Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rozwój rynku e-commerce i jego wpływ na decyzje zakupowe klienta
The development of the e-commerce market and its impact on customer purchase decisions.
e-commerce - e-klient - lojalność klienta – marketing internetowy - przedsiębiorstwo
business - customer loyalty - e-commerce - e-customer - internet marketing
AbstraktCelem niniejszej pracy jest poznanie opinii na temat szans zaistnienia nowych e-sklepów na rynku handlu internetowego, poznanie perspektyw dalszego rozwoju sektora e-commerce oraz szans całkowitego wyparcia sklepów stacjonarnych przez sklepy internetowe.Pierwszy rozdział niniejszej pracy zawiera najważniejsze definicje dla tematu e-commerce. zawiera także charakterystykę rynku e-commerce, historię handlu internetowego oraz najważniejsze etapy jego powstawania. Został poruszony temat pandemii COVID-19, która także przyczyniła się do dynamicznego rozwoju sektora e-commerce.Drugi rozdział dotyczy charakterystyki marketingu internetowego, zostały opisane najważniejsze formy internetowej reklamy. W tym rozdziale został poruszony temat lojalności klienta.Trzeci rozdział dotyczy przeprowadzonych przeze mnie badań. W tym rozdziale został przedstawiony cel, pytania badawcze, hipotezy, próba badawcza, obszar badań oraz wybrana technika oraz narzędzia badawcze do przeprowadzenia badań.Rozdział czwarty zawiera wyniki przeprowadzonych badań, najważniejsze wnioski oraz rekomendacje.
The aim of this study is to find out opinions on the chances of new e-shops on the e-commerce market, the prospects for further development of the e-commerce sector and the chances of the complete replacement of stationary shops by online shops.The first chapter of this thesis contains the most important definitions for the topic of e-commerce. It also includes the characteristics of the e-commerce market, the history of e-commerce and the main stages of its development. The COVID-19 pandemic, which also contributed to the dynamic development of the e-commerce sector, is addressed.The second chapter deals with the characteristics of online marketing, the most important forms of online advertising are described. In this chapter, the topic of customer loyalty is addressed.The third chapter deals with the research I carried out. In this chapter, the aim, research questions, hypotheses, research sample, research area and the chosen technique and research tools for the study are presented.The fourth chapter contains the results of the research conducted, the main conclusions and recommendations.
dc.abstract.en | The aim of this study is to find out opinions on the chances of new e-shops on the e-commerce market, the prospects for further development of the e-commerce sector and the chances of the complete replacement of stationary shops by online shops.The first chapter of this thesis contains the most important definitions for the topic of e-commerce. It also includes the characteristics of the e-commerce market, the history of e-commerce and the main stages of its development. The COVID-19 pandemic, which also contributed to the dynamic development of the e-commerce sector, is addressed.The second chapter deals with the characteristics of online marketing, the most important forms of online advertising are described. In this chapter, the topic of customer loyalty is addressed.The third chapter deals with the research I carried out. In this chapter, the aim, research questions, hypotheses, research sample, research area and the chosen technique and research tools for the study are presented.The fourth chapter contains the results of the research conducted, the main conclusions and recommendations. | pl |
dc.abstract.pl | AbstraktCelem niniejszej pracy jest poznanie opinii na temat szans zaistnienia nowych e-sklepów na rynku handlu internetowego, poznanie perspektyw dalszego rozwoju sektora e-commerce oraz szans całkowitego wyparcia sklepów stacjonarnych przez sklepy internetowe.Pierwszy rozdział niniejszej pracy zawiera najważniejsze definicje dla tematu e-commerce. zawiera także charakterystykę rynku e-commerce, historię handlu internetowego oraz najważniejsze etapy jego powstawania. Został poruszony temat pandemii COVID-19, która także przyczyniła się do dynamicznego rozwoju sektora e-commerce.Drugi rozdział dotyczy charakterystyki marketingu internetowego, zostały opisane najważniejsze formy internetowej reklamy. W tym rozdziale został poruszony temat lojalności klienta.Trzeci rozdział dotyczy przeprowadzonych przeze mnie badań. W tym rozdziale został przedstawiony cel, pytania badawcze, hipotezy, próba badawcza, obszar badań oraz wybrana technika oraz narzędzia badawcze do przeprowadzenia badań.Rozdział czwarty zawiera wyniki przeprowadzonych badań, najważniejsze wnioski oraz rekomendacje. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Dyląg, Anna - 127842 | pl |
dc.contributor.author | Forma, Karolina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Dyląg, Anna - 127842 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.date.accessioned | 2022-10-17T21:39:05Z | |
dc.date.available | 2022-10-17T21:39:05Z | |
dc.date.submitted | 2022-10-17 | pl |
dc.fieldofstudy | finanse i controlling | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157000-296849 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/301764 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | business - customer loyalty - e-commerce - e-customer - internet marketing | pl |
dc.subject.pl | e-commerce - e-klient - lojalność klienta – marketing internetowy - przedsiębiorstwo | pl |
dc.title | Rozwój rynku e-commerce i jego wpływ na decyzje zakupowe klienta | pl |
dc.title.alternative | The development of the e-commerce market and its impact on customer purchase decisions. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |