ESP Course Design for the students of Industrial Design at the Cracow Academy of Fine Arts

master
dc.abstract.otherThe aim of this thesis is to acquaint the reader with the nature of industrial designers’ work and, based on this knowledge, to design an English for Specific Purposes course for the students of Industrial Design at the Cracow Academy of Fine Arts. The course is composed of six thematic modules which are directly related to the area of specialization in question. On the basis of the adopted methodology the course can be further extended and developed into a complete and more complex ESP course. The course has been designed on the basis of the interviews with the lecturers from the Cracow Academy of Fine Arts and the specialist literature devoted to the topic of industrial design. The aim of the course is to develop students’ communicative competence in English by leading them through the process of new product development. The thesis consists of three chapters: two theoretical and one practical. In the first chapter the definitions, origins and types of ESP are presented and discussed. The second chapter deals with the theoretical principles of a course design for ESP. Based on the research, the points such as the needs analysis, approaches to course design for ESP, the syllabus, methodology, materials, and evaluation are discussed. Chapter 3, which is “the gist of the matter”, contains the ESP course for the students of industrial design consisting of six thematic modules, described in detail in chapter 3.4 dealing with adopted methodology. Also, a short history of industrial design, the requirements of the course, the syllabus, the choice of materials, and the evaluation of the course are presented in the chapter 3. All the materials used in the course are provided in appendices and they have been specially designed for the course.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy magisterskiej jest zapoznanie czytelnika ze specyfiką profesji jaką jest wzornictwo przemysłowe oraz zaprojektowanie specjalistycznego kursu języka angielskiego dla studentów wzornictwa przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Kurs składa się z sześciu modułów tematycznych, które w bezpośredni sposób wiążą się ze wspomnianą profesją. Na podstawie zaprezentowanej metodyki nauczania niniejszy kurs może zostać rozszerzony o kolejne tematy i stać się bardziej kompletnym specjalistycznym kursem języka angielskiego dla studentów wzornictwa przemysłowego. Kurs ten powstał na bazie wywiadów z wykładowcami wzornictwa przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz literatury poświeconej tematowi wzornictwa przemysłowego. Głównym celem kursu jest rozwiniecie zdolności komunikowania się w języku angielskim poprzez przeprowadzenie studentów przez poszczególne stadia procesu projektowania nowego produktu. Praca składa się z trzech rozdziałów: dwóch teoretycznych i jednego praktycznego. Rozdział pierwszy przestawia definicje, początki oraz rodzaje języka angielskiego specjalistycznego. W rozdziale drugim omówione są teoretyczne zasady projektowania kursu języka angielskiego specjalistycznego uwzględniające analizę potrzeb, różne podejścia do projektowania kursu języka angielskiego specjalistycznego, wybór odpowiedniego sylabusu i materiałów, dostosowanie odpowiedniej metodyki nauczania oraz ocenę kursu. Rozdział trzeci, kluczowy, zawiera kurs języka angielskiego dla studentów wzornictwa przemysłowego składający się z sześciu modułów tematycznych, które zostały bardzo dokładnie opisane w podrozdziale 3.4. Rozdział trzeci zawiera również zwięzły opis historii wzornictwa przemysłowego, opis sylabusu, materiałów i ocenę kursu. Wszystkie materiały i ćwiczenia specjalnie zaprojektowane dla potrzeb kursu znajdują się w apendyksach.pl
dc.affiliationWydział Filologicznypl
dc.contributor.advisorNiżegorodcew, Anna - 130980 pl
dc.contributor.authorMól, Nataliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF6pl
dc.contributor.reviewerLeśniewska, Justyna - 129931 pl
dc.contributor.reviewerNiżegorodcew, Anna - 130980 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T20:39:20Z
dc.date.available2020-07-20T20:39:20Z
dc.date.submitted2011-10-26pl
dc.fieldofstudyfilologia angielskapl
dc.identifier.apddiploma-61920-61525pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175461
dc.subject.otherenglish, course, industrial, design, academy, modulespl
dc.subject.plangielski, kurs, wzornictwo, przemysłowe, akademia, modułypl
dc.titleESP Course Design for the students of Industrial Design at the Cracow Academy of Fine Artspl
dc.title.alternativeKurs języka angielskiego dla studentów wzornictwa przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowiepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.otherpl
The aim of this thesis is to acquaint the reader with the nature of industrial designers’ work and, based on this knowledge, to design an English for Specific Purposes course for the students of Industrial Design at the Cracow Academy of Fine Arts. The course is composed of six thematic modules which are directly related to the area of specialization in question. On the basis of the adopted methodology the course can be further extended and developed into a complete and more complex ESP course. The course has been designed on the basis of the interviews with the lecturers from the Cracow Academy of Fine Arts and the specialist literature devoted to the topic of industrial design. The aim of the course is to develop students’ communicative competence in English by leading them through the process of new product development. The thesis consists of three chapters: two theoretical and one practical. In the first chapter the definitions, origins and types of ESP are presented and discussed. The second chapter deals with the theoretical principles of a course design for ESP. Based on the research, the points such as the needs analysis, approaches to course design for ESP, the syllabus, methodology, materials, and evaluation are discussed. Chapter 3, which is “the gist of the matter”, contains the ESP course for the students of industrial design consisting of six thematic modules, described in detail in chapter 3.4 dealing with adopted methodology. Also, a short history of industrial design, the requirements of the course, the syllabus, the choice of materials, and the evaluation of the course are presented in the chapter 3. All the materials used in the course are provided in appendices and they have been specially designed for the course.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest zapoznanie czytelnika ze specyfiką profesji jaką jest wzornictwo przemysłowe oraz zaprojektowanie specjalistycznego kursu języka angielskiego dla studentów wzornictwa przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Kurs składa się z sześciu modułów tematycznych, które w bezpośredni sposób wiążą się ze wspomnianą profesją. Na podstawie zaprezentowanej metodyki nauczania niniejszy kurs może zostać rozszerzony o kolejne tematy i stać się bardziej kompletnym specjalistycznym kursem języka angielskiego dla studentów wzornictwa przemysłowego. Kurs ten powstał na bazie wywiadów z wykładowcami wzornictwa przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie oraz literatury poświeconej tematowi wzornictwa przemysłowego. Głównym celem kursu jest rozwiniecie zdolności komunikowania się w języku angielskim poprzez przeprowadzenie studentów przez poszczególne stadia procesu projektowania nowego produktu. Praca składa się z trzech rozdziałów: dwóch teoretycznych i jednego praktycznego. Rozdział pierwszy przestawia definicje, początki oraz rodzaje języka angielskiego specjalistycznego. W rozdziale drugim omówione są teoretyczne zasady projektowania kursu języka angielskiego specjalistycznego uwzględniające analizę potrzeb, różne podejścia do projektowania kursu języka angielskiego specjalistycznego, wybór odpowiedniego sylabusu i materiałów, dostosowanie odpowiedniej metodyki nauczania oraz ocenę kursu. Rozdział trzeci, kluczowy, zawiera kurs języka angielskiego dla studentów wzornictwa przemysłowego składający się z sześciu modułów tematycznych, które zostały bardzo dokładnie opisane w podrozdziale 3.4. Rozdział trzeci zawiera również zwięzły opis historii wzornictwa przemysłowego, opis sylabusu, materiałów i ocenę kursu. Wszystkie materiały i ćwiczenia specjalnie zaprojektowane dla potrzeb kursu znajdują się w apendyksach.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny
dc.contributor.advisorpl
Niżegorodcew, Anna - 130980
dc.contributor.authorpl
Mól, Natalia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF6
dc.contributor.reviewerpl
Leśniewska, Justyna - 129931
dc.contributor.reviewerpl
Niżegorodcew, Anna - 130980
dc.date.accessioned
2020-07-20T20:39:20Z
dc.date.available
2020-07-20T20:39:20Z
dc.date.submittedpl
2011-10-26
dc.fieldofstudypl
filologia angielska
dc.identifier.apdpl
diploma-61920-61525
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175461
dc.subject.otherpl
english, course, industrial, design, academy, modules
dc.subject.plpl
angielski, kurs, wzornictwo, przemysłowe, akademia, moduły
dc.titlepl
ESP Course Design for the students of Industrial Design at the Cracow Academy of Fine Arts
dc.title.alternativepl
Kurs języka angielskiego dla studentów wzornictwa przemysłowego na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
36
Views per month
Views per city
Kuala Lumpur
6
Krakow
3
Stoke-on-Trent
3
Shanghai
2
Tokyo
2
Wroclaw
2
Bangkok
1
Dublin
1
London
1
Piscataway
1

No access

No Thumbnail Available