Rola inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu

master
dc.abstract.enThe purpose of this study is to analyze the role of emotional intelligence in management. Emotional intelligence is a person's ability to recognize, understand and manage emotions. The thesis examines the relationship between emotional intelligence and employee engagement. The thesis uses the Mayer-Salovey-Caruso model of emotional intelligence to measure EQ and Schaufeli and Bakker's UWES questionnaire to measure engagement.The survey, in the form of a questionnaire, showed that emotional intelligence positively relates to managers' engagement, and it was also proven that the dimensions of emotional intelligence: understanding emotions and managing emotions also correlate strongly and positively with managers' engagement. However, the results of the study did not allow to confirm the hypothesis, which assumes that the level of emotional intelligence positively correlate with the level of employee engagement, due to low statistical significance. The thesis reviews the Polish and English-language literature on emotional intelligence and engagement.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest analiza roli inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu. Inteligencja emocjonalna jest zdolnością człowieka do rozpoznawania, rozumienia i kierowania emocjami. Praca bada związek pomiędzy inteligencją emocjonalną a zaangażowaniem pracowników. W pracy został wykorzystany model inteligencji emocjonalnej według Mayera-Saloveya-Caruso do pomiaru EQ oraz kwestionariusz UWES Schaufeliego i Bakkera do badania zaangażowania. Badanie w postaci ankiety wykazało,że inteligencja emocjonalna ma pozytywny i silny związek z zaangażowaniem u kierowników, jak również zostało dowiedzione, że wymiary inteligencji emocjonalnej: rozumienie emocji oraz zarządzanie emocjami także silnie i pozytywnie korelują z zaangażowaniem u kierowników. Wyniki badania nie pozwoliły natomiast potwierdzić hipotezy, która zakłada, że poziom inteligencji emocjonalnej ma pozytywną korelację z poziomem zaangażowania pracowników, ze względu na małą istotność statystyczną. W pracy został dokonany przegląd literatury polskiej oraz anglojęzycznej dotyczący inteligencji emocjonalnej oraz zaangażowania.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.authorHarat, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.date.accessioned2023-07-05T21:34:54Z
dc.date.available2023-07-05T21:34:54Z
dc.date.submitted2023-07-04pl
dc.fieldofstudyzarządzanie - psychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-164196-307348pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314182
dc.languagepolpl
dc.subject.enemotional intelligence - employee engagement - management - soft skills - psychology of emotionspl
dc.subject.plinteligencja emocjonalna – zaangażowanie pracowników – zarządzanie –umiejętności miękkie – psychologia emocjipl
dc.titleRola inteligencji emocjonalnej w zarządzaniupl
dc.title.alternativeThe role of emotional intelligence in managementpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this study is to analyze the role of emotional intelligence in management. Emotional intelligence is a person's ability to recognize, understand and manage emotions. The thesis examines the relationship between emotional intelligence and employee engagement. The thesis uses the Mayer-Salovey-Caruso model of emotional intelligence to measure EQ and Schaufeli and Bakker's UWES questionnaire to measure engagement.The survey, in the form of a questionnaire, showed that emotional intelligence positively relates to managers' engagement, and it was also proven that the dimensions of emotional intelligence: understanding emotions and managing emotions also correlate strongly and positively with managers' engagement. However, the results of the study did not allow to confirm the hypothesis, which assumes that the level of emotional intelligence positively correlate with the level of employee engagement, due to low statistical significance. The thesis reviews the Polish and English-language literature on emotional intelligence and engagement.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest analiza roli inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu. Inteligencja emocjonalna jest zdolnością człowieka do rozpoznawania, rozumienia i kierowania emocjami. Praca bada związek pomiędzy inteligencją emocjonalną a zaangażowaniem pracowników. W pracy został wykorzystany model inteligencji emocjonalnej według Mayera-Saloveya-Caruso do pomiaru EQ oraz kwestionariusz UWES Schaufeliego i Bakkera do badania zaangażowania. Badanie w postaci ankiety wykazało,że inteligencja emocjonalna ma pozytywny i silny związek z zaangażowaniem u kierowników, jak również zostało dowiedzione, że wymiary inteligencji emocjonalnej: rozumienie emocji oraz zarządzanie emocjami także silnie i pozytywnie korelują z zaangażowaniem u kierowników. Wyniki badania nie pozwoliły natomiast potwierdzić hipotezy, która zakłada, że poziom inteligencji emocjonalnej ma pozytywną korelację z poziomem zaangażowania pracowników, ze względu na małą istotność statystyczną. W pracy został dokonany przegląd literatury polskiej oraz anglojęzycznej dotyczący inteligencji emocjonalnej oraz zaangażowania.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.authorpl
Harat, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.date.accessioned
2023-07-05T21:34:54Z
dc.date.available
2023-07-05T21:34:54Z
dc.date.submittedpl
2023-07-04
dc.fieldofstudypl
zarządzanie - psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-164196-307348
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314182
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
emotional intelligence - employee engagement - management - soft skills - psychology of emotions
dc.subject.plpl
inteligencja emocjonalna – zaangażowanie pracowników – zarządzanie –umiejętności miękkie – psychologia emocji
dc.titlepl
Rola inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu
dc.title.alternativepl
The role of emotional intelligence in management
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
182
Views per month
Views per city
Warsaw
68
Krakow
20
Wroclaw
14
Lodz
13
Poznan
12
Rzeszów
4
Gdansk
3
Amsterdam
2
Bydgoszcz
2
Gdynia
2

No access

No Thumbnail Available
Collections