Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Turystyka survivalowa w Polsce - ocena jakości usług survivalowych
Survival tourism in Poland - assessment of quality of survival`s services
survival, tourism, quality
jakość, survival, turystyka
The object of this work is survival tourism. The aim is the quality analysis of survival services offered by national travel agency. The paper presents: the basic issues of survival, illustrates the type of personality and choice of product lines; definitions include the concept of service and quality, the selected research methods and describes a quality management. The study demonstrated that quality is one of the key factors determining the next make use of the services of the travel agency or to recommend those services to friends. In this work has been used mainly books, several magazines including some subject of quality. The study was conducted on a group of 103 respondents. The most common research respondents were people aged from 20 to 35 years which accounted for 64% of the total, the majority of women (72 persons), with higher education (57%), with income above the national average (47%) living in cities with more than 100’000 residents (61%) and benefited in 71% on recreation survival. Respondents in most cases gave positive answers to questions concerning the operation, the amount of information provided during the sales process, evaluate the quality of services, the adequacy of rates to the level of service within the service, including questions about the competence of employees, also questions whether the agency can be called as a competent contractor and whether would recommend the services of the travel agency to friend met with positive responses.
Przedmiotem pracy jest turystyka survivalowa. Cel pracy obejmował analizę jakości usług survivalowych oferowanych przez krajowe biura podróży. Praca przedstawia: podstawowe zagadnienia z zakresu survivalu, obrazuje typ osobowości oraz kierunki wyboru danego produktu; definicje obejmujące zakres pojęcia usługi i jakości; wybrane metody badawcze oraz opisuje kompleksowe zarządzanie jakością. Przeprowadzone badania udowodniły, że jakość jest jednym z podstawowych czynników decydujących o kolejnym skorzystaniu z usług danego biura lub też poleceniu jego usług znajomym. W pracy zostały wykorzystane głównie pozycje książkowe, kilka czasopism z uwzględnieniem tematyki jakości. Badania przeprowadzono na grupie 103 ankietowanych. Najczęstszymi respondentami badań były osoby w przedziale wiekowym od 20 do 35 lat które stanowiły 64% ogółu, w większość kobiety (72 osoby), z wykształceniem wyższym (57%), z dochodami powyżej średniej krajowej (47%) zamieszkujące miasta powyżej 100 tys. mieszkańców (61%) korzystające w 71% z rekreacji survivalowej. Respondenci w większości przypadków udzielali pozytywnych odpowiedzi na pytania dotyczące obsługi, ilości informacji udzielanych podczas sprzedaży, oceny jakości usług, adekwatności ceny do poziomu usługi, świadczenia usługi w terminie, również pytania dotyczące kompetencji pracowników oraz pytania czy dane biuro można nazwać mianem kompetentnego kontrahenta oraz czy poleciliby usługi danego biura znajomym spotkały się z pozytywnymi odpowiedziami.
dc.abstract.en | The object of this work is survival tourism. The aim is the quality analysis of survival services offered by national travel agency. The paper presents: the basic issues of survival, illustrates the type of personality and choice of product lines; definitions include the concept of service and quality, the selected research methods and describes a quality management. The study demonstrated that quality is one of the key factors determining the next make use of the services of the travel agency or to recommend those services to friends. In this work has been used mainly books, several magazines including some subject of quality. The study was conducted on a group of 103 respondents. The most common research respondents were people aged from 20 to 35 years which accounted for 64% of the total, the majority of women (72 persons), with higher education (57%), with income above the national average (47%) living in cities with more than 100’000 residents (61%) and benefited in 71% on recreation survival. Respondents in most cases gave positive answers to questions concerning the operation, the amount of information provided during the sales process, evaluate the quality of services, the adequacy of rates to the level of service within the service, including questions about the competence of employees, also questions whether the agency can be called as a competent contractor and whether would recommend the services of the travel agency to friend met with positive responses. | pl |
dc.abstract.other | Przedmiotem pracy jest turystyka survivalowa. Cel pracy obejmował analizę jakości usług survivalowych oferowanych przez krajowe biura podróży. Praca przedstawia: podstawowe zagadnienia z zakresu survivalu, obrazuje typ osobowości oraz kierunki wyboru danego produktu; definicje obejmujące zakres pojęcia usługi i jakości; wybrane metody badawcze oraz opisuje kompleksowe zarządzanie jakością. Przeprowadzone badania udowodniły, że jakość jest jednym z podstawowych czynników decydujących o kolejnym skorzystaniu z usług danego biura lub też poleceniu jego usług znajomym. W pracy zostały wykorzystane głównie pozycje książkowe, kilka czasopism z uwzględnieniem tematyki jakości. Badania przeprowadzono na grupie 103 ankietowanych. Najczęstszymi respondentami badań były osoby w przedziale wiekowym od 20 do 35 lat które stanowiły 64% ogółu, w większość kobiety (72 osoby), z wykształceniem wyższym (57%), z dochodami powyżej średniej krajowej (47%) zamieszkujące miasta powyżej 100 tys. mieszkańców (61%) korzystające w 71% z rekreacji survivalowej. Respondenci w większości przypadków udzielali pozytywnych odpowiedzi na pytania dotyczące obsługi, ilości informacji udzielanych podczas sprzedaży, oceny jakości usług, adekwatności ceny do poziomu usługi, świadczenia usługi w terminie, również pytania dotyczące kompetencji pracowników oraz pytania czy dane biuro można nazwać mianem kompetentnego kontrahenta oraz czy poleciliby usługi danego biura znajomym spotkały się z pozytywnymi odpowiedziami. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.author | Bernacka, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Bednarczyk, Małgorzata - 127272 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T17:24:05Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T17:24:05Z | |
dc.date.submitted | 2011-09-29 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce | pl |
dc.identifier.apd | diploma-60338-101613 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/173959 | |
dc.subject.en | survival, tourism, quality | pl |
dc.subject.other | jakość, survival, turystyka | pl |
dc.title | Turystyka survivalowa w Polsce - ocena jakości usług survivalowych | pl |
dc.title.alternative | Survival tourism in Poland - assessment of quality of survival`s services | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |