Modele celebrytyzacji polityki w mediach w Polsce

2018
journal article
article
dc.abstract.enThe mediatisation of politics and social life, as well as the resulting celebration of politics, are phenomena observed in the media reality. The author pays special attention to the above processes while analysing the model of circulation of political celebrities by Tomasz Olczyk, considering the current findings to be worth of continuation and deepening. The author proposes his model of publicizing privacy by politicians, which is a starting point for the research included in the article, conducted with the use of the survey method.pl
dc.abstract.plMediatyzacja polityki i życia społecznego, a także wynikająca z nich celebrytyzacja polityki, to zjawiska obserwowane w medialnej rzeczywistości. Autor zwraca szczególną uwagę na powyższe procesy, analizując model cyrkulacji celebrytów politycznych Tomasza Olczyka. Uznając dotychczasowe ustalenia za warte kontynuacji i pogłębienia, autor proponuje swój model upubliczniania prywatności przez polityków, będący punktem wyjścia do zawartych w artykule analiz, przeprowadzonych metodą badań ankietowych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.authorMarcinkiewicz, Krzysztof - 220954 pl
dc.date.accession2019-09-02pl
dc.date.accessioned2019-09-02T13:37:08Z
dc.date.available2019-09-02T13:37:08Z
dc.date.issued2018pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalNa dokumencie DOI należące do innego artykułu: 10.4467/22996362PZ.18.047.10405pl
dc.description.number4 (236)pl
dc.description.physical825-838pl
dc.description.versionostateczna wersja autorska (postprint)
dc.description.volume61pl
dc.identifier.eissn2299-6362pl
dc.identifier.issn0555-0025pl
dc.identifier.projectROD UJ / OPpl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/81648
dc.identifier.weblinkhttp://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2018/4-236/art/14607/pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa*
dc.rights.licenceCC-BY-ND
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcode.pl*
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.encelebritypl
dc.subject.enmediapl
dc.subject.enprivacypl
dc.subject.enpolitical communicationpl
dc.subject.enmediatisation of politicspl
dc.subject.plcelebrytyzacjapl
dc.subject.plmediapl
dc.subject.plprywatnośćpl
dc.subject.plkomunikacja politycznapl
dc.subject.plmediatyzacja politykipl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleModele celebrytyzacji polityki w mediach w Polscepl
dc.title.alternativeModels of celebritization of politics in the media in Polandpl
dc.title.journalZeszyty Prasoznawczepl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The mediatisation of politics and social life, as well as the resulting celebration of politics, are phenomena observed in the media reality. The author pays special attention to the above processes while analysing the model of circulation of political celebrities by Tomasz Olczyk, considering the current findings to be worth of continuation and deepening. The author proposes his model of publicizing privacy by politicians, which is a starting point for the research included in the article, conducted with the use of the survey method.
dc.abstract.plpl
Mediatyzacja polityki i życia społecznego, a także wynikająca z nich celebrytyzacja polityki, to zjawiska obserwowane w medialnej rzeczywistości. Autor zwraca szczególną uwagę na powyższe procesy, analizując model cyrkulacji celebrytów politycznych Tomasza Olczyka. Uznając dotychczasowe ustalenia za warte kontynuacji i pogłębienia, autor proponuje swój model upubliczniania prywatności przez polityków, będący punktem wyjścia do zawartych w artykule analiz, przeprowadzonych metodą badań ankietowych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.authorpl
Marcinkiewicz, Krzysztof - 220954
dc.date.accessionpl
2019-09-02
dc.date.accessioned
2019-09-02T13:37:08Z
dc.date.available
2019-09-02T13:37:08Z
dc.date.issuedpl
2018
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Na dokumencie DOI należące do innego artykułu: 10.4467/22996362PZ.18.047.10405
dc.description.numberpl
4 (236)
dc.description.physicalpl
825-838
dc.description.version
ostateczna wersja autorska (postprint)
dc.description.volumepl
61
dc.identifier.eissnpl
2299-6362
dc.identifier.issnpl
0555-0025
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / OP
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/81648
dc.identifier.weblinkpl
http://www.ejournals.eu/Zeszyty-Prasoznawcze/2018/4-236/art/14607/
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY-ND
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
celebrity
dc.subject.enpl
media
dc.subject.enpl
privacy
dc.subject.enpl
political communication
dc.subject.enpl
mediatisation of politics
dc.subject.plpl
celebrytyzacja
dc.subject.plpl
media
dc.subject.plpl
prywatność
dc.subject.plpl
komunikacja polityczna
dc.subject.plpl
mediatyzacja polityki
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Modele celebrytyzacji polityki w mediach w Polsce
dc.title.alternativepl
Models of celebritization of politics in the media in Poland
dc.title.journalpl
Zeszyty Prasoznawcze
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
41
Views per month
Views per city
Ashburn
7
Dublin
3
Krakow
3
Dobczyce
2
Wroclaw
2
Brussels
1
Chandler
1
Mlyniec
1
San Jose
1
Zaporizhzhya
1
Downloads
marcinkiewicz_modele_celebrytyzacji_polityki_w_mediach_2018.pdf
81
marcinkiewicz_modele_celebrytyzacji_polityki_w_mediach_2018.odt
8