Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Kradzież św. Mikołaja - rywalizacja kampanii reklamowych na postawie Cola Wars, wojny reklamowej pomiędzy The Coca-Cola Company a PepsiCo
Stealing Santa Claus- competition of advertising campaigns based on the Cola Wars, the advertising war between The Coca-Cola Company and PepsiCo
Coca-Cola, Pepsi, Cola Wars, rywalizacja, wojna, sprzedaż, historia, św. Mikołaj
Coca-Cola, Pepsi, Cola Wars, competition, war, sales, history, Santa Claus
Tytuł mojej pracy może zastanawiać. Dlaczego ktoś ukradł postać, której nie da się ukraść? Jak można zawłaszczyć sobie coś, co nie istnieje, co do nikogo nie należy? W mojej pracy pragnę udowodnić, że to możliwe. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie konsumpcyjnym marketingowcy prześcigają się w pomysłach na kampanie reklamowe. Próbują zrobić wszystko, aby ich produkt był najbardziej rozpoznawalny i pożądany, czasem nie zważając na konkurencję. Jedna z omówionych marek lubi eksperymenty, nie boi się innowacyjnych i odważnych rozwiązań. Druga z nich daje nam radość, szczęście, poczucie rodzinnego ciepła w blasku choinki. Celem mojej pracy jest porównanie koncernów. Chcę sprawdzić, kto używa bardziej kreatywnych metod i narzędzi potrzebnych do dotarcia do klienta. Pragnę przybliżyć historię obu korporacji, ale również pokazać co nowego wniosły w świat szeroko pojętej reklamy. Chcę odpowiedzieć na pytanie: skąd wziął się św. Mikołaj w kulturze globalnej i kim był zanim pojawił się na ekranach telewizorów popijając butelkę z Coca-Colą? Na jakich kryteriach opierają się oba koncerny w swojej strategii dotarcia do klienta? Pragnę również pokazać, kto na podstawie wyników sprzedaży i opinii ekspertów wygrywał wojny colowe na przestrzeni lat i jak sytuacja wygląda dzisiaj. Dzięki rankingom i badaniom udowodnię spadek sprzedaży kolorowych, gazowanych napojów na przestrzeni 40. lat. Przybliżę reklamy, które sprawiły największe poruszenie w mediach swoją oryginalnością i innowacyjnością. Będę starała się dociec przyczyny takich, a nie innych zachowań koncernów. Wyjaśnię, w jaki sposób udało się ukraść symbol świąt- i to podwójnie.
The purpose of my study is to compare companies: Coca Cola and Pepsi. I want to check who is using more creative methods and tools to reach the customer. I would like to bring the story of the two corporations and show how Santa Claus appeared in global culture. I would like to answer a question: on which criteria the two concerns are based in their strategy to reach the customer? On the base of the sales and experts opinions I want to show who won the "cola wars" over the years and how this situation looks today. Rankings and studies will help me to prove drop in sales of carbonated soft drinks over 40 years. I tried to find out the reasons of unusual behaviour of concerns. I'm going to explain how is (it) possible to steal a symbol of the Christmas- twice!
dc.abstract.en | The purpose of my study is to compare companies: Coca Cola and Pepsi. I want to check who is using more creative methods and tools to reach the customer. I would like to bring the story of the two corporations and show how Santa Claus appeared in global culture. I would like to answer a question: on which criteria the two concerns are based in their strategy to reach the customer? On the base of the sales and experts opinions I want to show who won the "cola wars" over the years and how this situation looks today. Rankings and studies will help me to prove drop in sales of carbonated soft drinks over 40 years. I tried to find out the reasons of unusual behaviour of concerns. I'm going to explain how is (it) possible to steal a symbol of the Christmas- twice! | pl |
dc.abstract.pl | Tytuł mojej pracy może zastanawiać. Dlaczego ktoś ukradł postać, której nie da się ukraść? Jak można zawłaszczyć sobie coś, co nie istnieje, co do nikogo nie należy? W mojej pracy pragnę udowodnić, że to możliwe. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie konsumpcyjnym marketingowcy prześcigają się w pomysłach na kampanie reklamowe. Próbują zrobić wszystko, aby ich produkt był najbardziej rozpoznawalny i pożądany, czasem nie zważając na konkurencję. Jedna z omówionych marek lubi eksperymenty, nie boi się innowacyjnych i odważnych rozwiązań. Druga z nich daje nam radość, szczęście, poczucie rodzinnego ciepła w blasku choinki. Celem mojej pracy jest porównanie koncernów. Chcę sprawdzić, kto używa bardziej kreatywnych metod i narzędzi potrzebnych do dotarcia do klienta. Pragnę przybliżyć historię obu korporacji, ale również pokazać co nowego wniosły w świat szeroko pojętej reklamy. Chcę odpowiedzieć na pytanie: skąd wziął się św. Mikołaj w kulturze globalnej i kim był zanim pojawił się na ekranach telewizorów popijając butelkę z Coca-Colą? Na jakich kryteriach opierają się oba koncerny w swojej strategii dotarcia do klienta? Pragnę również pokazać, kto na podstawie wyników sprzedaży i opinii ekspertów wygrywał wojny colowe na przestrzeni lat i jak sytuacja wygląda dzisiaj. Dzięki rankingom i badaniom udowodnię spadek sprzedaży kolorowych, gazowanych napojów na przestrzeni 40. lat. Przybliżę reklamy, które sprawiły największe poruszenie w mediach swoją oryginalnością i innowacyjnością. Będę starała się dociec przyczyny takich, a nie innych zachowań koncernów. Wyjaśnię, w jaki sposób udało się ukraść symbol świąt- i to podwójnie. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wawer, Monika - 162152 | pl |
dc.contributor.author | Sikora, Magda | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wawer, Monika - 162152 | pl |
dc.contributor.reviewer | Majewska, Małgorzata - 173379 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T16:34:42Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T16:34:42Z | |
dc.date.submitted | 2015-10-12 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-99661-158999 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/206828 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Coca-Cola, Pepsi, Cola Wars, competition, war, sales, history, Santa Claus | pl |
dc.subject.pl | Coca-Cola, Pepsi, Cola Wars, rywalizacja, wojna, sprzedaż, historia, św. Mikołaj | pl |
dc.title | Kradzież św. Mikołaja - rywalizacja kampanii reklamowych na postawie Cola Wars, wojny reklamowej pomiędzy The Coca-Cola Company a PepsiCo | pl |
dc.title.alternative | Stealing Santa Claus- competition of advertising campaigns based on the Cola Wars, the advertising war between The Coca-Cola Company and PepsiCo | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |