Zachowania informacyjne użytkowników serwisów społecznościowych w konfrontacji z hejtem na przykładzie marki Veclaim

licenciate
dc.abstract.enThe current study undertook to characterize the information behaviour of social network users, given the significant impact of the Internet on individuals today. The impact of hate speech on these behaviours and the companies operating in the sites has also been analyzed. The way users use social networks was presented, and the best functionalities of these networks were extracted. In order to study the issue, an in-depth interview research method was used, the subsequent results of which were juxtaposed with the theoretical part of the work. Thanks to this approach, it was possible to identify the most frequently manifested informational behaviour among users and the consequences of the phenomenon of hejt on the Internet.pl
dc.abstract.plW obecnej pracy podjęto się charakterystyki zachowań informacyjnych użytkowników serwisów społecznościowych, z uwagi na znaczący wpływ Internetu w dzisiejszych czasach na jednostki. Zostało również zanalizowane oddziaływanie hejtu na owe zachowania oraz działające w serwisach przedsiębiorstwa. Zaprezentowano sposób w jaki użytkownicy wykorzystują serwisy społecznościowe oraz wyodrębniono najlepsze ich funkcjonalności. W celu zbadania problematyki posłużono się metodą badawczą wywiadu pogłębionego, której późniejsze wyniki zostały zestawione z częścią teoretyczną pracy. Dzięki takiemu podejściu udało się wskazać najczęściej przejawiane zachowania informacyjne wśród użytkowników oraz następstwa zjawiska hejtu w Internecie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorRak, Dorotapl
dc.contributor.authorWięcek, Łucjapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPietrzyk, Zdzisław - 100248 pl
dc.contributor.reviewerRak, Dorotapl
dc.date.accessioned2023-06-29T21:32:38Z
dc.date.available2023-06-29T21:32:38Z
dc.date.submitted2023-06-28pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-166026-294182pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313210
dc.languagepolpl
dc.subject.eninformation behaviour; social networks; user; hejt; companiespl
dc.subject.plzachowania informacyjne; serwisy społecznościowe; użytkownik; hejt; przedsiębiorstwapl
dc.titleZachowania informacyjne użytkowników serwisów społecznościowych w konfrontacji z hejtem na przykładzie marki Veclaimpl
dc.title.alternativeInformation behavior of social network users when confronted with hate speech using the Veclaim brand as an examplepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The current study undertook to characterize the information behaviour of social network users, given the significant impact of the Internet on individuals today. The impact of hate speech on these behaviours and the companies operating in the sites has also been analyzed. The way users use social networks was presented, and the best functionalities of these networks were extracted. In order to study the issue, an in-depth interview research method was used, the subsequent results of which were juxtaposed with the theoretical part of the work. Thanks to this approach, it was possible to identify the most frequently manifested informational behaviour among users and the consequences of the phenomenon of hejt on the Internet.
dc.abstract.plpl
W obecnej pracy podjęto się charakterystyki zachowań informacyjnych użytkowników serwisów społecznościowych, z uwagi na znaczący wpływ Internetu w dzisiejszych czasach na jednostki. Zostało również zanalizowane oddziaływanie hejtu na owe zachowania oraz działające w serwisach przedsiębiorstwa. Zaprezentowano sposób w jaki użytkownicy wykorzystują serwisy społecznościowe oraz wyodrębniono najlepsze ich funkcjonalności. W celu zbadania problematyki posłużono się metodą badawczą wywiadu pogłębionego, której późniejsze wyniki zostały zestawione z częścią teoretyczną pracy. Dzięki takiemu podejściu udało się wskazać najczęściej przejawiane zachowania informacyjne wśród użytkowników oraz następstwa zjawiska hejtu w Internecie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Rak, Dorota
dc.contributor.authorpl
Więcek, Łucja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Pietrzyk, Zdzisław - 100248
dc.contributor.reviewerpl
Rak, Dorota
dc.date.accessioned
2023-06-29T21:32:38Z
dc.date.available
2023-06-29T21:32:38Z
dc.date.submittedpl
2023-06-28
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-166026-294182
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313210
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
information behaviour; social networks; user; hejt; companies
dc.subject.plpl
zachowania informacyjne; serwisy społecznościowe; użytkownik; hejt; przedsiębiorstwa
dc.titlepl
Zachowania informacyjne użytkowników serwisów społecznościowych w konfrontacji z hejtem na przykładzie marki Veclaim
dc.title.alternativepl
Information behavior of social network users when confronted with hate speech using the Veclaim brand as an example
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
9
Views per month
Views per city
Krakow
2
Bukowno
1
Katowice
1
Lodz
1
Mysłowice
1
Poznan
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available