Trust in journalists in the light of survey findings gathered from members of the journalistic profession

2021
journal article
article
dc.abstract.enThe aim of the research was to establish the factors that journalists consider to be of the greatest significance when building the audience’s trust. The research was conducted between the 5th of January and the 31st of January 2020 via a digital platform supporting survey studies. The questionnaire included 13 factual questions (2 open-ended and 11 closed-ended) and 3 questions designed to determine the profiles of 67 respondents. In order to address the research questions, statistical analyses of the feedback were performed using the IBM SPSS Statistics package. The research is the first stage of a research project focusing on the question of trust in journalists. The article complements and elaborates on the available research findings and scientific analyses concerning the community of Polish journalists.pl
dc.abstract.plCelem badania było wskazanie czynników, które w opinii dziennikarzy mają największy wpływ na budowanie zaufania odbiorców. Przedstawione w artykule badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2020 roku (od 5 do 31.01.2020 r.) przy wykorzystaniu platformy cyfrowej wspierającej badania ankietowe. Kwestionariusz badań zawierał 13 pytań rzeczowych (2 miały charakter otwarty, a 11 zamknięty) oraz 3 pytania dotyczące profilu respondentów. W badaniu wzięło udział 67 respondentów (dziennikarzy). W celu udzielenia odpowiedzi na postawione pytania badawcze przeprowadzono analizy statystyczne wypowiedzi respondentów, przy użyciu pakietu IBM SPSS Statistics. Badanie stanowi pierwszy etap projektu badawczego poświęconego zagadnieniu zaufania do dziennikarzy. Artykuł stanowi uzupełnienie i uszczegółowienie dostępnych wyników badań i analiz naukowych dotyczących polskich dziennikarzy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.authorŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.date.accession2021-09-17pl
dc.date.accessioned2021-09-22T13:35:55Z
dc.date.available2021-09-22T13:35:55Z
dc.date.issued2021pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 88-89pl
dc.description.number2 (246)pl
dc.description.physical65-90pl
dc.description.publication1,2pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume64pl
dc.identifier.doi10.4467/22996362PZ.21.011.13476pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.projectROD UJ / OPpl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/279014
dc.identifier.weblinkhttps://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2021/2-246/art/19307/pl
dc.languageengpl
dc.language.containerpolpl
dc.pbn.affiliationDziedzina nauk społecznych : nauki o komunikacji społecznej i mediachpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-NC-ND
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.entrustpl
dc.subject.entrust in journalistspl
dc.subject.entrust-building strategiespl
dc.subject.encommunity of journalistspl
dc.subject.plzaufaniepl
dc.subject.plzaufanie do dziennikarzypl
dc.subject.plstrategie budowy zaufaniapl
dc.subject.plśrodowisko dziennikarzypl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleTrust in journalists in the light of survey findings gathered from members of the journalistic professionpl
dc.title.alternativeZaufanie do dziennikarzy w świetle wyników badań sondażowych polskich dziennikarzypl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the research was to establish the factors that journalists consider to be of the greatest significance when building the audience’s trust. The research was conducted between the 5th of January and the 31st of January 2020 via a digital platform supporting survey studies. The questionnaire included 13 factual questions (2 open-ended and 11 closed-ended) and 3 questions designed to determine the profiles of 67 respondents. In order to address the research questions, statistical analyses of the feedback were performed using the IBM SPSS Statistics package. The research is the first stage of a research project focusing on the question of trust in journalists. The article complements and elaborates on the available research findings and scientific analyses concerning the community of Polish journalists.
dc.abstract.plpl
Celem badania było wskazanie czynników, które w opinii dziennikarzy mają największy wpływ na budowanie zaufania odbiorców. Przedstawione w artykule badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2020 roku (od 5 do 31.01.2020 r.) przy wykorzystaniu platformy cyfrowej wspierającej badania ankietowe. Kwestionariusz badań zawierał 13 pytań rzeczowych (2 miały charakter otwarty, a 11 zamknięty) oraz 3 pytania dotyczące profilu respondentów. W badaniu wzięło udział 67 respondentów (dziennikarzy). W celu udzielenia odpowiedzi na postawione pytania badawcze przeprowadzono analizy statystyczne wypowiedzi respondentów, przy użyciu pakietu IBM SPSS Statistics. Badanie stanowi pierwszy etap projektu badawczego poświęconego zagadnieniu zaufania do dziennikarzy. Artykuł stanowi uzupełnienie i uszczegółowienie dostępnych wyników badań i analiz naukowych dotyczących polskich dziennikarzy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.authorpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.date.accessionpl
2021-09-17
dc.date.accessioned
2021-09-22T13:35:55Z
dc.date.available
2021-09-22T13:35:55Z
dc.date.issuedpl
2021
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 88-89
dc.description.numberpl
2 (246)
dc.description.physicalpl
65-90
dc.description.publicationpl
1,2
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volumepl
64
dc.identifier.doipl
10.4467/22996362PZ.21.011.13476
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / OP
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/279014
dc.identifier.weblinkpl
https://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2021/2-246/art/19307/
dc.languagepl
eng
dc.language.containerpl
pol
dc.pbn.affiliationpl
Dziedzina nauk społecznych : nauki o komunikacji społecznej i mediach
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-NC-ND
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
trust
dc.subject.enpl
trust in journalists
dc.subject.enpl
trust-building strategies
dc.subject.enpl
community of journalists
dc.subject.plpl
zaufanie
dc.subject.plpl
zaufanie do dziennikarzy
dc.subject.plpl
strategie budowy zaufania
dc.subject.plpl
środowisko dziennikarzy
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Trust in journalists in the light of survey findings gathered from members of the journalistic profession
dc.title.alternativepl
Zaufanie do dziennikarzy w świetle wyników badań sondażowych polskich dziennikarzy
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
18
Views per month
Views per city
Ashburn
5
Krakow
4
Dublin
2
Wroclaw
2
Chandler
1
Downloads
swierczynska-glownia_trust_in_journalists_2021.odt
11
swierczynska-glownia_trust_in_journalists_2021.pdf
7