MARKETING POLITYCZNY W TEORII I PRAKTYCE KAMPANII PARLAMENTARNEJ NA UKRAINIE W 2007 ROKU

licenciate
dc.abstract.enThe bachelor thesis considers political marketing in theory and practice of the parliamentary campaign in Ukraine during the 2007 year. The thesis consists of three chapters. The first chapter describes the general overview of political marketing. The second chapter presents campaign advertising and campaign strategies. The third chapter presents analysis of three successful political campaigns in Ukraine. The bachelor thesis confirmed the hypothesis: being a political leader and using negative advertising are ones of the success factors of a political campaign. Research methods used in the thesis are: literature review, analysis of documents, analysis of researches, and statistical analysis. The thesis ends with the completion in the form of conclusions.pl
dc.abstract.plTematem pracy jest marketing polityczny w teorii i praktyce kampanii parlamentarnej na Ukrainie w 2007 roku. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym opisuje się ogólny zarys marketingu politycznego. Drugi rozdział przestawia reklamę polityczną i strategie wyborcze. Trzeci rozdział przestawia analizę trzech skutecznych kampanii wyborczych na Ukrainie. W pracy zostaje potwierdzona hipoteza o tym, że pozycja lidera politycznego oraz zastosowania reklamy negatywnej to jedeni z czynników powodzenia kampanii politycznej. Metodami badawczymi wykorzystanymi w pracy są: przegląd literatury, analiza dokumentów, analiza badań oraz analiza statystyczna. Pracę zamyka zakończenie w postaci wniosków.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorKravchyshyn, Olhapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDyląg, Anna - 127842 pl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T12:07:12Z
dc.date.available2020-07-26T12:07:12Z
dc.date.submitted2015-06-11pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-95148-149928pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202670
dc.languagepolpl
dc.subject.enpolitical marketing – political campaign – voter – negative advertisingpl
dc.subject.plmarketing polityczny – kampania polityczna – wyborca – negatywna reklamapl
dc.titleMARKETING POLITYCZNY W TEORII I PRAKTYCE KAMPANII PARLAMENTARNEJ NA UKRAINIE W 2007 ROKUpl
dc.title.alternativePOLITICAL MARKETING IN THEORY AND PRACTIC OF THE PARLIAMENTARY CAMPAIGN IN UKRAINE DURING THE 2007 YEARpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The bachelor thesis considers political marketing in theory and practice of the parliamentary campaign in Ukraine during the 2007 year. The thesis consists of three chapters. The first chapter describes the general overview of political marketing. The second chapter presents campaign advertising and campaign strategies. The third chapter presents analysis of three successful political campaigns in Ukraine. The bachelor thesis confirmed the hypothesis: being a political leader and using negative advertising are ones of the success factors of a political campaign. Research methods used in the thesis are: literature review, analysis of documents, analysis of researches, and statistical analysis. The thesis ends with the completion in the form of conclusions.
dc.abstract.plpl
Tematem pracy jest marketing polityczny w teorii i praktyce kampanii parlamentarnej na Ukrainie w 2007 roku. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym opisuje się ogólny zarys marketingu politycznego. Drugi rozdział przestawia reklamę polityczną i strategie wyborcze. Trzeci rozdział przestawia analizę trzech skutecznych kampanii wyborczych na Ukrainie. W pracy zostaje potwierdzona hipoteza o tym, że pozycja lidera politycznego oraz zastosowania reklamy negatywnej to jedeni z czynników powodzenia kampanii politycznej. Metodami badawczymi wykorzystanymi w pracy są: przegląd literatury, analiza dokumentów, analiza badań oraz analiza statystyczna. Pracę zamyka zakończenie w postaci wniosków.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Kravchyshyn, Olha
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.date.accessioned
2020-07-26T12:07:12Z
dc.date.available
2020-07-26T12:07:12Z
dc.date.submittedpl
2015-06-11
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-95148-149928
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202670
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
political marketing – political campaign – voter – negative advertising
dc.subject.plpl
marketing polityczny – kampania polityczna – wyborca – negatywna reklama
dc.titlepl
MARKETING POLITYCZNY W TEORII I PRAKTYCE KAMPANII PARLAMENTARNEJ NA UKRAINIE W 2007 ROKU
dc.title.alternativepl
POLITICAL MARKETING IN THEORY AND PRACTIC OF THE PARLIAMENTARY CAMPAIGN IN UKRAINE DURING THE 2007 YEAR
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
12
Views per month
Views per city
Dublin
2
Warsaw
2
Wroclaw
2
Krakow
1
Kęty
1
Pleśna
1
Wandsworth
1
Zgierz
1

No access

No Thumbnail Available