Handel towarami kolonialnymi na ziemiach polskich w świetle reklamy prasowej z lat 80. XIX wieku

master
dc.abstract.enThis master thesis analyzes colonial goods trade in Poland in press advertisement in the 80s of XIX century. Analysis is based on three daily press titles from 1880-1889: “Gazeta Warszawska”, “Dziennik Poznański” and “Czas”. The press titles represent three polish partitions: Prussian, Russian and Austrian. The thesis consist of three chapters. First chapter presents colonial goods merchants based on the material. Second chapter is about assortment available at colonial goods shops. In subsections certain products are discussed, their first appearance in Poland and data on their consumption in XIX century Poland. Third chapter focuses on advertisement and persuasion methods of the time period. The thesis consist of a number of illustrations from analyzed material.pl
dc.abstract.plTa praca magisterska analizuje reklamę prasową z lat 80. XIX pod kątem handlu towarami kolonialnymi na ziemiach polskich. Analiza została oparta o trzy tytuły prasy codziennej z lat 1880-1889: „Gazetę Warszawską”, „Dziennik Poznański” oraz „Czas”. Tytuły prasowe reprezentują trzy państwa zaborcze. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy przedstawia obraz sprzedawców towarów kolonialnych jaki wyłania się z materiału. Drugi rozdział omawia asortyment dostępny w składach towarów kolonialnych. W podrozdziałach omówione są poszczególne produkty, ich przyjęcie na ziemiach polskich oraz dane dotyczące spożycia w XIX wieku. Rozdział trzeci jest z kolei poświęcony reklamie i wykorzystywanym ówcześnie metodom perswazji. W pracy wykorzystano wiele ilustracji z przeanalizowanego materiału.pl
dc.affiliationWydział Historycznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorŚlusarek, Krzysztof - 132328 pl
dc.contributor.authorBujakowski, Stanisławpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WH3pl
dc.contributor.reviewerDaszyk, Krzysztof - 127690 pl
dc.contributor.reviewerŚlusarek, Krzysztof - 132328 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T01:29:22Z
dc.date.available2020-07-25T01:29:22Z
dc.date.submitted2014-06-25pl
dc.fieldofstudyhistoriapl
dc.identifier.apddiploma-87803-78499pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196339
dc.languagepolpl
dc.subject.enPress advertisement in XIX century, colonial goods, coffee, tea, sugarpl
dc.subject.plReklama prasowa w XIX wieku, towary kolonialne, kawa, herbata, cukierpl
dc.titleHandel towarami kolonialnymi na ziemiach polskich w świetle reklamy prasowej z lat 80. XIX wiekupl
dc.title.alternativeColonial goods trade in press advertisement in the 80s of XIX centurypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This master thesis analyzes colonial goods trade in Poland in press advertisement in the 80s of XIX century. Analysis is based on three daily press titles from 1880-1889: “Gazeta Warszawska”, “Dziennik Poznański” and “Czas”. The press titles represent three polish partitions: Prussian, Russian and Austrian. The thesis consist of three chapters. First chapter presents colonial goods merchants based on the material. Second chapter is about assortment available at colonial goods shops. In subsections certain products are discussed, their first appearance in Poland and data on their consumption in XIX century Poland. Third chapter focuses on advertisement and persuasion methods of the time period. The thesis consist of a number of illustrations from analyzed material.
dc.abstract.plpl
Ta praca magisterska analizuje reklamę prasową z lat 80. XIX pod kątem handlu towarami kolonialnymi na ziemiach polskich. Analiza została oparta o trzy tytuły prasy codziennej z lat 1880-1889: „Gazetę Warszawską”, „Dziennik Poznański” oraz „Czas”. Tytuły prasowe reprezentują trzy państwa zaborcze. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy przedstawia obraz sprzedawców towarów kolonialnych jaki wyłania się z materiału. Drugi rozdział omawia asortyment dostępny w składach towarów kolonialnych. W podrozdziałach omówione są poszczególne produkty, ich przyjęcie na ziemiach polskich oraz dane dotyczące spożycia w XIX wieku. Rozdział trzeci jest z kolei poświęcony reklamie i wykorzystywanym ówcześnie metodom perswazji. W pracy wykorzystano wiele ilustracji z przeanalizowanego materiału.
dc.affiliationpl
Wydział Historyczny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Ślusarek, Krzysztof - 132328
dc.contributor.authorpl
Bujakowski, Stanisław
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WH3
dc.contributor.reviewerpl
Daszyk, Krzysztof - 127690
dc.contributor.reviewerpl
Ślusarek, Krzysztof - 132328
dc.date.accessioned
2020-07-25T01:29:22Z
dc.date.available
2020-07-25T01:29:22Z
dc.date.submittedpl
2014-06-25
dc.fieldofstudypl
historia
dc.identifier.apdpl
diploma-87803-78499
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/196339
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Press advertisement in XIX century, colonial goods, coffee, tea, sugar
dc.subject.plpl
Reklama prasowa w XIX wieku, towary kolonialne, kawa, herbata, cukier
dc.titlepl
Handel towarami kolonialnymi na ziemiach polskich w świetle reklamy prasowej z lat 80. XIX wieku
dc.title.alternativepl
Colonial goods trade in press advertisement in the 80s of XIX century
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
28
Views per month
Views per city
Gdansk
2
Kobyłka
2
Krakow
2
Kutno
2
Wroclaw
2
Bielany Wrocławskie
1
Bielsko-Biala
1
Bydgoszcz
1
Des Moines
1
Dublin
1

No access

No Thumbnail Available