Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Czynniki przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa InPost
Competitive advantage factors of InPost enterprise
czynniki przewagi konkurencyjnej, InPost, przewaga konkurencyjna
competitive advantage, factors of competitive advantage, InPost
W pracy przedstawiono zagadnienia związane z przewagą konkurencyjną, szczególnie odnosząc ją do logistyki. Jest to temat bardzo aktualny i niezmiernie ważny ze względu na rosnące znaczenie usług e-commerce, co pociąga za sobą konieczność rozwoju przedsiębiorstw i usług kurierskich. Przedsiębiorstwa działające w sektorze logistyki muszą poprawnie określać swoje przewagi konkurencyjne, aby osiągnąć sukces. Przedmiotem badań był polski operator logistyczny InPost. Celem pracy była identyfikacja czynników przewagi konkurencyjnej badanego przedsiębiorstwa z punktu widzenia klienta. Na podstawie literatury przedmiotu wybrano czynniki takie jak: dostępność Paczkomatów, czas realizacji dostawy, współpraca z Allegro (usługa Allegro Smart), ekologiczne rozwiązania, wysoka jakość obsługi klienta, bezbłędność dostaw, możliwość odbioru paczki w dowolnym momencie, cena usługi oraz nowoczesne i funkcjonalne rozwiązania na przykład: Lodówkomaty czy zdalne otwieranie skrytek. Czynniki te były podstawą badania ankietowego, które przeprowadzono na potrzeby pracy. Na podstawie badania stała się możliwa odpowiedź na pytanie czy dany czynnik ma istotny wpływ na wybór badanego dostawcy przez klientów czy też nie. Przeprowadzone badanie wykazało, że klienci są zadowoleni z usług i rozwiązań które proponuje im InPost. Udało się ustalić, że każdy założony wcześniej przez autorkę czynnik, jest ważną składową, przy wyborze dostawy, która zostanie zrealizowana przez InPost.
The paper presents issues related to competitive advantage, especially referring to logistics. This is a very current topic and extremely important due to the growing importance of e-commerce services, which entails the need for the development of enterprises and courier services. Companies operating in the logistics sector must correctly define their competitive advantages in order to achieve success. The subject of the research was the Polish logistics operator InPost. The aim of the work was to identify factors of competitive advantage of the examined company from the customer's point of view. On the basis of the literature on the subject, factors such as: availability of Paczkomat, delivery time, cooperation with Allegro (Allegro Smart service), ecological solutions, high quality customer service, error-free deliveries, the ability to collect a parcel at any time, the price of the service and modern and functional solutions were selected. for example: Lodówkomat or remote opening of lockers. These factors were the basis for the survey that was conducted for the purposes of this work. On the basis of the study, it became possible to answer the question whether a given factor has a significant impact on the choice of the surveyed supplier by customers or not. The study showed that customers are satisfied with the services and solutions offered by InPost. The paper managed to determine that each factor assumed earlier by the author is an important component when choosing a delivery to be made by InPost.
dc.abstract.en | The paper presents issues related to competitive advantage, especially referring to logistics. This is a very current topic and extremely important due to the growing importance of e-commerce services, which entails the need for the development of enterprises and courier services. Companies operating in the logistics sector must correctly define their competitive advantages in order to achieve success. The subject of the research was the Polish logistics operator InPost. The aim of the work was to identify factors of competitive advantage of the examined company from the customer's point of view. On the basis of the literature on the subject, factors such as: availability of Paczkomat, delivery time, cooperation with Allegro (Allegro Smart service), ecological solutions, high quality customer service, error-free deliveries, the ability to collect a parcel at any time, the price of the service and modern and functional solutions were selected. for example: Lodówkomat or remote opening of lockers. These factors were the basis for the survey that was conducted for the purposes of this work. On the basis of the study, it became possible to answer the question whether a given factor has a significant impact on the choice of the surveyed supplier by customers or not. The study showed that customers are satisfied with the services and solutions offered by InPost. The paper managed to determine that each factor assumed earlier by the author is an important component when choosing a delivery to be made by InPost. | pl |
dc.abstract.pl | W pracy przedstawiono zagadnienia związane z przewagą konkurencyjną, szczególnie odnosząc ją do logistyki. Jest to temat bardzo aktualny i niezmiernie ważny ze względu na rosnące znaczenie usług e-commerce, co pociąga za sobą konieczność rozwoju przedsiębiorstw i usług kurierskich. Przedsiębiorstwa działające w sektorze logistyki muszą poprawnie określać swoje przewagi konkurencyjne, aby osiągnąć sukces. Przedmiotem badań był polski operator logistyczny InPost. Celem pracy była identyfikacja czynników przewagi konkurencyjnej badanego przedsiębiorstwa z punktu widzenia klienta. Na podstawie literatury przedmiotu wybrano czynniki takie jak: dostępność Paczkomatów, czas realizacji dostawy, współpraca z Allegro (usługa Allegro Smart), ekologiczne rozwiązania, wysoka jakość obsługi klienta, bezbłędność dostaw, możliwość odbioru paczki w dowolnym momencie, cena usługi oraz nowoczesne i funkcjonalne rozwiązania na przykład: Lodówkomaty czy zdalne otwieranie skrytek. Czynniki te były podstawą badania ankietowego, które przeprowadzono na potrzeby pracy. Na podstawie badania stała się możliwa odpowiedź na pytanie czy dany czynnik ma istotny wpływ na wybór badanego dostawcy przez klientów czy też nie. Przeprowadzone badanie wykazało, że klienci są zadowoleni z usług i rozwiązań które proponuje im InPost. Udało się ustalić, że każdy założony wcześniej przez autorkę czynnik, jest ważną składową, przy wyborze dostawy, która zostanie zrealizowana przez InPost. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.author | Jedynak, Dagmara | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-04T21:34:28Z | |
dc.date.available | 2023-07-04T21:34:28Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | finanse i controlling | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164474-258348 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313845 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | competitive advantage, factors of competitive advantage, InPost | pl |
dc.subject.pl | czynniki przewagi konkurencyjnej, InPost, przewaga konkurencyjna | pl |
dc.title | Czynniki przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa InPost | pl |
dc.title.alternative | Competitive advantage factors of InPost enterprise | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |