Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Agresja i przemoc w środowisku szkoły gimnazjalnej
Aggression and violence in Grammar schools
aggression, violence, Grammar School, behavior, abuse
agresja, przemoc, gimnazjum, zachowanie, szkoła
School aggression is a disturbing issue in process of rising children and teenagers. Nowadays process of rising children and teenagers in school is more and more affected by this disturbing issue. Due to rising scale of this phenomenon and numerous negative its implications I decided to research and describe problems with experiencing aggression in school environment. The goal of this thesis is to analyze level of aggression that particularly occurs in Gminazium No 1 in Rybarzowice. In my first chapter I explained in big picture sources of aggression, its effects, kinds and behaviors that they imply. In second chapter I focused on the aggression during growing-up period. Here behavioral problems that teenagers have at this stage of their lives and their roots of these problems were the biggest concern. In third chapter I’ve narrowed my research to school environment and teacher-student relationships. In fourth chapter I described how to prevent and treat aggression or abuse among children and teenagers. Here I discussed possibilities of reducing and overcoming school’s aggression. In the last chapter I explained my research methodology and analysis of results from students’ survey that I conducted with conclusions that it indicate.
Niepokojącym zjawiskiem i problemem wychowawczym w szkole jest przemoc i agresja wśród dzieci i młodzieży. Celem pracy jest przeanalizowanie jak wysoki poziom agresji znajduje się w Gimnazjum nr 1 w Rybarzowicach. Ze względu na coraz większą skalę tego zjawiska oraz jego liczne negatywne skutki zdecydowałam się na zbadanie i opisanie w mojej pracy problemu doświadczania przemocy przez młodzież w środowisku gimnazjalnym. W pierwszym rozdziale opisane zostały w sposób ogólny zjawiska przemocy i agresji, rodzaje zachowań jakie wywołują oraz przyczyny i cele ich występowania, geneza agresji. Drugi rozdział dotyczy zjawiska agresji i przemocy w okresie dorastania. Autor skupia się tutaj na problemach wychowawczych jakie ma młodzież w tym okresie, oraz jakie są przyczyny powstawania agresji i przemocy w wieku dorastania. W kolejnym rozdziale poruszony został problem przemocy i agresji w środowisku szkolnym. Autor skupia się na uwarunkowaniach agresywnych młodzieży w środowisku szkolnym, oraz na przemocy i agresji w kontaktach nauczyciel- uczeń. Rozdział czwarty to profilaktyka, terapia agresji i przemocy wśród dzieci oraz młodzieży. W rozdziale tym autor zajmuję się możliwościami przeciwdziałania i ograniczenia agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. W ostatnim rozdziale przedstawiona została metodologia badań oraz analiza wyników i wnioski z niej płynące.
dc.abstract.en | School aggression is a disturbing issue in process of rising children and teenagers. Nowadays process of rising children and teenagers in school is more and more affected by this disturbing issue. Due to rising scale of this phenomenon and numerous negative its implications I decided to research and describe problems with experiencing aggression in school environment. The goal of this thesis is to analyze level of aggression that particularly occurs in Gminazium No 1 in Rybarzowice. In my first chapter I explained in big picture sources of aggression, its effects, kinds and behaviors that they imply. In second chapter I focused on the aggression during growing-up period. Here behavioral problems that teenagers have at this stage of their lives and their roots of these problems were the biggest concern. In third chapter I’ve narrowed my research to school environment and teacher-student relationships. In fourth chapter I described how to prevent and treat aggression or abuse among children and teenagers. Here I discussed possibilities of reducing and overcoming school’s aggression. In the last chapter I explained my research methodology and analysis of results from students’ survey that I conducted with conclusions that it indicate. | pl |
dc.abstract.other | Niepokojącym zjawiskiem i problemem wychowawczym w szkole jest przemoc i agresja wśród dzieci i młodzieży. Celem pracy jest przeanalizowanie jak wysoki poziom agresji znajduje się w Gimnazjum nr 1 w Rybarzowicach. Ze względu na coraz większą skalę tego zjawiska oraz jego liczne negatywne skutki zdecydowałam się na zbadanie i opisanie w mojej pracy problemu doświadczania przemocy przez młodzież w środowisku gimnazjalnym. W pierwszym rozdziale opisane zostały w sposób ogólny zjawiska przemocy i agresji, rodzaje zachowań jakie wywołują oraz przyczyny i cele ich występowania, geneza agresji. Drugi rozdział dotyczy zjawiska agresji i przemocy w okresie dorastania. Autor skupia się tutaj na problemach wychowawczych jakie ma młodzież w tym okresie, oraz jakie są przyczyny powstawania agresji i przemocy w wieku dorastania. W kolejnym rozdziale poruszony został problem przemocy i agresji w środowisku szkolnym. Autor skupia się na uwarunkowaniach agresywnych młodzieży w środowisku szkolnym, oraz na przemocy i agresji w kontaktach nauczyciel- uczeń. Rozdział czwarty to profilaktyka, terapia agresji i przemocy wśród dzieci oraz młodzieży. W rozdziale tym autor zajmuję się możliwościami przeciwdziałania i ograniczenia agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. W ostatnim rozdziale przedstawiona została metodologia badań oraz analiza wyników i wnioski z niej płynące. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.contributor.advisor | Bieszczad, Bogusław - 127331 | pl |
dc.contributor.author | Mędrala, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wojciechowski, Franciszek - 132694 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bieszczad, Bogusław - 127331 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-14T17:55:44Z | |
dc.date.available | 2020-07-14T17:55:44Z | |
dc.date.submitted | 2011-06-22 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika społeczno-opiekuńcza | pl |
dc.identifier.apd | diploma-54464-109954 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/169469 | |
dc.subject.en | aggression, violence, Grammar School, behavior, abuse | pl |
dc.subject.other | agresja, przemoc, gimnazjum, zachowanie, szkoła | pl |
dc.title | Agresja i przemoc w środowisku szkoły gimnazjalnej | pl |
dc.title.alternative | Aggression and violence in Grammar schools | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |