Social media jako środowisko biznesowe. Wpływ, znaczenie oraz możliwości

master
dc.abstract.enThe point of this thesis was to discuss and analyze the social media from the business perspective. In particular, the analysis has dealt with crises in social media and their impact on corporate image. The main research problem can be summarized in the question: “What is the impact of social media on brand image?”. The research methods used were: the case study and the diagnostic survey method, as well as bibliographic sources in the form of books, journal articles and net- works. Social media play a big role in the lives of modern humans. The presence of the brand on social media channels is perceived positively, increasing its credibility. Online evaluations are relevant to customers and they are taken into account when making consumer decisions. The concept of crisis in social media is familiar to a narrow group of people, and the event itself, has no clear impact on the deterioration of financial situation and drastic change of image.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest omówienie oraz analiza mediów społecznościowych w perspektywie biznesu. W szczególności analizie poddane zostało zagadnienie kryzysów w social media oraz ich wpływ na wizerunek firmowy. Główny problem badawczy zawiera się w pytaniu: jaki wpływ na wizerunek marki mają media społecznościowe? Do realizacji celu posłużyły wykorzystane metody badawcze: studium przypadku oraz metoda sondażu diagnostycznego, a także źródła bibliograficzne w postaci książek, artykułów z czasopism oraz netografia. Media społecznościowe odgrywają dużą rolę w życiu współczesnego człowieka. Obecność marki na kanałach social media jest postrzegana pozytywnie, zwiększa ona jej wiarygodność. Internetowe oceny mają znaczenie dla klientów i są one brane pod uwagę podczas dokonywania decyzji konsumenckich. Pojęcie kryzysu w social media jest znane wąskiej grupie osób, a samo zdarzenie, mające taki charakter, nie ma wyraźnego wpływu na pogorszenie sytuacji finansowej i drastyczną zmianę wizerunku.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNęcki, Zbigniew - 130923 pl
dc.contributor.authorTurczyk, Ewapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNęcki, Zbigniew - 130923 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2020-07-27T12:15:10Z
dc.date.available2020-07-27T12:15:10Z
dc.date.submitted2017-10-18pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-119695-216636pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224674
dc.languagepolpl
dc.subject.enbrand image – Internet – public relations – social media – social media crisispl
dc.subject.plInternet – kryzys w social media – public relations – social media – wizerunek firmypl
dc.titleSocial media jako środowisko biznesowe. Wpływ, znaczenie oraz możliwościpl
dc.title.alternativeSocial media as a business environment. Impact, meaning and opportunitypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The point of this thesis was to discuss and analyze the social media from the business perspective. In particular, the analysis has dealt with crises in social media and their impact on corporate image. The main research problem can be summarized in the question: “What is the impact of social media on brand image?”. The research methods used were: the case study and the diagnostic survey method, as well as bibliographic sources in the form of books, journal articles and net- works. Social media play a big role in the lives of modern humans. The presence of the brand on social media channels is perceived positively, increasing its credibility. Online evaluations are relevant to customers and they are taken into account when making consumer decisions. The concept of crisis in social media is familiar to a narrow group of people, and the event itself, has no clear impact on the deterioration of financial situation and drastic change of image.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest omówienie oraz analiza mediów społecznościowych w perspektywie biznesu. W szczególności analizie poddane zostało zagadnienie kryzysów w social media oraz ich wpływ na wizerunek firmowy. Główny problem badawczy zawiera się w pytaniu: jaki wpływ na wizerunek marki mają media społecznościowe? Do realizacji celu posłużyły wykorzystane metody badawcze: studium przypadku oraz metoda sondażu diagnostycznego, a także źródła bibliograficzne w postaci książek, artykułów z czasopism oraz netografia. Media społecznościowe odgrywają dużą rolę w życiu współczesnego człowieka. Obecność marki na kanałach social media jest postrzegana pozytywnie, zwiększa ona jej wiarygodność. Internetowe oceny mają znaczenie dla klientów i są one brane pod uwagę podczas dokonywania decyzji konsumenckich. Pojęcie kryzysu w social media jest znane wąskiej grupie osób, a samo zdarzenie, mające taki charakter, nie ma wyraźnego wpływu na pogorszenie sytuacji finansowej i drastyczną zmianę wizerunku.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nęcki, Zbigniew - 130923
dc.contributor.authorpl
Turczyk, Ewa
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nęcki, Zbigniew - 130923
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2020-07-27T12:15:10Z
dc.date.available
2020-07-27T12:15:10Z
dc.date.submittedpl
2017-10-18
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-119695-216636
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224674
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
brand image – Internet – public relations – social media – social media crisis
dc.subject.plpl
Internet – kryzys w social media – public relations – social media – wizerunek firmy
dc.titlepl
Social media jako środowisko biznesowe. Wpływ, znaczenie oraz możliwości
dc.title.alternativepl
Social media as a business environment. Impact, meaning and opportunity
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
60
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Kielce
7
Krakow
6
Wroclaw
5
Gdansk
2
Lodz
2
Poznan
2
Ashburn
1
Bieliny
1
Dublin
1

No access

No Thumbnail Available