Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu
The role of emotional intelligence in management
inteligencja emocjonalna – zaangażowanie pracowników – zarządzanie –umiejętności miękkie – psychologia emocji
emotional intelligence - employee engagement - management - soft skills - psychology of emotions
Celem niniejszej pracy jest analiza roli inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu. Inteligencja emocjonalna jest zdolnością człowieka do rozpoznawania, rozumienia i kierowania emocjami. Praca bada związek pomiędzy inteligencją emocjonalną a zaangażowaniem pracowników. W pracy został wykorzystany model inteligencji emocjonalnej według Mayera-Saloveya-Caruso do pomiaru EQ oraz kwestionariusz UWES Schaufeliego i Bakkera do badania zaangażowania. Badanie w postaci ankiety wykazało,że inteligencja emocjonalna ma pozytywny i silny związek z zaangażowaniem u kierowników, jak również zostało dowiedzione, że wymiary inteligencji emocjonalnej: rozumienie emocji oraz zarządzanie emocjami także silnie i pozytywnie korelują z zaangażowaniem u kierowników. Wyniki badania nie pozwoliły natomiast potwierdzić hipotezy, która zakłada, że poziom inteligencji emocjonalnej ma pozytywną korelację z poziomem zaangażowania pracowników, ze względu na małą istotność statystyczną. W pracy został dokonany przegląd literatury polskiej oraz anglojęzycznej dotyczący inteligencji emocjonalnej oraz zaangażowania.
The purpose of this study is to analyze the role of emotional intelligence in management. Emotional intelligence is a person's ability to recognize, understand and manage emotions. The thesis examines the relationship between emotional intelligence and employee engagement. The thesis uses the Mayer-Salovey-Caruso model of emotional intelligence to measure EQ and Schaufeli and Bakker's UWES questionnaire to measure engagement.The survey, in the form of a questionnaire, showed that emotional intelligence positively relates to managers' engagement, and it was also proven that the dimensions of emotional intelligence: understanding emotions and managing emotions also correlate strongly and positively with managers' engagement. However, the results of the study did not allow to confirm the hypothesis, which assumes that the level of emotional intelligence positively correlate with the level of employee engagement, due to low statistical significance. The thesis reviews the Polish and English-language literature on emotional intelligence and engagement.
dc.abstract.en | The purpose of this study is to analyze the role of emotional intelligence in management. Emotional intelligence is a person's ability to recognize, understand and manage emotions. The thesis examines the relationship between emotional intelligence and employee engagement. The thesis uses the Mayer-Salovey-Caruso model of emotional intelligence to measure EQ and Schaufeli and Bakker's UWES questionnaire to measure engagement.The survey, in the form of a questionnaire, showed that emotional intelligence positively relates to managers' engagement, and it was also proven that the dimensions of emotional intelligence: understanding emotions and managing emotions also correlate strongly and positively with managers' engagement. However, the results of the study did not allow to confirm the hypothesis, which assumes that the level of emotional intelligence positively correlate with the level of employee engagement, due to low statistical significance. The thesis reviews the Polish and English-language literature on emotional intelligence and engagement. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest analiza roli inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu. Inteligencja emocjonalna jest zdolnością człowieka do rozpoznawania, rozumienia i kierowania emocjami. Praca bada związek pomiędzy inteligencją emocjonalną a zaangażowaniem pracowników. W pracy został wykorzystany model inteligencji emocjonalnej według Mayera-Saloveya-Caruso do pomiaru EQ oraz kwestionariusz UWES Schaufeliego i Bakkera do badania zaangażowania. Badanie w postaci ankiety wykazało,że inteligencja emocjonalna ma pozytywny i silny związek z zaangażowaniem u kierowników, jak również zostało dowiedzione, że wymiary inteligencji emocjonalnej: rozumienie emocji oraz zarządzanie emocjami także silnie i pozytywnie korelują z zaangażowaniem u kierowników. Wyniki badania nie pozwoliły natomiast potwierdzić hipotezy, która zakłada, że poziom inteligencji emocjonalnej ma pozytywną korelację z poziomem zaangażowania pracowników, ze względu na małą istotność statystyczną. W pracy został dokonany przegląd literatury polskiej oraz anglojęzycznej dotyczący inteligencji emocjonalnej oraz zaangażowania. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jaworek, Magdalena - 173360 | pl |
dc.contributor.author | Harat, Joanna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Jaworek, Magdalena - 173360 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-05T21:34:54Z | |
dc.date.available | 2023-07-05T21:34:54Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie - psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-164196-307348 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314182 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | emotional intelligence - employee engagement - management - soft skills - psychology of emotions | pl |
dc.subject.pl | inteligencja emocjonalna – zaangażowanie pracowników – zarządzanie –umiejętności miękkie – psychologia emocji | pl |
dc.title | Rola inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu | pl |
dc.title.alternative | The role of emotional intelligence in management | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |