Skuteczność kampanii marketingowych w przestrzeni online na przykładzie firmy Marketing Investment Group

master
dc.abstract.enThe master's thesis focuses on the effectiveness of online marketing campaigns. The early chapters are devoted to discussion of key theoretical issues, such as definitions, campaign elements, differences and similarities between old and new forms of communication, and the most important marketing tools. This theoretical foundation aims to introduce the reader to the subject matter. The main objective of the thesis was to identify the key factors influencing the effectiveness of marketing campaigns through a detailed comparison of selected performance indicators, such as cost-per-click and cost-per-action. The study was based on two marketing campaigns conducted by the company Marketing Investment Group. It allowed for the evaluation of which campaign elements were more effective—such as the selection of a more cost-efficient ad creative—and which needed optimization—such as the allocation of too much budget to reach male audiences. This analysis provided clear conclusions and recommendations that could aid in planning future marketing activities.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska skupia się na skuteczności kampanii marketingowych w przestrzeni online. W początkowych rozdziałach omówiono kluczowe zagadnienia teoretyczne, takie jak definicje, elementy kampanii, różnice i podobieństwa między starymi i nowymi formami komunikacji oraz najważniejsze narzędzia marketingowe. Miało to za zadanie wprowadzenie czytelnika do omawianej tematyki. Głównym celem pracy było zidentyfikowanie kluczowych czynników wpływających na skuteczność kampanii marketingowych poprzez szczegółowe porównanie wybranych wskaźników efektywności, takich jak wskaźnik kosztu za kliknięcie czy kosztu za pożądaną akcję. Badanie przeprowadzone było na podstawie dwóch kampanii marketingowych prowadzonych przez firmę Marketing Investment Group. Umożliwiło to ocenę, które elementy działań były bardziej efektywne – jak wybór bardziej opłacalnej kreacji reklamowej – a które wymagały optymalizacji – jak przeznaczanie zbyt dużego budżetu na dotarcie z komunikacją do mężczyzn. Pozwoliło to na sformułowanie klarownych wniosków i rekomendacji, pomocnych przy planowaniu przyszłych działań marketingowych.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.authorChwaszcz, Sebastian - USOS261505 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.date.accessioned2024-10-22T23:06:42Z
dc.date.available2024-10-22T23:06:42Z
dc.date.submitted2024-10-22pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-172517-261505pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/454598
dc.languagepolpl
dc.subject.enADVERTISING – INDICATORS – MARKETING COMMUNICATION – OPTIMIZATION – PERFORMANCEpl
dc.subject.plEFEKTYWNOŚĆ – KOMUNIKACJA MARKETINGOWA – OPTYMALIZACJA – REKLAMA – WSKAŹNIKIpl
dc.titleSkuteczność kampanii marketingowych w przestrzeni online na przykładzie firmy Marketing Investment Grouppl
dc.title.alternativeThe Effectiveness of Online Marketing Campaigns on the Example of Marketing Investment Grouppl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The master's thesis focuses on the effectiveness of online marketing campaigns. The early chapters are devoted to discussion of key theoretical issues, such as definitions, campaign elements, differences and similarities between old and new forms of communication, and the most important marketing tools. This theoretical foundation aims to introduce the reader to the subject matter. The main objective of the thesis was to identify the key factors influencing the effectiveness of marketing campaigns through a detailed comparison of selected performance indicators, such as cost-per-click and cost-per-action. The study was based on two marketing campaigns conducted by the company Marketing Investment Group. It allowed for the evaluation of which campaign elements were more effective—such as the selection of a more cost-efficient ad creative—and which needed optimization—such as the allocation of too much budget to reach male audiences. This analysis provided clear conclusions and recommendations that could aid in planning future marketing activities.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca magisterska skupia się na skuteczności kampanii marketingowych w przestrzeni online. W początkowych rozdziałach omówiono kluczowe zagadnienia teoretyczne, takie jak definicje, elementy kampanii, różnice i podobieństwa między starymi i nowymi formami komunikacji oraz najważniejsze narzędzia marketingowe. Miało to za zadanie wprowadzenie czytelnika do omawianej tematyki. Głównym celem pracy było zidentyfikowanie kluczowych czynników wpływających na skuteczność kampanii marketingowych poprzez szczegółowe porównanie wybranych wskaźników efektywności, takich jak wskaźnik kosztu za kliknięcie czy kosztu za pożądaną akcję. Badanie przeprowadzone było na podstawie dwóch kampanii marketingowych prowadzonych przez firmę Marketing Investment Group. Umożliwiło to ocenę, które elementy działań były bardziej efektywne – jak wybór bardziej opłacalnej kreacji reklamowej – a które wymagały optymalizacji – jak przeznaczanie zbyt dużego budżetu na dotarcie z komunikacją do mężczyzn. Pozwoliło to na sformułowanie klarownych wniosków i rekomendacji, pomocnych przy planowaniu przyszłych działań marketingowych.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.authorpl
Chwaszcz, Sebastian - USOS261505
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.date.accessioned
2024-10-22T23:06:42Z
dc.date.available
2024-10-22T23:06:42Z
dc.date.submittedpl
2024-10-22
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-172517-261505
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/454598
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ADVERTISING – INDICATORS – MARKETING COMMUNICATION – OPTIMIZATION – PERFORMANCE
dc.subject.plpl
EFEKTYWNOŚĆ – KOMUNIKACJA MARKETINGOWA – OPTYMALIZACJA – REKLAMA – WSKAŹNIKI
dc.titlepl
Skuteczność kampanii marketingowych w przestrzeni online na przykładzie firmy Marketing Investment Group
dc.title.alternativepl
The Effectiveness of Online Marketing Campaigns on the Example of Marketing Investment Group
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections