Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Radio-reklamobiorca, który wymaga reklamy. Działalność promocyjna polskich rozgłośni radiowych na przykładzie radiowych tras koncertowych. Analiza przypadku
Advertising radio as advertiser. Case of promotion of Polish radio stations with radio tours.
radiowe trasy koncertowe, promocja, autopromocja, radio
radio tours, promotion, self-promotion, radio
Praca opisuje i ocenia skuteczność szczególnej formy promocji radia jaką są radiowe trasy koncertowe. Stanowią one cykl imprez muzycznych organizowanych zazwyczaj w okresie letnim przez jedną rozgłośnię radiową. Radiowe trasy koncertowe obejmują od kilku do kilkudziesięciu miejscowości, zazwyczaj wyłącznie na terenie kraju. Według wcześniej wyznaczonego harmonogramu w określonych miejscowościach budowane są „miasteczka” skupione wokół sceny, na której występują gwiazdy znane z anteny rozgłośni organizującej wydarzenie. Koncertom towarzyszą zazwyczaj dodatkowe atrakcje jak np. konkursy z nagrodami, zajęcia sportowe, degustacje, spotkania ze znanymi postaciami etc. Relacji z wydarzenia można słuchać na antenie rozgłośni, która jest jego organizatorem.Praca stanowi analizę tego typu przedsięwzięcia w aspekcie promocji stacji radiowych. Rozgłośnie radiowe szukają coraz to nowszych, atrakcyjniejszych, a tym samym mających skuteczniej oddziaływać na publiczność form promocji. Radiowe trasy koncertowe stanowią przez to dobry obiekt do analizy tego, jak na przestrzeni lat ewoluował sposób promowania się radia. Do analizy samych radiowych tras koncertowych wybrane zostały dwa konkretne wydarzenia. Analiza przypadku przeprowadzona została na podstawie „Lata z Radiem” - Programu I Polskiego Radia jako przykładu wydarzenia organizowanego przez rozgłośnię publiczną, a także „Hitów na czasie”, których organizatorem jest Radio ESKA - nadawca komercyjny.W pierwszej części pracy przedstawione zostały najważniejsze dla dalszej analizy zagadnienia z zakresu promocji i marketingu. Następnie opisano je bazując na konkretnych przykładach dotyczących promocji radia w Polsce. W tej części pracy przedstawiono także pokrótce radiowe trasy koncertowe z celowym pominięciem dwóch - wybranych jako główne przykłady na potrzeby tej pracy. Ich obszerniejszy opis znajduje się w kolejnych rozdziałach. W pierwszej części pracy uwzględnione zostały też zjawiska cyfryzacji i pojawienia się nowych mediów - istotne dla autopromocji rozgłośni radiowych. W kolejnej części pracy opisane zostały konkretne przykłady radiowych tras koncertowych, za które posłużyły te organizowane przez Program I Polskiego Radia oraz Radio ESKA. Przedstawiono także zarys historii samych rozgłośni czy też ich najciekawsze programy. Celem pracy jest przede wszystkim ocena skuteczności oraz atrakcyjności radiowych tras koncertowych ujętych jako rodzaj promocji rozgłośni, którego zadaniem jest zwiększenie jej popularności. Stąd też na jej potrzeby sprawdzona została słuchalność stacji radiowych, które stanowią główne przykłady w tej pracy. Ta kwestia poruszona została w trzeciej części pracy, która ma charakter badawczy. Słuchalność przeanalizowana została w oparciu o wyniki przed, w trakcie, a także po organizacji danej radiowej trasy koncertowej z czterech lat: 2006, 2008, 2010 oraz 2012. W ostatnim rozdziale przedstawione zostały przeprowadzone przez autorkę pracy badania gustu i oczekiwań publiczności względem omawianego typu przedsięwzięcia. Na ich podstawie wyciągnięte zostały odpowiednie wnioski, uwzględniające wszystkie postawione wcześniej założenia, a także określono perspektywy rozwojowe tej formy promocji radia.
This study describes and evaluates the effectiveness of a particular form of radio’s promotion which is radio tours. They are a series of musical events held usually in the summer by a radio station. Radio tours range from a few to several dozen city, usually within the country. According to a predetermined schedule in cities are built "village" around a stage where the stars are known for their radio antenna organizing the event. The concerts are usually accompanied by additional activities such as competitions with prizes, sports, meetings with famous characters etc. Event’s are usually on the air.This work is an analysis of this project in terms of radio promotion. Radio stations looking for more attractive, and therefore a more effective impact on public forms of promotion. Radio tours are therefore good facility for the analysis of how over the years has evolved a way of promoting the radio.For the analysis have been selected two specific events. The analysis was carried out on the basis of the "Summer with Radio" (I Program of Polish Radio) as an example of an event organized by the public broadcaster, as well as "Latest hists", which is organized by the Radio ESKA - commercial broadcaster.In the first part of the paper author presents the most important issues of promotion and marketing. It then describes them based on concrete examples of radio promotion in Poland. This section presents a brief radio tours with deliberate omission of two - selected as the main examples for this job. The more extensive description is given in the following sections. In the first part of the study were also taken into account the phenomenon of digitization and the emergence of new media - important for self-promotion radio stations.In the next part of the paper author describes the specific examples of radio tours, which were used for the program organized by the Polish Radio and Radio ESKA. The paper presents an outline history of the same radio station or the most interesting programs. Aim of the study is primarily to assess the effectiveness and attractiveness of the radio tour included as a type of radio promotion, whose task is to increase its popularity. Hence, the need has been verified the audience of radio stations that are prominent examples in this work. This issue was addressed in the third part of the work to the nature of the research. Audience was analyzed based on the results before, during, and after the organization of the radio tour of four years: 2006, 2008, 2010 and 2012. The last chapter presents the work carried out by the author of the study taste and expectations of the audience of this type of project. On the basis of the conclusions drawn are appropriate, taking into account all raised earlier assumptions and defines the development prospects of this form of promotion to the radio.
dc.abstract.en | This study describes and evaluates the effectiveness of a particular form of radio’s promotion which is radio tours. They are a series of musical events held usually in the summer by a radio station. Radio tours range from a few to several dozen city, usually within the country. According to a predetermined schedule in cities are built "village" around a stage where the stars are known for their radio antenna organizing the event. The concerts are usually accompanied by additional activities such as competitions with prizes, sports, meetings with famous characters etc. Event’s are usually on the air.This work is an analysis of this project in terms of radio promotion. Radio stations looking for more attractive, and therefore a more effective impact on public forms of promotion. Radio tours are therefore good facility for the analysis of how over the years has evolved a way of promoting the radio.For the analysis have been selected two specific events. The analysis was carried out on the basis of the "Summer with Radio" (I Program of Polish Radio) as an example of an event organized by the public broadcaster, as well as "Latest hists", which is organized by the Radio ESKA - commercial broadcaster.In the first part of the paper author presents the most important issues of promotion and marketing. It then describes them based on concrete examples of radio promotion in Poland. This section presents a brief radio tours with deliberate omission of two - selected as the main examples for this job. The more extensive description is given in the following sections. In the first part of the study were also taken into account the phenomenon of digitization and the emergence of new media - important for self-promotion radio stations.In the next part of the paper author describes the specific examples of radio tours, which were used for the program organized by the Polish Radio and Radio ESKA. The paper presents an outline history of the same radio station or the most interesting programs. Aim of the study is primarily to assess the effectiveness and attractiveness of the radio tour included as a type of radio promotion, whose task is to increase its popularity. Hence, the need has been verified the audience of radio stations that are prominent examples in this work. This issue was addressed in the third part of the work to the nature of the research. Audience was analyzed based on the results before, during, and after the organization of the radio tour of four years: 2006, 2008, 2010 and 2012. The last chapter presents the work carried out by the author of the study taste and expectations of the audience of this type of project. On the basis of the conclusions drawn are appropriate, taking into account all raised earlier assumptions and defines the development prospects of this form of promotion to the radio. | pl |
dc.abstract.pl | Praca opisuje i ocenia skuteczność szczególnej formy promocji radia jaką są radiowe trasy koncertowe. Stanowią one cykl imprez muzycznych organizowanych zazwyczaj w okresie letnim przez jedną rozgłośnię radiową. Radiowe trasy koncertowe obejmują od kilku do kilkudziesięciu miejscowości, zazwyczaj wyłącznie na terenie kraju. Według wcześniej wyznaczonego harmonogramu w określonych miejscowościach budowane są „miasteczka” skupione wokół sceny, na której występują gwiazdy znane z anteny rozgłośni organizującej wydarzenie. Koncertom towarzyszą zazwyczaj dodatkowe atrakcje jak np. konkursy z nagrodami, zajęcia sportowe, degustacje, spotkania ze znanymi postaciami etc. Relacji z wydarzenia można słuchać na antenie rozgłośni, która jest jego organizatorem.Praca stanowi analizę tego typu przedsięwzięcia w aspekcie promocji stacji radiowych. Rozgłośnie radiowe szukają coraz to nowszych, atrakcyjniejszych, a tym samym mających skuteczniej oddziaływać na publiczność form promocji. Radiowe trasy koncertowe stanowią przez to dobry obiekt do analizy tego, jak na przestrzeni lat ewoluował sposób promowania się radia. Do analizy samych radiowych tras koncertowych wybrane zostały dwa konkretne wydarzenia. Analiza przypadku przeprowadzona została na podstawie „Lata z Radiem” - Programu I Polskiego Radia jako przykładu wydarzenia organizowanego przez rozgłośnię publiczną, a także „Hitów na czasie”, których organizatorem jest Radio ESKA - nadawca komercyjny.W pierwszej części pracy przedstawione zostały najważniejsze dla dalszej analizy zagadnienia z zakresu promocji i marketingu. Następnie opisano je bazując na konkretnych przykładach dotyczących promocji radia w Polsce. W tej części pracy przedstawiono także pokrótce radiowe trasy koncertowe z celowym pominięciem dwóch - wybranych jako główne przykłady na potrzeby tej pracy. Ich obszerniejszy opis znajduje się w kolejnych rozdziałach. W pierwszej części pracy uwzględnione zostały też zjawiska cyfryzacji i pojawienia się nowych mediów - istotne dla autopromocji rozgłośni radiowych. W kolejnej części pracy opisane zostały konkretne przykłady radiowych tras koncertowych, za które posłużyły te organizowane przez Program I Polskiego Radia oraz Radio ESKA. Przedstawiono także zarys historii samych rozgłośni czy też ich najciekawsze programy. Celem pracy jest przede wszystkim ocena skuteczności oraz atrakcyjności radiowych tras koncertowych ujętych jako rodzaj promocji rozgłośni, którego zadaniem jest zwiększenie jej popularności. Stąd też na jej potrzeby sprawdzona została słuchalność stacji radiowych, które stanowią główne przykłady w tej pracy. Ta kwestia poruszona została w trzeciej części pracy, która ma charakter badawczy. Słuchalność przeanalizowana została w oparciu o wyniki przed, w trakcie, a także po organizacji danej radiowej trasy koncertowej z czterech lat: 2006, 2008, 2010 oraz 2012. W ostatnim rozdziale przedstawione zostały przeprowadzone przez autorkę pracy badania gustu i oczekiwań publiczności względem omawianego typu przedsięwzięcia. Na ich podstawie wyciągnięte zostały odpowiednie wnioski, uwzględniające wszystkie postawione wcześniej założenia, a także określono perspektywy rozwojowe tej formy promocji radia. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728 | pl |
dc.contributor.author | Zdrojewska, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kawka, Maciej - 128720 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T17:39:25Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T17:39:25Z | |
dc.date.submitted | 2013-07-08 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-76360-98384 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189022 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | radio tours, promotion, self-promotion, radio | pl |
dc.subject.pl | radiowe trasy koncertowe, promocja, autopromocja, radio | pl |
dc.title | Radio-reklamobiorca, który wymaga reklamy. Działalność promocyjna polskich rozgłośni radiowych na przykładzie radiowych tras koncertowych. Analiza przypadku | pl |
dc.title.alternative | Advertising radio as advertiser. Case of promotion of Polish radio stations with radio tours. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |