Technologia deepfake a prawa artystów wykonawców

licenciate
dc.abstract.enThis bachelor’s thesis focuses on the issues surrounding the rapidly developing deepfake technology. The first chapter, serving as a substantive introduction, outlines the mechanisms behind the creation of this technology and provides a classification of its main types. The subsequent part of the study is devoted to an analysis of the legal status of deepfake, both in the context of European Union regulations—particularly the AI Act—and within the framework of the national legal system. The final chapter addresses the relationship between deepfake technology and the rights of performing artists, with particular emphasis on the right to one’s image and the right to remuneration arising from the exploitation of artistic performances.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca licencjacka koncentruje się na problematyce dynamicznie rozwijającej się technologii deepfake. W pierwszym rozdziale, stanowiącym wprowadzenie merytoryczne, przedstawiono mechanizmy powstawania tej technologii oraz dokonano klasyfikacji jej głównych rodzajów. Kolejna część opracowania poświęcona została analizie statusu prawnego technologii deepfake, zarówno w świetle regulacji unijnych, ze szczególnym uwzględnieniem rozporządzenia AI Act, jak i w kontekście krajowego porządku prawnego. Ostatni rozdział pracy podejmuje zagadnienie relacji pomiędzy technologią deepfake a prawami artystów wykonawców, kładąc nacisk na problematykę prawa do wizerunku oraz prawa do wynagrodzenia wynikającego z eksploatacji artystycznego wykonania.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPinkalski, Zbigniew - 126872 pl
dc.contributor.authorKoczuk, Olga - USOS318662 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerGliściński, Konrad - 108896 pl
dc.contributor.reviewerPinkalski, Zbigniew - 126872 pl
dc.date.accessioned2025-10-05T22:31:45Z
dc.date.available2025-10-05T22:31:45Z
dc.date.createdat2025-10-05T22:31:45Zen
dc.date.submitted2025-09-30pl
dc.fieldofstudyprawo własności intelektualnej i nowych mediówpl
dc.identifier.apddiploma-185174-318662pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/561986
dc.languagepolpl
dc.subject.enDeepfake, Artificial Intelligence, AI Act, performing artist, artistic performancepl
dc.subject.plDeepfake, sztuczna inteligencja, AI Act, artysta wykonawca, artystyczne wykonaniepl
dc.titleTechnologia deepfake a prawa artystów wykonawcówpl
dc.title.alternativeDeepfake Technology and the Rights of Performing Artistspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This bachelor’s thesis focuses on the issues surrounding the rapidly developing deepfake technology. The first chapter, serving as a substantive introduction, outlines the mechanisms behind the creation of this technology and provides a classification of its main types. The subsequent part of the study is devoted to an analysis of the legal status of deepfake, both in the context of European Union regulations—particularly the AI Act—and within the framework of the national legal system. The final chapter addresses the relationship between deepfake technology and the rights of performing artists, with particular emphasis on the right to one’s image and the right to remuneration arising from the exploitation of artistic performances.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca licencjacka koncentruje się na problematyce dynamicznie rozwijającej się technologii deepfake. W pierwszym rozdziale, stanowiącym wprowadzenie merytoryczne, przedstawiono mechanizmy powstawania tej technologii oraz dokonano klasyfikacji jej głównych rodzajów. Kolejna część opracowania poświęcona została analizie statusu prawnego technologii deepfake, zarówno w świetle regulacji unijnych, ze szczególnym uwzględnieniem rozporządzenia AI Act, jak i w kontekście krajowego porządku prawnego. Ostatni rozdział pracy podejmuje zagadnienie relacji pomiędzy technologią deepfake a prawami artystów wykonawców, kładąc nacisk na problematykę prawa do wizerunku oraz prawa do wynagrodzenia wynikającego z eksploatacji artystycznego wykonania.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Pinkalski, Zbigniew - 126872
dc.contributor.authorpl
Koczuk, Olga - USOS318662
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Gliściński, Konrad - 108896
dc.contributor.reviewerpl
Pinkalski, Zbigniew - 126872
dc.date.accessioned
2025-10-05T22:31:45Z
dc.date.available
2025-10-05T22:31:45Z
dc.date.createdaten
2025-10-05T22:31:45Z
dc.date.submittedpl
2025-09-30
dc.fieldofstudypl
prawo własności intelektualnej i nowych mediów
dc.identifier.apdpl
diploma-185174-318662
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/561986
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Deepfake, Artificial Intelligence, AI Act, performing artist, artistic performance
dc.subject.plpl
Deepfake, sztuczna inteligencja, AI Act, artysta wykonawca, artystyczne wykonanie
dc.titlepl
Technologia deepfake a prawa artystów wykonawców
dc.title.alternativepl
Deepfake Technology and the Rights of Performing Artists
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
0
Views per month

No access

No Thumbnail Available