Zarządzanie projektowe kampanią crowdfundingową w obszarze polskich platform

licenciate
dc.abstract.enSubject of this work is the phenomenon of crowdfunding covered from the perspective of project management. The main purpose of this paper is to analyze methods of crowdfunding campaign management as a project in the area of Polish platforms, such as "Polak Potrafi" or "Wspieram.to" as well as current approach generators into the social conceptions. This work is empirical, because it contains analysis of three cases - crowdfunding projects, which were implemented in the years 2014 and 2015 and were successful from the financial statements point of view. The collected research material leads to the conclusion that Polish crowdfunding campaigns are managed in similar, although the specific for web projects way. There are different generators’ attitudes to the concept of the digital society. Additionally, the following work through case study shows the process of change management occurres during the campaign.pl
dc.abstract.plPrzedmiot niniejszej pracy stanowi zjawisko crowdfundingu ujęte z perspektywy zarządzania projektowego. Celem pracy jest analiza metod zarządzania kampanią crowdfuningową jako projektem w obszarze polskich platform, takich jak "Polak Potrafi" czy "Wspieram.to", jak również obecny stosunek projektodawców do koncepcji społecznościowych. Niniejsza praca ma charakter empiryczny, bowiem dokonana w niej zostaje analiza trzech przypadków – projektów crowdfundingowych, które realizowane były w latach 2014 oraz 2015 i zakończyły się powodzeniem z punktu widzenia finansowego. Zebrany materiał badawczy pozwala na stwierdzenie, iż polskie kampanie crowdfundingowe zarządzane są w podobny, aczkolwiek specyficzny dla projektów internetowych sposób oraz że istnieje różny stosunek projektodawców do koncepcji cyfrowego tłumu. Ponadto poniższa praca dzięki studium przypadków ukazuje proces zarządzania zmianą zachodzący podczas trwania kampanii.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorPrzyborowicz, Justynapl
dc.contributor.authorGolonka, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPrzyborowicz, Justynapl
dc.contributor.reviewerHandzel, Zbigniew - 128282 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T23:18:48Z
dc.date.available2020-07-26T23:18:48Z
dc.date.submitted2016-07-08pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-106572-178149pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212885
dc.languagepolpl
dc.subject.enCROWDFUNDING – PROJECT MANAGEMENT – NEW MEDIA – DIGITAL SOCIETYpl
dc.subject.plCROWDFUNDING – ZARZĄDZANIE PROJEKTOWE – NOWE MEDIA – CYFROWY TŁUMpl
dc.titleZarządzanie projektowe kampanią crowdfundingową w obszarze polskich platformpl
dc.title.alternativeProject management of crowdfunding campaign in the area of Polish platformspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Subject of this work is the phenomenon of crowdfunding covered from the perspective of project management. The main purpose of this paper is to analyze methods of crowdfunding campaign management as a project in the area of Polish platforms, such as "Polak Potrafi" or "Wspieram.to" as well as current approach generators into the social conceptions. This work is empirical, because it contains analysis of three cases - crowdfunding projects, which were implemented in the years 2014 and 2015 and were successful from the financial statements point of view. The collected research material leads to the conclusion that Polish crowdfunding campaigns are managed in similar, although the specific for web projects way. There are different generators’ attitudes to the concept of the digital society. Additionally, the following work through case study shows the process of change management occurres during the campaign.
dc.abstract.plpl
Przedmiot niniejszej pracy stanowi zjawisko crowdfundingu ujęte z perspektywy zarządzania projektowego. Celem pracy jest analiza metod zarządzania kampanią crowdfuningową jako projektem w obszarze polskich platform, takich jak "Polak Potrafi" czy "Wspieram.to", jak również obecny stosunek projektodawców do koncepcji społecznościowych. Niniejsza praca ma charakter empiryczny, bowiem dokonana w niej zostaje analiza trzech przypadków – projektów crowdfundingowych, które realizowane były w latach 2014 oraz 2015 i zakończyły się powodzeniem z punktu widzenia finansowego. Zebrany materiał badawczy pozwala na stwierdzenie, iż polskie kampanie crowdfundingowe zarządzane są w podobny, aczkolwiek specyficzny dla projektów internetowych sposób oraz że istnieje różny stosunek projektodawców do koncepcji cyfrowego tłumu. Ponadto poniższa praca dzięki studium przypadków ukazuje proces zarządzania zmianą zachodzący podczas trwania kampanii.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Przyborowicz, Justyna
dc.contributor.authorpl
Golonka, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Przyborowicz, Justyna
dc.contributor.reviewerpl
Handzel, Zbigniew - 128282
dc.date.accessioned
2020-07-26T23:18:48Z
dc.date.available
2020-07-26T23:18:48Z
dc.date.submittedpl
2016-07-08
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-106572-178149
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/212885
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CROWDFUNDING – PROJECT MANAGEMENT – NEW MEDIA – DIGITAL SOCIETY
dc.subject.plpl
CROWDFUNDING – ZARZĄDZANIE PROJEKTOWE – NOWE MEDIA – CYFROWY TŁUM
dc.titlepl
Zarządzanie projektowe kampanią crowdfundingową w obszarze polskich platform
dc.title.alternativepl
Project management of crowdfunding campaign in the area of Polish platforms
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
15
Views per month
Views per city
Legnica
4
Poznan
4
Bytom
2
Wroclaw
2
Boardman
1
Dublin
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available