Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Dyskryminacja kobiet w środowisku gier video
Discrimination against women in video games environment.
DYSKRYMINACJA KOBIET – GRY WIDEO – MARGINALIZACJA – SEKSIZM
DISCRIMINATION – MARGINALIZATION – SEXISM – VIDEO GAMES
Wraz ze wzrostem powszechności dostępu i uczestnictwa w grachkomputerowych rośnie ilość zachowań patologicznych występujących ich ramach.Zjawisko dyskryminacji stanowi jeden z problemów społecznych, prowadzi dopodziałów społecznych oraz nierzadko konfliktów. Dyskryminacja ze względu na płećstanowi jeden najczęstszych przejawów. Gry w zamyśle stanowić mają czynnikosłabiający podziały i konflikty, pozwalając dodatkowo na rozwój umiejętnościuczestników. Jednakże zasadność podejmowania aktywności gry podważona zostaje wmomencie występowania w jej ramach form dyskryminacji. Zamiarem niniejszej pracybyło uzyskanie wglądu w powiązania pomiędzy elementami powodującymiwystępowanie zjawiska dyskryminacji wśród graczy. W celu weryfikacji stanufaktycznego przeprowadzono badanie metoda ilościowa przy użyciu narzędzia ankietyinternetowej. Zdobyte w ten sposób wyniki pozwoliły na opracowanie głównychzależności odpowiadających za występowanie tego zjawiska, jak i przygotowaniepropozycji rozwiązań.
Along with the increase of opportunities and availability of partaking in videogaming activities the numbers of pathological behaviour occurring during gaming alsorise. The phenomenon of discrimination is one of many social problems, leading tosevere divisions in society and even conflicts. Discrimination on grounds of sex is oneof its most common aspects. The purpose of games in society is to weaken the divisionsand conflicts, providing fun and opportunity to develop new abilities. However thelegitimacy of those attempts is being lost when discrimination finds a way into thegaming activity itself. The aim of this study was to gain an insight into connectionsbetween variables responsible for discrimination between players and in gamesenvironment. To verify the facts the study was conducted, of quantitative method, usingtool of internet survey. The results of this study allowed the author to elaborate on mainvariables responsible for this phenomenon, as well as preparing the proposal ofsolutions.
dc.abstract.en | Along with the increase of opportunities and availability of partaking in videogaming activities the numbers of pathological behaviour occurring during gaming alsorise. The phenomenon of discrimination is one of many social problems, leading tosevere divisions in society and even conflicts. Discrimination on grounds of sex is oneof its most common aspects. The purpose of games in society is to weaken the divisionsand conflicts, providing fun and opportunity to develop new abilities. However thelegitimacy of those attempts is being lost when discrimination finds a way into thegaming activity itself. The aim of this study was to gain an insight into connectionsbetween variables responsible for discrimination between players and in gamesenvironment. To verify the facts the study was conducted, of quantitative method, usingtool of internet survey. The results of this study allowed the author to elaborate on mainvariables responsible for this phenomenon, as well as preparing the proposal ofsolutions. | pl |
dc.abstract.pl | Wraz ze wzrostem powszechności dostępu i uczestnictwa w grachkomputerowych rośnie ilość zachowań patologicznych występujących ich ramach.Zjawisko dyskryminacji stanowi jeden z problemów społecznych, prowadzi dopodziałów społecznych oraz nierzadko konfliktów. Dyskryminacja ze względu na płećstanowi jeden najczęstszych przejawów. Gry w zamyśle stanowić mają czynnikosłabiający podziały i konflikty, pozwalając dodatkowo na rozwój umiejętnościuczestników. Jednakże zasadność podejmowania aktywności gry podważona zostaje wmomencie występowania w jej ramach form dyskryminacji. Zamiarem niniejszej pracybyło uzyskanie wglądu w powiązania pomiędzy elementami powodującymiwystępowanie zjawiska dyskryminacji wśród graczy. W celu weryfikacji stanufaktycznego przeprowadzono badanie metoda ilościowa przy użyciu narzędzia ankietyinternetowej. Zdobyte w ten sposób wyniki pozwoliły na opracowanie głównychzależności odpowiadających za występowanie tego zjawiska, jak i przygotowaniepropozycji rozwiązań. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Szczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080 | pl |
dc.contributor.author | Radecki, Aleksander | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Dorczak, Roman - 127750 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T06:17:40Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T06:17:40Z | |
dc.date.submitted | 2017-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie organizacjami publicznymi i obywatelskimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-113865-163899 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219287 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | DISCRIMINATION – MARGINALIZATION – SEXISM – VIDEO GAMES | pl |
dc.subject.pl | DYSKRYMINACJA KOBIET – GRY WIDEO – MARGINALIZACJA – SEKSIZM | pl |
dc.title | Dyskryminacja kobiet w środowisku gier video | pl |
dc.title.alternative | Discrimination against women in video games environment. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |