Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Social media jako środowisko biznesowe. Wpływ, znaczenie oraz możliwości
Social media as a business environment. Impact, meaning and opportunity
Internet – kryzys w social media – public relations – social media – wizerunek firmy
brand image – Internet – public relations – social media – social media crisis
Celem pracy jest omówienie oraz analiza mediów społecznościowych w perspektywie biznesu. W szczególności analizie poddane zostało zagadnienie kryzysów w social media oraz ich wpływ na wizerunek firmowy. Główny problem badawczy zawiera się w pytaniu: jaki wpływ na wizerunek marki mają media społecznościowe? Do realizacji celu posłużyły wykorzystane metody badawcze: studium przypadku oraz metoda sondażu diagnostycznego, a także źródła bibliograficzne w postaci książek, artykułów z czasopism oraz netografia. Media społecznościowe odgrywają dużą rolę w życiu współczesnego człowieka. Obecność marki na kanałach social media jest postrzegana pozytywnie, zwiększa ona jej wiarygodność. Internetowe oceny mają znaczenie dla klientów i są one brane pod uwagę podczas dokonywania decyzji konsumenckich. Pojęcie kryzysu w social media jest znane wąskiej grupie osób, a samo zdarzenie, mające taki charakter, nie ma wyraźnego wpływu na pogorszenie sytuacji finansowej i drastyczną zmianę wizerunku.
The point of this thesis was to discuss and analyze the social media from the business perspective. In particular, the analysis has dealt with crises in social media and their impact on corporate image. The main research problem can be summarized in the question: “What is the impact of social media on brand image?”. The research methods used were: the case study and the diagnostic survey method, as well as bibliographic sources in the form of books, journal articles and net- works. Social media play a big role in the lives of modern humans. The presence of the brand on social media channels is perceived positively, increasing its credibility. Online evaluations are relevant to customers and they are taken into account when making consumer decisions. The concept of crisis in social media is familiar to a narrow group of people, and the event itself, has no clear impact on the deterioration of financial situation and drastic change of image.
dc.abstract.en | The point of this thesis was to discuss and analyze the social media from the business perspective. In particular, the analysis has dealt with crises in social media and their impact on corporate image. The main research problem can be summarized in the question: “What is the impact of social media on brand image?”. The research methods used were: the case study and the diagnostic survey method, as well as bibliographic sources in the form of books, journal articles and net- works. Social media play a big role in the lives of modern humans. The presence of the brand on social media channels is perceived positively, increasing its credibility. Online evaluations are relevant to customers and they are taken into account when making consumer decisions. The concept of crisis in social media is familiar to a narrow group of people, and the event itself, has no clear impact on the deterioration of financial situation and drastic change of image. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest omówienie oraz analiza mediów społecznościowych w perspektywie biznesu. W szczególności analizie poddane zostało zagadnienie kryzysów w social media oraz ich wpływ na wizerunek firmowy. Główny problem badawczy zawiera się w pytaniu: jaki wpływ na wizerunek marki mają media społecznościowe? Do realizacji celu posłużyły wykorzystane metody badawcze: studium przypadku oraz metoda sondażu diagnostycznego, a także źródła bibliograficzne w postaci książek, artykułów z czasopism oraz netografia. Media społecznościowe odgrywają dużą rolę w życiu współczesnego człowieka. Obecność marki na kanałach social media jest postrzegana pozytywnie, zwiększa ona jej wiarygodność. Internetowe oceny mają znaczenie dla klientów i są one brane pod uwagę podczas dokonywania decyzji konsumenckich. Pojęcie kryzysu w social media jest znane wąskiej grupie osób, a samo zdarzenie, mające taki charakter, nie ma wyraźnego wpływu na pogorszenie sytuacji finansowej i drastyczną zmianę wizerunku. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nęcki, Zbigniew - 130923 | pl |
dc.contributor.author | Turczyk, Ewa | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Nęcki, Zbigniew - 130923 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T12:15:10Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T12:15:10Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-18 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-119695-216636 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224674 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | brand image – Internet – public relations – social media – social media crisis | pl |
dc.subject.pl | Internet – kryzys w social media – public relations – social media – wizerunek firmy | pl |
dc.title | Social media jako środowisko biznesowe. Wpływ, znaczenie oraz możliwości | pl |
dc.title.alternative | Social media as a business environment. Impact, meaning and opportunity | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |