Analiza działań promocyjnych na przykładzie firmy handlowej

master
dc.abstract.enThe work has been divided into four chapters. The first two chapters relate to the theory of marketing and advertising. The first of them describes the issues related to promotion. Knowledge of the definition and basics of promotion is the basis for understanding the essence of work. It is part of the marketing mix, as well as the basis of advertising, as it is one of the promotion instruments.The second theoretical chapter describes the effectiveness of promotional activities on the market. It describes the place of promotion in the trade sector as well as the current trends in this area. It also describes methods for assessing the effectiveness and efficiency of promotional activities. We can find out what the stages of such an assessment are and how we can do it. It also describes how to measure the effectiveness and efficiency of activities.The third chapter is devoted to the analyzed company. It describes its characteristics and methods of promotional activity. In that, we can get to know the surveyed company better, get to know its specificity and find out what the company is guided by in its marketing activities. The chapter also contains a description of the basic advertising measures used by the company.The last chapter is an analytical chapter. It solves the main research problem and allows to determine the accuracy of the hypothesis. It contains information on the conducted research, its description and conclusions resulting from the analysis.pl
dc.abstract.plPraca została podzielona na cztery rozdziały. Pierwsze dwa rozdziały odnoszą się do teorii z dziedziny marketingu i reklam. W pierwszym z nich zostały opisane zagadnienia związane z promocją. Znajomość definicji i podstaw promocji to podstawa do zrozumienia istoty pracy. Jest to część marketingu mix, jak i również podstawa reklamy, gdyż jest ona właśnie jednym z instrumentów promocji. W drugim rozdziale teoretycznym opisana jest skuteczność działań promocyjnych na rynku. Jest w nim opisane miejsce, jakie zajmuje promocja w sektorze handlu, jak i obowiązujące aktualnie trendy w tym zakresie. Są w nim również opisane metody oceny skuteczności i efektywności działań promocyjnych. Możemy się dowiedzieć, jakie są etapy takiej oceny i w jaki sposób możemy to zrobić. Opisane są w nim również sposoby, w jaki sposób zmierzyć skuteczność i efektywność działań.Trzeci rozdział poświęcony jest analizowanej firmie. Opisana jest tam jej charakterystyka, sposoby działalności promocyjnej. Dzięki temu możemy bliżej poznać badane przedsiębiorstwo, poznać jego specyfikę i dowiedzieć się, czym kieruje się firma w swoich działaniach marketingowych. Zawarty jest w rozdziale również opis, jakie podstawowe środki reklamy wykorzystuje firma.Ostatni rozdział jest rozdziałem analitycznym. Rozwiązuje on główny problem badawczy i pozwala na określenie trafności postawionej hipotezy. Są w nim zawarte informacje na temat przeprowadzonych badań, ich opis i wnioski wynikające z analizy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.authorStanclik, Martynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2020-12-03T22:31:22Z
dc.date.available2020-12-03T22:31:22Z
dc.date.submitted2020-10-28pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-131943-251013pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/258098
dc.languagepolpl
dc.subject.enmarketing, advertising, promotion, promotion instruments, public relations, sales promotionpl
dc.subject.plmarketing, reklama, promocja, instrumenty promocji, public relations, promocja sprzedażypl
dc.titleAnaliza działań promocyjnych na przykładzie firmy handlowejpl
dc.title.alternativeAnalysis of promotional activities on the example of a trading companypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work has been divided into four chapters. The first two chapters relate to the theory of marketing and advertising. The first of them describes the issues related to promotion. Knowledge of the definition and basics of promotion is the basis for understanding the essence of work. It is part of the marketing mix, as well as the basis of advertising, as it is one of the promotion instruments.The second theoretical chapter describes the effectiveness of promotional activities on the market. It describes the place of promotion in the trade sector as well as the current trends in this area. It also describes methods for assessing the effectiveness and efficiency of promotional activities. We can find out what the stages of such an assessment are and how we can do it. It also describes how to measure the effectiveness and efficiency of activities.The third chapter is devoted to the analyzed company. It describes its characteristics and methods of promotional activity. In that, we can get to know the surveyed company better, get to know its specificity and find out what the company is guided by in its marketing activities. The chapter also contains a description of the basic advertising measures used by the company.The last chapter is an analytical chapter. It solves the main research problem and allows to determine the accuracy of the hypothesis. It contains information on the conducted research, its description and conclusions resulting from the analysis.
dc.abstract.plpl
Praca została podzielona na cztery rozdziały. Pierwsze dwa rozdziały odnoszą się do teorii z dziedziny marketingu i reklam. W pierwszym z nich zostały opisane zagadnienia związane z promocją. Znajomość definicji i podstaw promocji to podstawa do zrozumienia istoty pracy. Jest to część marketingu mix, jak i również podstawa reklamy, gdyż jest ona właśnie jednym z instrumentów promocji. W drugim rozdziale teoretycznym opisana jest skuteczność działań promocyjnych na rynku. Jest w nim opisane miejsce, jakie zajmuje promocja w sektorze handlu, jak i obowiązujące aktualnie trendy w tym zakresie. Są w nim również opisane metody oceny skuteczności i efektywności działań promocyjnych. Możemy się dowiedzieć, jakie są etapy takiej oceny i w jaki sposób możemy to zrobić. Opisane są w nim również sposoby, w jaki sposób zmierzyć skuteczność i efektywność działań.Trzeci rozdział poświęcony jest analizowanej firmie. Opisana jest tam jej charakterystyka, sposoby działalności promocyjnej. Dzięki temu możemy bliżej poznać badane przedsiębiorstwo, poznać jego specyfikę i dowiedzieć się, czym kieruje się firma w swoich działaniach marketingowych. Zawarty jest w rozdziale również opis, jakie podstawowe środki reklamy wykorzystuje firma.Ostatni rozdział jest rozdziałem analitycznym. Rozwiązuje on główny problem badawczy i pozwala na określenie trafności postawionej hipotezy. Są w nim zawarte informacje na temat przeprowadzonych badań, ich opis i wnioski wynikające z analizy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.authorpl
Stanclik, Martyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2020-12-03T22:31:22Z
dc.date.available
2020-12-03T22:31:22Z
dc.date.submittedpl
2020-10-28
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-131943-251013
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/258098
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
marketing, advertising, promotion, promotion instruments, public relations, sales promotion
dc.subject.plpl
marketing, reklama, promocja, instrumenty promocji, public relations, promocja sprzedaży
dc.titlepl
Analiza działań promocyjnych na przykładzie firmy handlowej
dc.title.alternativepl
Analysis of promotional activities on the example of a trading company
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
132
Views per month
Views per city
Warsaw
24
Poznan
20
Krakow
10
Wroclaw
8
Mikołów
4
Dublin
3
Lodz
3
Sosnowiec
3
Zabrze
3
Gdansk
2

No access

No Thumbnail Available