Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Skuteczność kampanii marketingowych w przestrzeni online na przykładzie firmy Marketing Investment Group
The Effectiveness of Online Marketing Campaigns on the Example of Marketing Investment Group
EFEKTYWNOŚĆ – KOMUNIKACJA MARKETINGOWA – OPTYMALIZACJA – REKLAMA – WSKAŹNIKI
ADVERTISING – INDICATORS – MARKETING COMMUNICATION – OPTIMIZATION – PERFORMANCE
Niniejsza praca magisterska skupia się na skuteczności kampanii marketingowych w przestrzeni online. W początkowych rozdziałach omówiono kluczowe zagadnienia teoretyczne, takie jak definicje, elementy kampanii, różnice i podobieństwa między starymi i nowymi formami komunikacji oraz najważniejsze narzędzia marketingowe. Miało to za zadanie wprowadzenie czytelnika do omawianej tematyki. Głównym celem pracy było zidentyfikowanie kluczowych czynników wpływających na skuteczność kampanii marketingowych poprzez szczegółowe porównanie wybranych wskaźników efektywności, takich jak wskaźnik kosztu za kliknięcie czy kosztu za pożądaną akcję. Badanie przeprowadzone było na podstawie dwóch kampanii marketingowych prowadzonych przez firmę Marketing Investment Group. Umożliwiło to ocenę, które elementy działań były bardziej efektywne – jak wybór bardziej opłacalnej kreacji reklamowej – a które wymagały optymalizacji – jak przeznaczanie zbyt dużego budżetu na dotarcie z komunikacją do mężczyzn. Pozwoliło to na sformułowanie klarownych wniosków i rekomendacji, pomocnych przy planowaniu przyszłych działań marketingowych.
The master's thesis focuses on the effectiveness of online marketing campaigns. The early chapters are devoted to discussion of key theoretical issues, such as definitions, campaign elements, differences and similarities between old and new forms of communication, and the most important marketing tools. This theoretical foundation aims to introduce the reader to the subject matter. The main objective of the thesis was to identify the key factors influencing the effectiveness of marketing campaigns through a detailed comparison of selected performance indicators, such as cost-per-click and cost-per-action. The study was based on two marketing campaigns conducted by the company Marketing Investment Group. It allowed for the evaluation of which campaign elements were more effective—such as the selection of a more cost-efficient ad creative—and which needed optimization—such as the allocation of too much budget to reach male audiences. This analysis provided clear conclusions and recommendations that could aid in planning future marketing activities.
dc.abstract.en | The master's thesis focuses on the effectiveness of online marketing campaigns. The early chapters are devoted to discussion of key theoretical issues, such as definitions, campaign elements, differences and similarities between old and new forms of communication, and the most important marketing tools. This theoretical foundation aims to introduce the reader to the subject matter. The main objective of the thesis was to identify the key factors influencing the effectiveness of marketing campaigns through a detailed comparison of selected performance indicators, such as cost-per-click and cost-per-action. The study was based on two marketing campaigns conducted by the company Marketing Investment Group. It allowed for the evaluation of which campaign elements were more effective—such as the selection of a more cost-efficient ad creative—and which needed optimization—such as the allocation of too much budget to reach male audiences. This analysis provided clear conclusions and recommendations that could aid in planning future marketing activities. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca magisterska skupia się na skuteczności kampanii marketingowych w przestrzeni online. W początkowych rozdziałach omówiono kluczowe zagadnienia teoretyczne, takie jak definicje, elementy kampanii, różnice i podobieństwa między starymi i nowymi formami komunikacji oraz najważniejsze narzędzia marketingowe. Miało to za zadanie wprowadzenie czytelnika do omawianej tematyki. Głównym celem pracy było zidentyfikowanie kluczowych czynników wpływających na skuteczność kampanii marketingowych poprzez szczegółowe porównanie wybranych wskaźników efektywności, takich jak wskaźnik kosztu za kliknięcie czy kosztu za pożądaną akcję. Badanie przeprowadzone było na podstawie dwóch kampanii marketingowych prowadzonych przez firmę Marketing Investment Group. Umożliwiło to ocenę, które elementy działań były bardziej efektywne – jak wybór bardziej opłacalnej kreacji reklamowej – a które wymagały optymalizacji – jak przeznaczanie zbyt dużego budżetu na dotarcie z komunikacją do mężczyzn. Pozwoliło to na sformułowanie klarownych wniosków i rekomendacji, pomocnych przy planowaniu przyszłych działań marketingowych. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.author | Chwaszcz, Sebastian - USOS261505 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-22T23:06:42Z | |
dc.date.available | 2024-10-22T23:06:42Z | |
dc.date.submitted | 2024-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172517-261505 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/454598 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ADVERTISING – INDICATORS – MARKETING COMMUNICATION – OPTIMIZATION – PERFORMANCE | pl |
dc.subject.pl | EFEKTYWNOŚĆ – KOMUNIKACJA MARKETINGOWA – OPTYMALIZACJA – REKLAMA – WSKAŹNIKI | pl |
dc.title | Skuteczność kampanii marketingowych w przestrzeni online na przykładzie firmy Marketing Investment Group | pl |
dc.title.alternative | The Effectiveness of Online Marketing Campaigns on the Example of Marketing Investment Group | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |