kondycji sportów zimowych w mediach, ze szczególnym uwzględnieniem sponsoringu, międzynarodowych sukcesów oraz perspektyw rozwoju. Analizą objęto treści rozpowszechniane w przestrzeni internetowej. Wyniki wskazują między innymi, że w sferze publicznej istnieją zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie na temat stanu sportów zimowych w Polsce. Praca pokazuje konteksty, w jakich są one wyrażane, a także zawiera rekomendacje dotyczące możliwych działań promujących sporty zimowe, których podjęcie mogłoby przyczynić się do wzmocnienia marki narodowej Polski.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorHess, Agnieszka - 128316 pl
dc.contributor.authorRodak, Piotr - USOS244079 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPagacz, Katarzyna - 176012 pl
dc.contributor.reviewerHess, Agnieszka - 128316 pl
dc.date.accessioned2024-07-11T23:01:37Z
dc.date.available2024-07-11T23:01:37Z
dc.date.submitted2024-07-10pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-174350-244079pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/376528
dc.languagepolpl
dc.subject.enNATIONAL BRANDING – POLISH NATIONAL BRAND – WINTER SPORTSpl
dc.subject.plBRANDING NARODOWY – POLSKA MARKA NARODOWA – SPORTY ZIMOWEpl
dc.titleSporty zimowe jako narzędzie budowania polskiej marki narodowejpl
dc.title.alternativeWinter sports as a tool for building the Polish national brandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Winter sports are an important element of the Polish national brand, therefore the aim of the work is to learn what type of information appears in the public space about the condition of winter sports in Poland. The first chapter, which is the theoretical part of the work, discusses the concepts of national branding and the role of sport in shaping it. The second chapter analyzes the institutional and sponsoring aspects of winter sports in Poland. The third, strictly empirical chapter of the work presents the results of research on the condition of winter sports in the media, with particular emphasis on sponsorship, international successes and development prospects. The analysis covered content distributed on the Internet. The results indicate, among other things, that in the public sphere there are both positive and negative opinions about the state of winter sports in Poland. The work shows the contexts in which they are expressed, and also contains recommendations regarding possible actions to promote winter sports, which could contribute to strengthening Poland's national brand.
dc.abstract.plpl
Sporty zimowe są istotnym elementem polskiej marki narodowej, dlatego celem pracy jest poznanie, jaki typ informacji pojawia się w przestrzeni publicznej na temat kondycji sportów zimowych w Polsce. Pierwszy rozdział, który jest teoretyczną częścią pracy, omawia koncepcje brandingu narodowego oraz rolę sportu w jego kształtowaniu. Drugi rozdział analizuje instytucjonalne i sponsoringowe aspekty sportów zimowych w Polsce. Trzeci, stricte empiryczny rozdział pracy, przedstawia wyniki badania kondycji sportów zimowych w mediach, ze szczególnym uwzględnieniem sponsoringu, międzynarodowych sukcesów oraz perspektyw rozwoju. Analizą objęto treści rozpowszechniane w przestrzeni internetowej. Wyniki wskazują między innymi, że w sferze publicznej istnieją zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie na temat stanu sportów zimowych w Polsce. Praca pokazuje konteksty, w jakich są one wyrażane, a także zawiera rekomendacje dotyczące możliwych działań promujących sporty zimowe, których podjęcie mogłoby przyczynić się do wzmocnienia marki narodowej Polski.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Hess, Agnieszka - 128316
dc.contributor.authorpl
Rodak, Piotr - USOS244079
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Pagacz, Katarzyna - 176012
dc.contributor.reviewerpl
Hess, Agnieszka - 128316
dc.date.accessioned
2024-07-11T23:01:37Z
dc.date.available
2024-07-11T23:01:37Z
dc.date.submittedpl
2024-07-10
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-174350-244079
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/376528
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
NATIONAL BRANDING – POLISH NATIONAL BRAND – WINTER SPORTS
dc.subject.plpl
BRANDING NARODOWY – POLSKA MARKA NARODOWA – SPORTY ZIMOWE
dc.titlepl
Sporty zimowe jako narzędzie budowania polskiej marki narodowej
dc.title.alternativepl
Winter sports as a tool for building the Polish national brand
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections