Agresja i przemoc w środowisku szkoły gimnazjalnej

master
dc.abstract.enSchool aggression is a disturbing issue in process of rising children and teenagers. Nowadays process of rising children and teenagers in school is more and more affected by this disturbing issue. Due to rising scale of this phenomenon and numerous negative its implications I decided to research and describe problems with experiencing aggression in school environment. The goal of this thesis is to analyze level of aggression that particularly occurs in Gminazium No 1 in Rybarzowice. In my first chapter I explained in big picture sources of aggression, its effects, kinds and behaviors that they imply. In second chapter I focused on the aggression during growing-up period. Here behavioral problems that teenagers have at this stage of their lives and their roots of these problems were the biggest concern. In third chapter I’ve narrowed my research to school environment and teacher-student relationships. In fourth chapter I described how to prevent and treat aggression or abuse among children and teenagers. Here I discussed possibilities of reducing and overcoming school’s aggression. In the last chapter I explained my research methodology and analysis of results from students’ survey that I conducted with conclusions that it indicate.pl
dc.abstract.otherNiepokojącym zjawiskiem i problemem wychowawczym w szkole jest przemoc i agresja wśród dzieci i młodzieży. Celem pracy jest przeanalizowanie jak wysoki poziom agresji znajduje się w Gimnazjum nr 1 w Rybarzowicach. Ze względu na coraz większą skalę tego zjawiska oraz jego liczne negatywne skutki zdecydowałam się na zbadanie i opisanie w mojej pracy problemu doświadczania przemocy przez młodzież w środowisku gimnazjalnym. W pierwszym rozdziale opisane zostały w sposób ogólny zjawiska przemocy i agresji, rodzaje zachowań jakie wywołują oraz przyczyny i cele ich występowania, geneza agresji. Drugi rozdział dotyczy zjawiska agresji i przemocy w okresie dorastania. Autor skupia się tutaj na problemach wychowawczych jakie ma młodzież w tym okresie, oraz jakie są przyczyny powstawania agresji i przemocy w wieku dorastania. W kolejnym rozdziale poruszony został problem przemocy i agresji w środowisku szkolnym. Autor skupia się na uwarunkowaniach agresywnych młodzieży w środowisku szkolnym, oraz na przemocy i agresji w kontaktach nauczyciel- uczeń. Rozdział czwarty to profilaktyka, terapia agresji i przemocy wśród dzieci oraz młodzieży. W rozdziale tym autor zajmuję się możliwościami przeciwdziałania i ograniczenia agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. W ostatnim rozdziale przedstawiona została metodologia badań oraz analiza wyników i wnioski z niej płynące.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.contributor.advisorBieszczad, Bogusław - 127331 pl
dc.contributor.authorMędrala, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerWojciechowski, Franciszek - 132694 pl
dc.contributor.reviewerBieszczad, Bogusław - 127331 pl
dc.date.accessioned2020-07-14T17:55:44Z
dc.date.available2020-07-14T17:55:44Z
dc.date.submitted2011-06-22pl
dc.fieldofstudypedagogika społeczno-opiekuńczapl
dc.identifier.apddiploma-54464-109954pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/169469
dc.subject.enaggression, violence, Grammar School, behavior, abusepl
dc.subject.otheragresja, przemoc, gimnazjum, zachowanie, szkołapl
dc.titleAgresja i przemoc w środowisku szkoły gimnazjalnejpl
dc.title.alternativeAggression and violence in Grammar schoolspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
School aggression is a disturbing issue in process of rising children and teenagers. Nowadays process of rising children and teenagers in school is more and more affected by this disturbing issue. Due to rising scale of this phenomenon and numerous negative its implications I decided to research and describe problems with experiencing aggression in school environment. The goal of this thesis is to analyze level of aggression that particularly occurs in Gminazium No 1 in Rybarzowice. In my first chapter I explained in big picture sources of aggression, its effects, kinds and behaviors that they imply. In second chapter I focused on the aggression during growing-up period. Here behavioral problems that teenagers have at this stage of their lives and their roots of these problems were the biggest concern. In third chapter I’ve narrowed my research to school environment and teacher-student relationships. In fourth chapter I described how to prevent and treat aggression or abuse among children and teenagers. Here I discussed possibilities of reducing and overcoming school’s aggression. In the last chapter I explained my research methodology and analysis of results from students’ survey that I conducted with conclusions that it indicate.
dc.abstract.otherpl
Niepokojącym zjawiskiem i problemem wychowawczym w szkole jest przemoc i agresja wśród dzieci i młodzieży. Celem pracy jest przeanalizowanie jak wysoki poziom agresji znajduje się w Gimnazjum nr 1 w Rybarzowicach. Ze względu na coraz większą skalę tego zjawiska oraz jego liczne negatywne skutki zdecydowałam się na zbadanie i opisanie w mojej pracy problemu doświadczania przemocy przez młodzież w środowisku gimnazjalnym. W pierwszym rozdziale opisane zostały w sposób ogólny zjawiska przemocy i agresji, rodzaje zachowań jakie wywołują oraz przyczyny i cele ich występowania, geneza agresji. Drugi rozdział dotyczy zjawiska agresji i przemocy w okresie dorastania. Autor skupia się tutaj na problemach wychowawczych jakie ma młodzież w tym okresie, oraz jakie są przyczyny powstawania agresji i przemocy w wieku dorastania. W kolejnym rozdziale poruszony został problem przemocy i agresji w środowisku szkolnym. Autor skupia się na uwarunkowaniach agresywnych młodzieży w środowisku szkolnym, oraz na przemocy i agresji w kontaktach nauczyciel- uczeń. Rozdział czwarty to profilaktyka, terapia agresji i przemocy wśród dzieci oraz młodzieży. W rozdziale tym autor zajmuję się możliwościami przeciwdziałania i ograniczenia agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. W ostatnim rozdziale przedstawiona została metodologia badań oraz analiza wyników i wnioski z niej płynące.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.contributor.advisorpl
Bieszczad, Bogusław - 127331
dc.contributor.authorpl
Mędrala, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Wojciechowski, Franciszek - 132694
dc.contributor.reviewerpl
Bieszczad, Bogusław - 127331
dc.date.accessioned
2020-07-14T17:55:44Z
dc.date.available
2020-07-14T17:55:44Z
dc.date.submittedpl
2011-06-22
dc.fieldofstudypl
pedagogika społeczno-opiekuńcza
dc.identifier.apdpl
diploma-54464-109954
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/169469
dc.subject.enpl
aggression, violence, Grammar School, behavior, abuse
dc.subject.otherpl
agresja, przemoc, gimnazjum, zachowanie, szkoła
dc.titlepl
Agresja i przemoc w środowisku szkoły gimnazjalnej
dc.title.alternativepl
Aggression and violence in Grammar schools
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
76
Views per month
Views per city
Krakow
10
Warsaw
10
Gdansk
5
Wroclaw
5
Poznan
4
Kobyłka
3
Rzeszów
3
Bielsko-Biala
2
Dublin
2
Hornówek
2

No access

No Thumbnail Available