Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Programowanie generatywne w grafice komputerowej: analiza wymagań, projekt i implementacja programu generującego tekstury
Generative programming in computer graphics: requirements analysis, design and implementation of texture generation program
tekstura, teksturowanie, szum Perlina, szum Gabor, szum Simplex, szum Worleya, Python
texture, texturing, Perlin noise, Gabor noise, Simplex noise, Worley noise, Python
Praca skupia się na opisie projektu i implementacji programu generującego tekstury. Omówiona jest historia oraz teoria związana z teksturami, mapami tekstur i algorytmami szumów, takimi jak szum Perlina, szum Worleya, szum Simplex oraz szum Gabor. Wymienione zostało kilka pokrewnych programów o podobnym zastosowaniu. Pliki i najważniejsze klasy oraz funkcje programu są dokładnie opisane, podane jest również kilka przykładów tekstur wygenerowanych przez program z podaną instrukcją i parametrami użytymi do ich stworzenia.
This thesis focuses on describing the design and implementation process of a texture generation program. The history and theory associated with textures and noise algorithms like Perlin Noise, Worley Noise, Simplex Noise and Gabor Noise are discussed. Several related programs with similar applications are listed. The files and the most important classes and functions of the program are described in detail, several examples of textures generated by the program are also given with the instructions and parameters used to create them.
dc.abstract.en | This thesis focuses on describing the design and implementation process of a texture generation program. The history and theory associated with textures and noise algorithms like Perlin Noise, Worley Noise, Simplex Noise and Gabor Noise are discussed. Several related programs with similar applications are listed. The files and the most important classes and functions of the program are described in detail, several examples of textures generated by the program are also given with the instructions and parameters used to create them. | pl |
dc.abstract.pl | Praca skupia się na opisie projektu i implementacji programu generującego tekstury. Omówiona jest historia oraz teoria związana z teksturami, mapami tekstur i algorytmami szumów, takimi jak szum Perlina, szum Worleya, szum Simplex oraz szum Gabor. Wymienione zostało kilka pokrewnych programów o podobnym zastosowaniu. Pliki i najważniejsze klasy oraz funkcje programu są dokładnie opisane, podane jest również kilka przykładów tekstur wygenerowanych przez program z podaną instrukcją i parametrami użytymi do ich stworzenia. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Flasiński, Mariusz - 127926 | pl |
dc.contributor.author | Baryła, Joanna - USOS259134 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jurek, Janusz - 128557 | pl |
dc.contributor.reviewer | Flasiński, Mariusz - 127926 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-22T23:08:10Z | |
dc.date.available | 2024-10-22T23:08:10Z | |
dc.date.submitted | 2024-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | elektroniczne przetwarzanie informacji | pl |
dc.identifier.apd | diploma-174074-259134 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/454656 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | texture, texturing, Perlin noise, Gabor noise, Simplex noise, Worley noise, Python | pl |
dc.subject.pl | tekstura, teksturowanie, szum Perlina, szum Gabor, szum Simplex, szum Worleya, Python | pl |
dc.title | Programowanie generatywne w grafice komputerowej: analiza wymagań, projekt i implementacja programu generującego tekstury | pl |
dc.title.alternative | Generative programming in computer graphics: requirements analysis, design and implementation of texture generation program | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |