Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Cyberpunk - subkultura czy zabawa?
Cyberpunk - subculture or entertainment?
cyberpunk, subkultura, zabawa, cyberkultura, Gibson
cyberpunk, subculture, internet, entertainment, Gibson
Praca jest analizą Cyberpunku - popkulturowego fenomenu powstałego na początku lat 80-tych. Autor podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, czym obecnie jest Cyberpunk. Czy jest to zabawa, hobby, nurt w literaturze science-fiction czy może coś więcej? Czy można mówić o subkulturze cyberpunków? Jeśli tak, to jaka ona jest. W czterech rozdziałach pracy, autor wymienia istniejące definicje, przedstawia historię oraz analizuje popkulturową i ideologiczną warstwę Cyberpunku. Praca jest także refleksją autora na temat zmian jakie zachodzą w społeczeństwie pod wpływem nowoczesnych technologii.
This thesis is an analysis of Cyberpunk - a pop culture phenomena of the 80'ths. Author attempts to answer the question, what exactly is the Cyberpunk. Is it just an entertainment, sort of hobby, a science-fiction genre or maybe something more? Can we consider Cyberpunk a subculture? If we can, then what kind of subculture is it? Four chapters of this paper contains definitions, history and analysis of the pop culture and subculture layer of the Cyberpunk. It is also a reflection upon the changes in society made under the influence of modern technology.
dc.abstract.en | This thesis is an analysis of Cyberpunk - a pop culture phenomena of the 80'ths. Author attempts to answer the question, what exactly is the Cyberpunk. Is it just an entertainment, sort of hobby, a science-fiction genre or maybe something more? Can we consider Cyberpunk a subculture? If we can, then what kind of subculture is it? Four chapters of this paper contains definitions, history and analysis of the pop culture and subculture layer of the Cyberpunk. It is also a reflection upon the changes in society made under the influence of modern technology. | pl |
dc.abstract.pl | Praca jest analizą Cyberpunku - popkulturowego fenomenu powstałego na początku lat 80-tych. Autor podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, czym obecnie jest Cyberpunk. Czy jest to zabawa, hobby, nurt w literaturze science-fiction czy może coś więcej? Czy można mówić o subkulturze cyberpunków? Jeśli tak, to jaka ona jest. W czterech rozdziałach pracy, autor wymienia istniejące definicje, przedstawia historię oraz analizuje popkulturową i ideologiczną warstwę Cyberpunku. Praca jest także refleksją autora na temat zmian jakie zachodzą w społeczeństwie pod wpływem nowoczesnych technologii. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Paleczny, Tadeusz - 131244 | pl |
dc.contributor.author | Doliński, Andrzej | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Banaś, Monika - 127199 | pl |
dc.contributor.reviewer | Paleczny, Tadeusz - 131244 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T10:54:00Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T10:54:00Z | |
dc.date.submitted | 2012-10-11 | pl |
dc.fieldofstudy | kulturoznawstwo międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-69623-67814 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182774 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | cyberpunk, subculture, internet, entertainment, Gibson | pl |
dc.subject.pl | cyberpunk, subkultura, zabawa, cyberkultura, Gibson | pl |
dc.title | Cyberpunk - subkultura czy zabawa? | pl |
dc.title.alternative | Cyberpunk - subculture or entertainment? | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |