Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie zmianą w organizacji na przykładzie przedsiębiorstwa zajmującego się outsourcingiem usług finansowych
Change management in the outsourcing company providing financial services
Lean management – metodologia – outsourcing – zmiana – zarządzanie
Lean management – methodology – outsourcing – change – management
Praca zawiera teoretyczne rozważania nad procesem wdrażania zmiany w dużych firmach o charakterze międzynarodowym. Koncentruje się przede wszystkim na opisie specyfiki funkcjonowania organizacji korzystających z outsourcingu usług finansowych. Ponadto posiada analizę porównawczą metodologii wprowadzania zmian w firmach o powyżej opisanym charakterze. Podkreśla i opisuje rolę człowieka i różnic kulturowych w procesie zarządzania wiedzą oraz zmianą w organizacjach. Praca stara się odpowiedzieć na pytania o najważniejsze elementy niezbędne do sukcesywnego przeprowadzenia zmiany oraz o przeszkody których powinien unikać każdy menadżer przystępujący do jej wdrożenia. Celem poniższych rozważań jest również ocena roli lidera, pracownika oraz wartości wiedzy przechowywanej w firmie. Ostatnia część pracy stanowi praktyczny przykład wdrożenia zmiany w firmie międzynarodowej zajmującej się outsourcingiem usług finansowych. Narzędzia wchodzące w skład metodologii Lean management zostały wykorzystane do opisu procesu konstruowania planu projektu, jego wdrożenia i oceny efektów naniesionych zmian. Wyniki analizy teoretycznej i praktycznej sugerują konieczność dobrego przygotowania się do procesu zmiany, odpowiedniej komunikacji w procesie jej wdrażania oraz do prawidłowej oceny rezultatu wdrożenia.
Thesis contains theoretical speculations over change implementation in big international companies. It revolves mainly around characteristics of outsourcing companies from the field of finance. Thesis contains also comparative analysis of change management methodologies. The role of human factor and cultural differences are especially underlined in the knowledge management and change management process in the international organizations. The purpose of the thesis is also conclude on most important elements required for successful change implementation. It also describes obstacles that each manager needs to avoid when being involved in the change management process. Goal of the thesis is also to conduct team leader’s, employee’s role assessment within the company transformation period. Practical example of change implementation in the international company is described in the last part of below thesis. Lean management tools were used to describe project plan of the change implementation within international company. Same tools where then further used to explain the execution phase of the project and in the end results of the change. Results of the theoretical and practical analysis suggests necessity of good preparation for change implementation. Important factor is also good communication and valid assessment of the implementation results.
dc.abstract.en | Thesis contains theoretical speculations over change implementation in big international companies. It revolves mainly around characteristics of outsourcing companies from the field of finance. Thesis contains also comparative analysis of change management methodologies. The role of human factor and cultural differences are especially underlined in the knowledge management and change management process in the international organizations. The purpose of the thesis is also conclude on most important elements required for successful change implementation. It also describes obstacles that each manager needs to avoid when being involved in the change management process. Goal of the thesis is also to conduct team leader’s, employee’s role assessment within the company transformation period. Practical example of change implementation in the international company is described in the last part of below thesis. Lean management tools were used to describe project plan of the change implementation within international company. Same tools where then further used to explain the execution phase of the project and in the end results of the change. Results of the theoretical and practical analysis suggests necessity of good preparation for change implementation. Important factor is also good communication and valid assessment of the implementation results. | pl |
dc.abstract.pl | Praca zawiera teoretyczne rozważania nad procesem wdrażania zmiany w dużych firmach o charakterze międzynarodowym. Koncentruje się przede wszystkim na opisie specyfiki funkcjonowania organizacji korzystających z outsourcingu usług finansowych. Ponadto posiada analizę porównawczą metodologii wprowadzania zmian w firmach o powyżej opisanym charakterze. Podkreśla i opisuje rolę człowieka i różnic kulturowych w procesie zarządzania wiedzą oraz zmianą w organizacjach. Praca stara się odpowiedzieć na pytania o najważniejsze elementy niezbędne do sukcesywnego przeprowadzenia zmiany oraz o przeszkody których powinien unikać każdy menadżer przystępujący do jej wdrożenia. Celem poniższych rozważań jest również ocena roli lidera, pracownika oraz wartości wiedzy przechowywanej w firmie. Ostatnia część pracy stanowi praktyczny przykład wdrożenia zmiany w firmie międzynarodowej zajmującej się outsourcingiem usług finansowych. Narzędzia wchodzące w skład metodologii Lean management zostały wykorzystane do opisu procesu konstruowania planu projektu, jego wdrożenia i oceny efektów naniesionych zmian. Wyniki analizy teoretycznej i praktycznej sugerują konieczność dobrego przygotowania się do procesu zmiany, odpowiedniej komunikacji w procesie jej wdrażania oraz do prawidłowej oceny rezultatu wdrożenia. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Łach, Katarzyna | pl |
dc.contributor.author | Obroślak, Marta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Łach, Katarzyna | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T21:02:01Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T21:02:01Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-23 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | finanse i controlling | pl |
dc.identifier.apd | diploma-128646-117367 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232389 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Lean management – methodology – outsourcing – change – management | pl |
dc.subject.pl | Lean management – metodologia – outsourcing – zmiana – zarządzanie | pl |
dc.title | Zarządzanie zmianą w organizacji na przykładzie przedsiębiorstwa zajmującego się outsourcingiem usług finansowych | pl |
dc.title.alternative | Change management in the outsourcing company providing financial services | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |