Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Znaczenie portali streamingowych w promocji i dystrybucji rynku muzycznego
The importance of streaming platforms in the promotion and distribution of the music market.
BRANŻA MUZYCZNA, DYSTRYBUCJA, PLATFORMY STREAMINGOWE, PROMOCJA, RYNKI WIELOSTRONNE
MUSIC INDUSTRY, DISTRIBUTION, STREAMING PLATFORMS, PROMOTION, MULTI-SIDE MARKETPLACES
Nowe narzędzie w dystrybucji muzyki, jakim są platformy streamingowe, zrewolucjonizowało rynek muzyczny podnosząc wartość cyfrowej muzyki oraz wypierając dotychczas używane produkty z zapisem muzyki. Świat cyfrowy jest już nieodłącznym elementem codzienności ludzi, dając dostęp do pracy, rozrywki, informacji i kultury. Popularność platform streamingowych ciągle rośnie, gdyż odpowiadają na potrzeby dzisiejszego świata głównie jeśli chodzi o słuchaczy. Oczywiście ich rozwój przyczynia się również do powstania negatywnych skutków, które głównie dotycząc strony twórczej w tym modelu. Celem niniejszej pracy jest zbadanie, jaki wpływ mają platformy streamingowe na promocję i dystrybucję w branży muzycznej — jakie są współcześnie najważniejsze kanały komunikacji i dystrybucji muzyki. Badanie oparte zostało na wywiadach niestrukturyzowanych z osobami funkcjonującymi w biznesie muzycznym. Uzyskane wyniki pozwalają na wysnucie wniosku, że platformy streamingowe mają istotne znaczenie w budowaniu relacji z słuchaczami oraz są one głównym kanałem dystrybucji muzyki w dzisiejszych czasach, ponieważ umożliwiają szybki i nieorganiczny dostęp do słuchania muzyki w każdej chwili, co jest wygodnym rozwiązaniem dla współczesnego odbiorcy.
A new tool in the distribution of music, which are streaming platforms, has revolutionized the music market by increasing the value of digital music and displacing previously used products with music recording. The digital world is already an integral part of people's everyday life, giving access to work, entertainment, information and culture. The popularity of streaming platforms is constantly growing, as they respond to the needs of today's world mainly in terms of listeners. Of course, their development also contributes to the creation of negative effects, which mainly relate to the creative side in this model. The aim of this work is to examine the influence of streaming platforms on promotion and distribution in the music industry - what are the most important channels of music communication and distribution today. The study was based on unstructured interviews with people operating in the music business. The obtained results allow us to conclude that streaming platforms are important in building relationships with listeners and are the main music distribution channel nowadays, because they enable quick and non-organic access to listening to music at any time, which is a convenient solution for modern society.
dc.abstract.en | A new tool in the distribution of music, which are streaming platforms, has revolutionized the music market by increasing the value of digital music and displacing previously used products with music recording. The digital world is already an integral part of people's everyday life, giving access to work, entertainment, information and culture. The popularity of streaming platforms is constantly growing, as they respond to the needs of today's world mainly in terms of listeners. Of course, their development also contributes to the creation of negative effects, which mainly relate to the creative side in this model. The aim of this work is to examine the influence of streaming platforms on promotion and distribution in the music industry - what are the most important channels of music communication and distribution today. The study was based on unstructured interviews with people operating in the music business. The obtained results allow us to conclude that streaming platforms are important in building relationships with listeners and are the main music distribution channel nowadays, because they enable quick and non-organic access to listening to music at any time, which is a convenient solution for modern society. | pl |
dc.abstract.pl | Nowe narzędzie w dystrybucji muzyki, jakim są platformy streamingowe, zrewolucjonizowało rynek muzyczny podnosząc wartość cyfrowej muzyki oraz wypierając dotychczas używane produkty z zapisem muzyki. Świat cyfrowy jest już nieodłącznym elementem codzienności ludzi, dając dostęp do pracy, rozrywki, informacji i kultury. Popularność platform streamingowych ciągle rośnie, gdyż odpowiadają na potrzeby dzisiejszego świata głównie jeśli chodzi o słuchaczy. Oczywiście ich rozwój przyczynia się również do powstania negatywnych skutków, które głównie dotycząc strony twórczej w tym modelu. Celem niniejszej pracy jest zbadanie, jaki wpływ mają platformy streamingowe na promocję i dystrybucję w branży muzycznej — jakie są współcześnie najważniejsze kanały komunikacji i dystrybucji muzyki. Badanie oparte zostało na wywiadach niestrukturyzowanych z osobami funkcjonującymi w biznesie muzycznym. Uzyskane wyniki pozwalają na wysnucie wniosku, że platformy streamingowe mają istotne znaczenie w budowaniu relacji z słuchaczami oraz są one głównym kanałem dystrybucji muzyki w dzisiejszych czasach, ponieważ umożliwiają szybki i nieorganiczny dostęp do słuchania muzyki w każdej chwili, co jest wygodnym rozwiązaniem dla współczesnego odbiorcy. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.author | Stasica, Dagmara | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-26T21:34:46Z | |
dc.date.available | 2023-10-26T21:34:46Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-23 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157663-248210 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322248 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | MUSIC INDUSTRY, DISTRIBUTION, STREAMING PLATFORMS, PROMOTION, MULTI-SIDE MARKETPLACES | pl |
dc.subject.pl | BRANŻA MUZYCZNA, DYSTRYBUCJA, PLATFORMY STREAMINGOWE, PROMOCJA, RYNKI WIELOSTRONNE | pl |
dc.title | Znaczenie portali streamingowych w promocji i dystrybucji rynku muzycznego | pl |
dc.title.alternative | The importance of streaming platforms in the promotion and distribution of the music market. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |