Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
SYSTEM IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ W INSYTUCJI KULTURY NA PRZYKŁADZIE TEATRU AMATORSKIEGO EKSTRAWERSJA
Corporate Visual Identity System in cultural institutions on the example of amateur theatre Ekstrawersja.
marka – system identyfikacji wizualnej – tożsamość marki – wizerunek marki
brand – brand identity – brand image – Corporate Visual Identity
Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, to nieodłączny element budowania przewagi konkurencyjnej. Wymaga przemyślanej, spójnej strategii, zorientowanej na daleki horyzont czasowy. System Identyfikacji Wizualnej dopełnia zarówno tożsamość marki, jak i jej wizerunek. Spełnia funkcję informacyjną, dostarczając skojarzeń przy pierwszym „spotkaniu”, a także pozwala zaistnieć w świadomości odbiorców. Rynek instytucji kultury wymaga odmiennych działań, niż organizacje komercyjne. Organizacje kulturalne muszą różnicować swoją ofertę i kierować komunikaty do określonych grup odbiorców w odmienny sposób. W pracy, poprzez analizę krytyczną dokumentacji, prześledzono proces projektowania i wdrażania systemu identyfikacji wizualnej w młodej, uczącej się organizacji. Na podstawie badań wywnioskowano, że największe znaczenie dla całego procesu ma odpowiednie, szczegółowe przygotowanie („zbadanie” organizacji), by wizerunek organizacji odpowiadał jej potrzebom. Ponadto, dużą wagę ma również instruktaż, pozwalający członkom organizacji posługiwać się elementami systemu identyfikacji wizualnej w prawidłowy sposób.
Shaping the image of the company is inherent element of competitive advantage. It requires a deliberate and coherent strategy, oriented to the far horizon. Corporate Visual Identity completes both the identity of the brand and its image. It has informative function, providing connotations, and allows to be arisen in customers awareness. Market of cultural institutions requires different actions than commercial organisations. Cultural organisations have to diversify their offer and direct messages to specific audience in a different way. In this thesis, the process of designing and implementation of CVI was investigated by critical analysis of documentation of young, learning organisation. It was concluded that the most influential for the entire process is adequate, specific preparation. In addition, great importance have also instructions, allowing members of the organisation to use the elements of CVI properly.
dc.abstract.en | Shaping the image of the company is inherent element of competitive advantage. It requires a deliberate and coherent strategy, oriented to the far horizon. Corporate Visual Identity completes both the identity of the brand and its image. It has informative function, providing connotations, and allows to be arisen in customers awareness. Market of cultural institutions requires different actions than commercial organisations. Cultural organisations have to diversify their offer and direct messages to specific audience in a different way. In this thesis, the process of designing and implementation of CVI was investigated by critical analysis of documentation of young, learning organisation. It was concluded that the most influential for the entire process is adequate, specific preparation. In addition, great importance have also instructions, allowing members of the organisation to use the elements of CVI properly. | pl |
dc.abstract.pl | Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, to nieodłączny element budowania przewagi konkurencyjnej. Wymaga przemyślanej, spójnej strategii, zorientowanej na daleki horyzont czasowy. System Identyfikacji Wizualnej dopełnia zarówno tożsamość marki, jak i jej wizerunek. Spełnia funkcję informacyjną, dostarczając skojarzeń przy pierwszym „spotkaniu”, a także pozwala zaistnieć w świadomości odbiorców. Rynek instytucji kultury wymaga odmiennych działań, niż organizacje komercyjne. Organizacje kulturalne muszą różnicować swoją ofertę i kierować komunikaty do określonych grup odbiorców w odmienny sposób. W pracy, poprzez analizę krytyczną dokumentacji, prześledzono proces projektowania i wdrażania systemu identyfikacji wizualnej w młodej, uczącej się organizacji. Na podstawie badań wywnioskowano, że największe znaczenie dla całego procesu ma odpowiednie, szczegółowe przygotowanie („zbadanie” organizacji), by wizerunek organizacji odpowiadał jej potrzebom. Ponadto, dużą wagę ma również instruktaż, pozwalający członkom organizacji posługiwać się elementami systemu identyfikacji wizualnej w prawidłowy sposób. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 | pl |
dc.contributor.author | Zielińska, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 | pl |
dc.contributor.reviewer | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T00:24:32Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T00:24:32Z | |
dc.date.submitted | 2016-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie firmą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-107648-178555 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213911 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | brand – brand identity – brand image – Corporate Visual Identity | pl |
dc.subject.pl | marka – system identyfikacji wizualnej – tożsamość marki – wizerunek marki | pl |
dc.title | SYSTEM IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ W INSYTUCJI KULTURY NA PRZYKŁADZIE TEATRU AMATORSKIEGO EKSTRAWERSJA | pl |
dc.title.alternative | Corporate Visual Identity System in cultural institutions on the example of amateur theatre Ekstrawersja. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |