Rozwój rynku e-commerce i jego wpływ na decyzje zakupowe klienta

master
dc.abstract.enThe aim of this study is to find out opinions on the chances of new e-shops on the e-commerce market, the prospects for further development of the e-commerce sector and the chances of the complete replacement of stationary shops by online shops.The first chapter of this thesis contains the most important definitions for the topic of e-commerce. It also includes the characteristics of the e-commerce market, the history of e-commerce and the main stages of its development. The COVID-19 pandemic, which also contributed to the dynamic development of the e-commerce sector, is addressed.The second chapter deals with the characteristics of online marketing, the most important forms of online advertising are described. In this chapter, the topic of customer loyalty is addressed.The third chapter deals with the research I carried out. In this chapter, the aim, research questions, hypotheses, research sample, research area and the chosen technique and research tools for the study are presented.The fourth chapter contains the results of the research conducted, the main conclusions and recommendations.pl
dc.abstract.plAbstraktCelem niniejszej pracy jest poznanie opinii na temat szans zaistnienia nowych e-sklepów na rynku handlu internetowego, poznanie perspektyw dalszego rozwoju sektora e-commerce oraz szans całkowitego wyparcia sklepów stacjonarnych przez sklepy internetowe.Pierwszy rozdział niniejszej pracy zawiera najważniejsze definicje dla tematu e-commerce. zawiera także charakterystykę rynku e-commerce, historię handlu internetowego oraz najważniejsze etapy jego powstawania. Został poruszony temat pandemii COVID-19, która także przyczyniła się do dynamicznego rozwoju sektora e-commerce.Drugi rozdział dotyczy charakterystyki marketingu internetowego, zostały opisane najważniejsze formy internetowej reklamy. W tym rozdziale został poruszony temat lojalności klienta.Trzeci rozdział dotyczy przeprowadzonych przeze mnie badań. W tym rozdziale został przedstawiony cel, pytania badawcze, hipotezy, próba badawcza, obszar badań oraz wybrana technika oraz narzędzia badawcze do przeprowadzenia badań.Rozdział czwarty zawiera wyniki przeprowadzonych badań, najważniejsze wnioski oraz rekomendacje.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDyląg, Anna - 127842 pl
dc.contributor.authorForma, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerDyląg, Anna - 127842 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2022-10-17T21:39:05Z
dc.date.available2022-10-17T21:39:05Z
dc.date.submitted2022-10-17pl
dc.fieldofstudyfinanse i controllingpl
dc.identifier.apddiploma-157000-296849pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/301764
dc.languagepolpl
dc.subject.enbusiness - customer loyalty - e-commerce - e-customer - internet marketingpl
dc.subject.ple-commerce - e-klient - lojalność klienta – marketing internetowy - przedsiębiorstwopl
dc.titleRozwój rynku e-commerce i jego wpływ na decyzje zakupowe klientapl
dc.title.alternativeThe development of the e-commerce market and its impact on customer purchase decisions.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this study is to find out opinions on the chances of new e-shops on the e-commerce market, the prospects for further development of the e-commerce sector and the chances of the complete replacement of stationary shops by online shops.The first chapter of this thesis contains the most important definitions for the topic of e-commerce. It also includes the characteristics of the e-commerce market, the history of e-commerce and the main stages of its development. The COVID-19 pandemic, which also contributed to the dynamic development of the e-commerce sector, is addressed.The second chapter deals with the characteristics of online marketing, the most important forms of online advertising are described. In this chapter, the topic of customer loyalty is addressed.The third chapter deals with the research I carried out. In this chapter, the aim, research questions, hypotheses, research sample, research area and the chosen technique and research tools for the study are presented.The fourth chapter contains the results of the research conducted, the main conclusions and recommendations.
dc.abstract.plpl
AbstraktCelem niniejszej pracy jest poznanie opinii na temat szans zaistnienia nowych e-sklepów na rynku handlu internetowego, poznanie perspektyw dalszego rozwoju sektora e-commerce oraz szans całkowitego wyparcia sklepów stacjonarnych przez sklepy internetowe.Pierwszy rozdział niniejszej pracy zawiera najważniejsze definicje dla tematu e-commerce. zawiera także charakterystykę rynku e-commerce, historię handlu internetowego oraz najważniejsze etapy jego powstawania. Został poruszony temat pandemii COVID-19, która także przyczyniła się do dynamicznego rozwoju sektora e-commerce.Drugi rozdział dotyczy charakterystyki marketingu internetowego, zostały opisane najważniejsze formy internetowej reklamy. W tym rozdziale został poruszony temat lojalności klienta.Trzeci rozdział dotyczy przeprowadzonych przeze mnie badań. W tym rozdziale został przedstawiony cel, pytania badawcze, hipotezy, próba badawcza, obszar badań oraz wybrana technika oraz narzędzia badawcze do przeprowadzenia badań.Rozdział czwarty zawiera wyniki przeprowadzonych badań, najważniejsze wnioski oraz rekomendacje.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.contributor.authorpl
Forma, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2022-10-17T21:39:05Z
dc.date.available
2022-10-17T21:39:05Z
dc.date.submittedpl
2022-10-17
dc.fieldofstudypl
finanse i controlling
dc.identifier.apdpl
diploma-157000-296849
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/301764
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
business - customer loyalty - e-commerce - e-customer - internet marketing
dc.subject.plpl
e-commerce - e-klient - lojalność klienta – marketing internetowy - przedsiębiorstwo
dc.titlepl
Rozwój rynku e-commerce i jego wpływ na decyzje zakupowe klienta
dc.title.alternativepl
The development of the e-commerce market and its impact on customer purchase decisions.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
253
Views per month
Views per city
Warsaw
54
Krakow
28
Poznan
26
Wroclaw
17
Gdansk
12
Lodz
10
Katowice
7
Olsztyn
5
Gdynia
4
Lublin
4

No access

No Thumbnail Available
Collections