Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Analiza działań promocyjnych na przykładzie firmy handlowej
Analysis of promotional activities on the example of a trading company
marketing, reklama, promocja, instrumenty promocji, public relations, promocja sprzedaży
marketing, advertising, promotion, promotion instruments, public relations, sales promotion
Praca została podzielona na cztery rozdziały. Pierwsze dwa rozdziały odnoszą się do teorii z dziedziny marketingu i reklam. W pierwszym z nich zostały opisane zagadnienia związane z promocją. Znajomość definicji i podstaw promocji to podstawa do zrozumienia istoty pracy. Jest to część marketingu mix, jak i również podstawa reklamy, gdyż jest ona właśnie jednym z instrumentów promocji. W drugim rozdziale teoretycznym opisana jest skuteczność działań promocyjnych na rynku. Jest w nim opisane miejsce, jakie zajmuje promocja w sektorze handlu, jak i obowiązujące aktualnie trendy w tym zakresie. Są w nim również opisane metody oceny skuteczności i efektywności działań promocyjnych. Możemy się dowiedzieć, jakie są etapy takiej oceny i w jaki sposób możemy to zrobić. Opisane są w nim również sposoby, w jaki sposób zmierzyć skuteczność i efektywność działań.Trzeci rozdział poświęcony jest analizowanej firmie. Opisana jest tam jej charakterystyka, sposoby działalności promocyjnej. Dzięki temu możemy bliżej poznać badane przedsiębiorstwo, poznać jego specyfikę i dowiedzieć się, czym kieruje się firma w swoich działaniach marketingowych. Zawarty jest w rozdziale również opis, jakie podstawowe środki reklamy wykorzystuje firma.Ostatni rozdział jest rozdziałem analitycznym. Rozwiązuje on główny problem badawczy i pozwala na określenie trafności postawionej hipotezy. Są w nim zawarte informacje na temat przeprowadzonych badań, ich opis i wnioski wynikające z analizy.
The work has been divided into four chapters. The first two chapters relate to the theory of marketing and advertising. The first of them describes the issues related to promotion. Knowledge of the definition and basics of promotion is the basis for understanding the essence of work. It is part of the marketing mix, as well as the basis of advertising, as it is one of the promotion instruments.The second theoretical chapter describes the effectiveness of promotional activities on the market. It describes the place of promotion in the trade sector as well as the current trends in this area. It also describes methods for assessing the effectiveness and efficiency of promotional activities. We can find out what the stages of such an assessment are and how we can do it. It also describes how to measure the effectiveness and efficiency of activities.The third chapter is devoted to the analyzed company. It describes its characteristics and methods of promotional activity. In that, we can get to know the surveyed company better, get to know its specificity and find out what the company is guided by in its marketing activities. The chapter also contains a description of the basic advertising measures used by the company.The last chapter is an analytical chapter. It solves the main research problem and allows to determine the accuracy of the hypothesis. It contains information on the conducted research, its description and conclusions resulting from the analysis.
dc.abstract.en | The work has been divided into four chapters. The first two chapters relate to the theory of marketing and advertising. The first of them describes the issues related to promotion. Knowledge of the definition and basics of promotion is the basis for understanding the essence of work. It is part of the marketing mix, as well as the basis of advertising, as it is one of the promotion instruments.The second theoretical chapter describes the effectiveness of promotional activities on the market. It describes the place of promotion in the trade sector as well as the current trends in this area. It also describes methods for assessing the effectiveness and efficiency of promotional activities. We can find out what the stages of such an assessment are and how we can do it. It also describes how to measure the effectiveness and efficiency of activities.The third chapter is devoted to the analyzed company. It describes its characteristics and methods of promotional activity. In that, we can get to know the surveyed company better, get to know its specificity and find out what the company is guided by in its marketing activities. The chapter also contains a description of the basic advertising measures used by the company.The last chapter is an analytical chapter. It solves the main research problem and allows to determine the accuracy of the hypothesis. It contains information on the conducted research, its description and conclusions resulting from the analysis. | pl |
dc.abstract.pl | Praca została podzielona na cztery rozdziały. Pierwsze dwa rozdziały odnoszą się do teorii z dziedziny marketingu i reklam. W pierwszym z nich zostały opisane zagadnienia związane z promocją. Znajomość definicji i podstaw promocji to podstawa do zrozumienia istoty pracy. Jest to część marketingu mix, jak i również podstawa reklamy, gdyż jest ona właśnie jednym z instrumentów promocji. W drugim rozdziale teoretycznym opisana jest skuteczność działań promocyjnych na rynku. Jest w nim opisane miejsce, jakie zajmuje promocja w sektorze handlu, jak i obowiązujące aktualnie trendy w tym zakresie. Są w nim również opisane metody oceny skuteczności i efektywności działań promocyjnych. Możemy się dowiedzieć, jakie są etapy takiej oceny i w jaki sposób możemy to zrobić. Opisane są w nim również sposoby, w jaki sposób zmierzyć skuteczność i efektywność działań.Trzeci rozdział poświęcony jest analizowanej firmie. Opisana jest tam jej charakterystyka, sposoby działalności promocyjnej. Dzięki temu możemy bliżej poznać badane przedsiębiorstwo, poznać jego specyfikę i dowiedzieć się, czym kieruje się firma w swoich działaniach marketingowych. Zawarty jest w rozdziale również opis, jakie podstawowe środki reklamy wykorzystuje firma.Ostatni rozdział jest rozdziałem analitycznym. Rozwiązuje on główny problem badawczy i pozwala na określenie trafności postawionej hipotezy. Są w nim zawarte informacje na temat przeprowadzonych badań, ich opis i wnioski wynikające z analizy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.author | Stanclik, Martyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T22:31:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T22:31:22Z | |
dc.date.submitted | 2020-10-28 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-131943-251013 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/258098 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | marketing, advertising, promotion, promotion instruments, public relations, sales promotion | pl |
dc.subject.pl | marketing, reklama, promocja, instrumenty promocji, public relations, promocja sprzedaży | pl |
dc.title | Analiza działań promocyjnych na przykładzie firmy handlowej | pl |
dc.title.alternative | Analysis of promotional activities on the example of a trading company | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |