Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Koncepcja rozwoju oferty PLL ,,LOT’’ na nowych rynkach docelowych
The concept of developing the offer of PLL "LOT" on new target markets
RYNKI DOCELOWE – TRANSPORT LOTNICZY – RYNEK TRANSPORTU LOTNICZEGO – LINIA LOTNICZA – OFERTA PRZEWOZU LOTNICZEGO
TARGET MARKETS – AIR TRANSPORT – AIR TRANSPORT MARKET – AIRLINES – AIR TRANSPORT OFFER
Rynek usług transportu lotniczego stale się rozwija w wyniku czego przewozy lotnicze ogrywają więc coraz większą rolę w systemie transportowym na świecie. Dynamiczny rozwój rynku przyczynił się do wzrostu liczby podmiotów, zwłaszcza przewoźników lotniczych i tym samym do intensyfikacji konkurencji między nimi. Kluczowe znaczenie zyskała więc umiejętność kształtowania strategii rozwoju, w tym ekspansji na nowe rynki docelowe, które mogą stanowić istotny czynnik budowania przewagi konkurencyjnej. Celem pracy jest analiza obowiązującej w 2025 roku oferty PLL LOT oraz propozycja dotycząca jej rozwoju na nowych rynkach docelowych. Praca zawiera cztery rozdziały, z czego dwa pierwsze posiadają charakter teoretyczny. Pierwszy rozdział dotyczy ogólnych zagadnień transportu lotniczego, natomiast drugi skupia się na rynku usług transportu lotniczego. Rozdział trzeci o charakterze badawczym podejmuje analizę aktualnych w 2025 ofert PLL LOT na ośmiu wybranych połączeniach lotniczych. Zawiera on również analizę ofert głównych konkurentów przewoźnika oraz proponowanych destynacji zawartych w Strategii Rozwoju PLL LOT na lata 2024-2028. Do celów analizy zostały wykorzystane dane dotyczące ofert na stronie internetowej przewoźnika oraz jego głównych konkurentów. Czwarty rozdział o charakterze postulatywno-projektowym zawiera propozycję pięciu ofert na nowych trasach lotniczych wraz z identyfikacją potencjalnych zagrożeń i wyzwań związanych z ich wdrożeniem. Proponowane kierunki rozwoju oferty mogą znaleźć praktyczne zastosowanie w działalności linii lotniczej PLL LOT.
The air transport services market is steadily developing and because of that air transport is playing significant role in the global transport system. The dynamic growth has contributed to an increase of entities, especially among air carriers, and therefore to intensified competition between them. Thus, the ability of shaping development strategies, including expansion to new target markets, which may be a crucial factor in building competitive adventages, has become crucial. The aim of the thesis is to analyse LOT Polish Airlines’ offer vaild in 2025 and to propose its expansion into new destinations. The thesis consist of four chapters and the first two are theoretical. The first chapter covers general issues related to air transport, while the second one focuses on the air transport services market. The third, research-based chapter engages in the analysis of LOT Polish Airlines’ current offers for 2025 on eight selected flight connections. It also includes an analysis of the offers of the main competitors and the suggested destinations provided in the PLL LOT Development Strategy for 2024-2028. For the analysis’ purposes, data concerning offers were used from the carrier’s and its main competitors websites. The fourth chapter, which is postulative and project-oriented, contains five offers for the new air routes, along with an identification of potential risks and challenges connected to this implementation. The proposed directions of developing the offer may find a pracrical use in the operations of LOT Polish Airlines.
| dc.abstract.en | The air transport services market is steadily developing and because of that air transport is playing significant role in the global transport system. The dynamic growth has contributed to an increase of entities, especially among air carriers, and therefore to intensified competition between them. Thus, the ability of shaping development strategies, including expansion to new target markets, which may be a crucial factor in building competitive adventages, has become crucial. The aim of the thesis is to analyse LOT Polish Airlines’ offer vaild in 2025 and to propose its expansion into new destinations. The thesis consist of four chapters and the first two are theoretical. The first chapter covers general issues related to air transport, while the second one focuses on the air transport services market. The third, research-based chapter engages in the analysis of LOT Polish Airlines’ current offers for 2025 on eight selected flight connections. It also includes an analysis of the offers of the main competitors and the suggested destinations provided in the PLL LOT Development Strategy for 2024-2028. For the analysis’ purposes, data concerning offers were used from the carrier’s and its main competitors websites. The fourth chapter, which is postulative and project-oriented, contains five offers for the new air routes, along with an identification of potential risks and challenges connected to this implementation. The proposed directions of developing the offer may find a pracrical use in the operations of LOT Polish Airlines. | pl |
| dc.abstract.pl | Rynek usług transportu lotniczego stale się rozwija w wyniku czego przewozy lotnicze ogrywają więc coraz większą rolę w systemie transportowym na świecie. Dynamiczny rozwój rynku przyczynił się do wzrostu liczby podmiotów, zwłaszcza przewoźników lotniczych i tym samym do intensyfikacji konkurencji między nimi. Kluczowe znaczenie zyskała więc umiejętność kształtowania strategii rozwoju, w tym ekspansji na nowe rynki docelowe, które mogą stanowić istotny czynnik budowania przewagi konkurencyjnej. Celem pracy jest analiza obowiązującej w 2025 roku oferty PLL LOT oraz propozycja dotycząca jej rozwoju na nowych rynkach docelowych. Praca zawiera cztery rozdziały, z czego dwa pierwsze posiadają charakter teoretyczny. Pierwszy rozdział dotyczy ogólnych zagadnień transportu lotniczego, natomiast drugi skupia się na rynku usług transportu lotniczego. Rozdział trzeci o charakterze badawczym podejmuje analizę aktualnych w 2025 ofert PLL LOT na ośmiu wybranych połączeniach lotniczych. Zawiera on również analizę ofert głównych konkurentów przewoźnika oraz proponowanych destynacji zawartych w Strategii Rozwoju PLL LOT na lata 2024-2028. Do celów analizy zostały wykorzystane dane dotyczące ofert na stronie internetowej przewoźnika oraz jego głównych konkurentów. Czwarty rozdział o charakterze postulatywno-projektowym zawiera propozycję pięciu ofert na nowych trasach lotniczych wraz z identyfikacją potencjalnych zagrożeń i wyzwań związanych z ich wdrożeniem. Proponowane kierunki rozwoju oferty mogą znaleźć praktyczne zastosowanie w działalności linii lotniczej PLL LOT. | pl |
| dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
| dc.contributor.advisor | Panasiuk, Aleksander - USOS255282 | pl |
| dc.contributor.author | Pietruszka, Michał - USOS322699 | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
| dc.contributor.reviewer | Panasiuk, Aleksander - USOS255282 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
| dc.date.accessioned | 2025-11-02T23:30:48Z | |
| dc.date.available | 2025-11-02T23:30:48Z | |
| dc.date.createdat | 2025-11-02T23:30:48Z | en |
| dc.date.submitted | 2025-10-24 | pl |
| dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-172794-322699 | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/564658 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | TARGET MARKETS – AIR TRANSPORT – AIR TRANSPORT MARKET – AIRLINES – AIR TRANSPORT OFFER | pl |
| dc.subject.pl | RYNKI DOCELOWE – TRANSPORT LOTNICZY – RYNEK TRANSPORTU LOTNICZEGO – LINIA LOTNICZA – OFERTA PRZEWOZU LOTNICZEGO | pl |
| dc.title | Koncepcja rozwoju oferty PLL ,,LOT’’ na nowych rynkach docelowych | pl |
| dc.title.alternative | The concept of developing the offer of PLL "LOT" on new target markets | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |