Turystyka survivalowa w Polsce - ocena jakości usług survivalowych

master
dc.abstract.enThe object of this work is survival tourism. The aim is the quality analysis of survival services offered by national travel agency. The paper presents: the basic issues of survival, illustrates the type of personality and choice of product lines; definitions include the concept of service and quality, the selected research methods and describes a quality management. The study demonstrated that quality is one of the key factors determining the next make use of the services of the travel agency or to recommend those services to friends. In this work has been used mainly books, several magazines including some subject of quality. The study was conducted on a group of 103 respondents. The most common research respondents were people aged from 20 to 35 years which accounted for 64% of the total, the majority of women (72 persons), with higher education (57%), with income above the national average (47%) living in cities with more than 100’000 residents (61%) and benefited in 71% on recreation survival. Respondents in most cases gave positive answers to questions concerning the operation, the amount of information provided during the sales process, evaluate the quality of services, the adequacy of rates to the level of service within the service, including questions about the competence of employees, also questions whether the agency can be called as a competent contractor and whether would recommend the services of the travel agency to friend met with positive responses.pl
dc.abstract.otherPrzedmiotem pracy jest turystyka survivalowa. Cel pracy obejmował analizę jakości usług survivalowych oferowanych przez krajowe biura podróży. Praca przedstawia: podstawowe zagadnienia z zakresu survivalu, obrazuje typ osobowości oraz kierunki wyboru danego produktu; definicje obejmujące zakres pojęcia usługi i jakości; wybrane metody badawcze oraz opisuje kompleksowe zarządzanie jakością. Przeprowadzone badania udowodniły, że jakość jest jednym z podstawowych czynników decydujących o kolejnym skorzystaniu z usług danego biura lub też poleceniu jego usług znajomym. W pracy zostały wykorzystane głównie pozycje książkowe, kilka czasopism z uwzględnieniem tematyki jakości. Badania przeprowadzono na grupie 103 ankietowanych. Najczęstszymi respondentami badań były osoby w przedziale wiekowym od 20 do 35 lat które stanowiły 64% ogółu, w większość kobiety (72 osoby), z wykształceniem wyższym (57%), z dochodami powyżej średniej krajowej (47%) zamieszkujące miasta powyżej 100 tys. mieszkańców (61%) korzystające w 71% z rekreacji survivalowej. Respondenci w większości przypadków udzielali pozytywnych odpowiedzi na pytania dotyczące obsługi, ilości informacji udzielanych podczas sprzedaży, oceny jakości usług, adekwatności ceny do poziomu usługi, świadczenia usługi w terminie, również pytania dotyczące kompetencji pracowników oraz pytania czy dane biuro można nazwać mianem kompetentnego kontrahenta oraz czy poleciliby usługi danego biura znajomym spotkały się z pozytywnymi odpowiedziami.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.authorBernacka, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBednarczyk, Małgorzata - 127272 pl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T17:24:05Z
dc.date.available2020-07-20T17:24:05Z
dc.date.submitted2011-09-29pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-60338-101613pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/173959
dc.subject.ensurvival, tourism, qualitypl
dc.subject.otherjakość, survival, turystykapl
dc.titleTurystyka survivalowa w Polsce - ocena jakości usług survivalowychpl
dc.title.alternativeSurvival tourism in Poland - assessment of quality of survival`s servicespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The object of this work is survival tourism. The aim is the quality analysis of survival services offered by national travel agency. The paper presents: the basic issues of survival, illustrates the type of personality and choice of product lines; definitions include the concept of service and quality, the selected research methods and describes a quality management. The study demonstrated that quality is one of the key factors determining the next make use of the services of the travel agency or to recommend those services to friends. In this work has been used mainly books, several magazines including some subject of quality. The study was conducted on a group of 103 respondents. The most common research respondents were people aged from 20 to 35 years which accounted for 64% of the total, the majority of women (72 persons), with higher education (57%), with income above the national average (47%) living in cities with more than 100’000 residents (61%) and benefited in 71% on recreation survival. Respondents in most cases gave positive answers to questions concerning the operation, the amount of information provided during the sales process, evaluate the quality of services, the adequacy of rates to the level of service within the service, including questions about the competence of employees, also questions whether the agency can be called as a competent contractor and whether would recommend the services of the travel agency to friend met with positive responses.
dc.abstract.otherpl
Przedmiotem pracy jest turystyka survivalowa. Cel pracy obejmował analizę jakości usług survivalowych oferowanych przez krajowe biura podróży. Praca przedstawia: podstawowe zagadnienia z zakresu survivalu, obrazuje typ osobowości oraz kierunki wyboru danego produktu; definicje obejmujące zakres pojęcia usługi i jakości; wybrane metody badawcze oraz opisuje kompleksowe zarządzanie jakością. Przeprowadzone badania udowodniły, że jakość jest jednym z podstawowych czynników decydujących o kolejnym skorzystaniu z usług danego biura lub też poleceniu jego usług znajomym. W pracy zostały wykorzystane głównie pozycje książkowe, kilka czasopism z uwzględnieniem tematyki jakości. Badania przeprowadzono na grupie 103 ankietowanych. Najczęstszymi respondentami badań były osoby w przedziale wiekowym od 20 do 35 lat które stanowiły 64% ogółu, w większość kobiety (72 osoby), z wykształceniem wyższym (57%), z dochodami powyżej średniej krajowej (47%) zamieszkujące miasta powyżej 100 tys. mieszkańców (61%) korzystające w 71% z rekreacji survivalowej. Respondenci w większości przypadków udzielali pozytywnych odpowiedzi na pytania dotyczące obsługi, ilości informacji udzielanych podczas sprzedaży, oceny jakości usług, adekwatności ceny do poziomu usługi, świadczenia usługi w terminie, również pytania dotyczące kompetencji pracowników oraz pytania czy dane biuro można nazwać mianem kompetentnego kontrahenta oraz czy poleciliby usługi danego biura znajomym spotkały się z pozytywnymi odpowiedziami.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.authorpl
Bernacka, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bednarczyk, Małgorzata - 127272
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.date.accessioned
2020-07-20T17:24:05Z
dc.date.available
2020-07-20T17:24:05Z
dc.date.submittedpl
2011-09-29
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-60338-101613
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/173959
dc.subject.enpl
survival, tourism, quality
dc.subject.otherpl
jakość, survival, turystyka
dc.titlepl
Turystyka survivalowa w Polsce - ocena jakości usług survivalowych
dc.title.alternativepl
Survival tourism in Poland - assessment of quality of survival`s services
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
17
Views per month
Views per city
Krakow
6
Wroclaw
3
Dublin
1
Gdansk
1
Piaseczno
1
Ropczyce
1
Ruda Śląska
1
Rybnik
1

No access

No Thumbnail Available