Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Subiektywne i obiektywne wskaźniki jakości życia na przykładzie studentów studiów niestacjonarnych
Subjective and objective indicators of life´s quality, using as an example the part-time students
jakość życia – modele jakości życia – psychologia pozytywna – psychologiczne teorie szczęścia – wskaźniki jakości życia
indicators of life´s quality – life´s quality – model of life´s quality – positive psychology – psychologist theory of happiness
Jakość życia podobnie jak wskaźniki ją mierzące pełnią kluczową rolę w psychologii pozytywnej. Szczególny wpływ na poziom jakości życia mają doświadczane przez nas sytuacje życiowe, które towarzyszą nam od samych narodzin, aż do śmierci. Dlatego tak ważna jest wiedza na temat poczucia szczęścia każdego z nas, poszczególnych grup społecznych, a także całego społeczeństwa. Niniejsza praca definiuje subiektywne oraz obiektywne wskaźniki jakości życia na przykładzie studentów studiów niestacjonarnych, a jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na problematykę zjawiska. Trzy pierwsze rozdziały stanowią bazę teoretyczną dla przeprowadzonych badań. W pierwszym z nich przedstawiono definicje oraz liczne wyznaczniki pojęcia jakość życia, a także poruszono interdyscyplinarny wymiar tej problematyki. Rozdział ten systematyzuje istniejące koncepcje oraz modele jakości życia, a także wskaźniki mające wpływ na tę jakość. Drugi rozdział rozpatruje zakres psychologii pozytywnej oraz związany z nią ściśle termin szczęścia, a także przedstawia jego psychologiczne teorie. Trzeci rozdział jest przeglądem najważniejszych badań realizowanych na całym świecie, jak i na terenie naszego kraju. Ostatni rozdział poświęcony został badaniom własnym przeprowadzonym na grupie studentów studiów niestacjonarnych. Przyjęta w pracy hipoteza zakłada, że wśród studentów istnieje przekonanie o niskiej jakości życia, a badania miały na celu analizę tego problemu i wyciągnięcie odpowiednich wniosków.
Life´s quality, as well as indicators which measure it, play important role in positive psychology. The particular impact on the life´s quality has experienced situations in our life, which accompany us from birth to death. Therefore, it is important the knowledge about the happiness of (i) each of us, (ii) particular social groups and (iii) all society. The present work defines a subjective and objective indicators of life´s quality, using as an example the part-time students. The main goal is drawing attention to issues of the phenomenon. First three chapters provide a theoretical basis for the study. The first one contains the definitions of terms and numerous determinants of life´s quality, and also to bring up the interdisciplinary dimension of the problem. This chapter also systematizes the existing concepts and models of life´s quality and indices which have influence on this quality. The second chapter looks at the range of positive psychology and closely related with the happiness term, presenting also his psychological theories. The third chapter is a review of the most important studies in Poland and around the world. The last chapter was dedicated to the research carried out on a group of part-time students. Hypothesis adopted in this work assume low quality of life in students’ opinion. Objective of this research was analyzing the problem and draw final conclusions.
dc.abstract.en | Life´s quality, as well as indicators which measure it, play important role in positive psychology. The particular impact on the life´s quality has experienced situations in our life, which accompany us from birth to death. Therefore, it is important the knowledge about the happiness of (i) each of us, (ii) particular social groups and (iii) all society. The present work defines a subjective and objective indicators of life´s quality, using as an example the part-time students. The main goal is drawing attention to issues of the phenomenon. First three chapters provide a theoretical basis for the study. The first one contains the definitions of terms and numerous determinants of life´s quality, and also to bring up the interdisciplinary dimension of the problem. This chapter also systematizes the existing concepts and models of life´s quality and indices which have influence on this quality. The second chapter looks at the range of positive psychology and closely related with the happiness term, presenting also his psychological theories. The third chapter is a review of the most important studies in Poland and around the world. The last chapter was dedicated to the research carried out on a group of part-time students. Hypothesis adopted in this work assume low quality of life in students’ opinion. Objective of this research was analyzing the problem and draw final conclusions. | pl |
dc.abstract.pl | Jakość życia podobnie jak wskaźniki ją mierzące pełnią kluczową rolę w psychologii pozytywnej. Szczególny wpływ na poziom jakości życia mają doświadczane przez nas sytuacje życiowe, które towarzyszą nam od samych narodzin, aż do śmierci. Dlatego tak ważna jest wiedza na temat poczucia szczęścia każdego z nas, poszczególnych grup społecznych, a także całego społeczeństwa. Niniejsza praca definiuje subiektywne oraz obiektywne wskaźniki jakości życia na przykładzie studentów studiów niestacjonarnych, a jej głównym celem jest zwrócenie uwagi na problematykę zjawiska. Trzy pierwsze rozdziały stanowią bazę teoretyczną dla przeprowadzonych badań. W pierwszym z nich przedstawiono definicje oraz liczne wyznaczniki pojęcia jakość życia, a także poruszono interdyscyplinarny wymiar tej problematyki. Rozdział ten systematyzuje istniejące koncepcje oraz modele jakości życia, a także wskaźniki mające wpływ na tę jakość. Drugi rozdział rozpatruje zakres psychologii pozytywnej oraz związany z nią ściśle termin szczęścia, a także przedstawia jego psychologiczne teorie. Trzeci rozdział jest przeglądem najważniejszych badań realizowanych na całym świecie, jak i na terenie naszego kraju. Ostatni rozdział poświęcony został badaniom własnym przeprowadzonym na grupie studentów studiów niestacjonarnych. Przyjęta w pracy hipoteza zakłada, że wśród studentów istnieje przekonanie o niskiej jakości życia, a badania miały na celu analizę tego problemu i wyciągnięcie odpowiednich wniosków. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Łącała, Zofia - 130067 | pl |
dc.contributor.author | Choda-Niespodziewany, Michalina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Marek, Tadeusz - 102084 | pl |
dc.contributor.reviewer | Łącała, Zofia - 130067 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T18:13:07Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T18:13:07Z | |
dc.date.submitted | 2013-07-18 | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-76955-155369 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189548 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | indicators of life´s quality – life´s quality – model of life´s quality – positive psychology – psychologist theory of happiness | pl |
dc.subject.pl | jakość życia – modele jakości życia – psychologia pozytywna – psychologiczne teorie szczęścia – wskaźniki jakości życia | pl |
dc.title | Subiektywne i obiektywne wskaźniki jakości życia na przykładzie studentów studiów niestacjonarnych | pl |
dc.title.alternative | Subjective and objective indicators of life´s quality, using as an example the part-time students | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |