Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
PRZYWÓDZTWO JAKO DETERMINANTA ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW W PROCESIE ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ NA PRZYKŁADZIE PRZEDSIĘBIORSTWA PRZEMYSŁU MOTORYZACYJNEGO
Leadership as a determinant of employee engagement in the management of the organization on the example of the XYZ automotive company.
kapitał ludzki - lider – menedżer - style przewodzenia - TQM
human capital - leader - leadership styles - manager - TQM
W pracy podjęto próbę omówienie znaczącej roli przywództwa na zaangażowanie pracowników w procesie realizacji celów organizacji. Celem pracy było przedstawienie rzeczywistego wpływu przywództwa na zaangażowanie pracowników w realizacji celów oraz poziomu skuteczności zarządzania organizacją na przykładzie przedsiębiorstwa przemysłu motoryzacyjnego XYZ. Podstawę stanowił zebrany materiał, który przeanalizowano w poszczególnych rozdziałach. Badanie przeprowadzono w oparciu o 2012 rok. W celu uzyskania odpowiedzi na postawioną w pracy hipotezę: przywództwo jest jednym z istotnych czynników mającym wpływ na zaangażowanie i motywacje pracowników, którzy stanowią o sukcesie organizacji, dokonano analizy wyników przeprowadzonych ankiet, za pomocą których zebrano niezbędne informacje dotyczących poruszonego tematu. Praca składa się z pięciu rozdziałów i ma charakter teoretyczno-empiryczny. Rozdział pierwszy odnosi się do wybranych zagadnień z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji oraz podkreśla znaczenie zasobów ludzkich jako najcenniejszego kapitału organizacji. W rozdziale drugim opisano podstawowe elementy dotycząc zarządzania jakością w organizacji z uwzględnieniem filozoficznej koncepcji TQM oraz modelowego ujęcia kwestii zarzadzania jakością. Rozdział trzeci poświęcono przywództwu, gdzie opisano różne definicje przywództwa, omówiono czynniki kształtujące skuteczność przywództwa oraz style przewodzenia. Wyjaśniono różnice pomiędzy liderem a menedżerem oraz interakcje między Total Quality Management a zarządzaniem zasobami ludzkimi. W rozdziale czwartym dokonano charakterystyki przedsiębiorstwa. Przedstawiono historię firmy i omówiono przedmiot jej działalności oraz wybrane zagadnienia z Księgi Jakości. W rozdziale piątym przeprowadzono badania odnoszące się do działań przywódczych stosowanych przez kierownictwo przedsiębiorstwa oraz wpływu ich postaw na zaangażowanie pracowników w procesie realizacji wyznaczonych celów. Wyniki badań przedstawiono za pomocą wykresów. Zaproponowano alternatywny model jako narzędzie do doskonalenia funkcjonowania przedsiębiorstwa. W zakończeniu podsumowano analizę zagadnień teoretycznych oraz przedstawiono wnioski z przeprowadzonych badań, na podstawie których stwierdzono, że sposób przewodzenia w przedsiębiorstwie XYZ jest czynnikiem determinującym zaangażowanie pracowników. Odpowiednio zmotywowany do pracy zespól ludzi ma bezpośredni wpływ na jakość procesów, produktów i usług, co przekłada się na zadowolenie klientów i utrzymanie wysokiej pozycji na ryku konkurencyjnym.
In the thesis there has been made the attempt of discuss about a significant part of leadership over the involvement of employees in the process of realization the organization's aims. The aim of the thesis is presentation the authentic impact of the leadership on involvement of employees in the realization of aims and the level of effectiveness of the management of organization on the example of XYZ automotive company. The fundation has been collected stuff which was analysed in separate chapters. The research was made on the basis of the year 2012. For the purpose of getting the answer for the hypothesis made in the thesis - the management is one of the essential factor which has impact on the involvement and motivation of the emplayees who constitute about the success of the organization, there has been made the analysis of the result of polls thanks to which there have been collected essential information connected with the theme. The work consists of five chapters and is a theoretical and empirical. The first section refers to specific issues in the field of human resource management in the organization and stresses the importance of human resources as the most valuable asset of the organization. The second chapter describes the basic elements for quality management in organizations including the philosophical concept of TQM and the model quality management approach. The third chapter is dedicated to the leadership where there are described different definitions of the leadership discusses the factors affecting the effectiveness of leadership and leadership styles. The chapter explains the differences between a leader and a manager, and the interaction between Total Quality Management and human resource management. In the fourth chapter there is performed the description of the company. The history of the company and its principal business is discussed and selected aspects of the Quality Manual. In the fifth chapter conducted studies related to leadership activities used by the management company and the impact of their behavior on the involvement of employees in achieving the goals set. The results shown by the graph. Proposed an alternative model as a tool to improve the functioning of the company. In the theoretical analysis summarizes and presents conclusions of the study, on the basis of which it was found that the method of conducting in company XYZ is a determining factor employee involvement. Properly motivated team of people to work has a direct impact on the quality of processes, products and services, which translates into customer satisfaction and maintain a high position in the competitive market.
dc.abstract.en | In the thesis there has been made the attempt of discuss about a significant part of leadership over the involvement of employees in the process of realization the organization's aims. The aim of the thesis is presentation the authentic impact of the leadership on involvement of employees in the realization of aims and the level of effectiveness of the management of organization on the example of XYZ automotive company. The fundation has been collected stuff which was analysed in separate chapters. The research was made on the basis of the year 2012. For the purpose of getting the answer for the hypothesis made in the thesis - the management is one of the essential factor which has impact on the involvement and motivation of the emplayees who constitute about the success of the organization, there has been made the analysis of the result of polls thanks to which there have been collected essential information connected with the theme. The work consists of five chapters and is a theoretical and empirical. The first section refers to specific issues in the field of human resource management in the organization and stresses the importance of human resources as the most valuable asset of the organization. The second chapter describes the basic elements for quality management in organizations including the philosophical concept of TQM and the model quality management approach. The third chapter is dedicated to the leadership where there are described different definitions of the leadership discusses the factors affecting the effectiveness of leadership and leadership styles. The chapter explains the differences between a leader and a manager, and the interaction between Total Quality Management and human resource management. In the fourth chapter there is performed the description of the company. The history of the company and its principal business is discussed and selected aspects of the Quality Manual. In the fifth chapter conducted studies related to leadership activities used by the management company and the impact of their behavior on the involvement of employees in achieving the goals set. The results shown by the graph. Proposed an alternative model as a tool to improve the functioning of the company. In the theoretical analysis summarizes and presents conclusions of the study, on the basis of which it was found that the method of conducting in company XYZ is a determining factor employee involvement. Properly motivated team of people to work has a direct impact on the quality of processes, products and services, which translates into customer satisfaction and maintain a high position in the competitive market. | pl |
dc.abstract.pl | W pracy podjęto próbę omówienie znaczącej roli przywództwa na zaangażowanie pracowników w procesie realizacji celów organizacji. Celem pracy było przedstawienie rzeczywistego wpływu przywództwa na zaangażowanie pracowników w realizacji celów oraz poziomu skuteczności zarządzania organizacją na przykładzie przedsiębiorstwa przemysłu motoryzacyjnego XYZ. Podstawę stanowił zebrany materiał, który przeanalizowano w poszczególnych rozdziałach. Badanie przeprowadzono w oparciu o 2012 rok. W celu uzyskania odpowiedzi na postawioną w pracy hipotezę: przywództwo jest jednym z istotnych czynników mającym wpływ na zaangażowanie i motywacje pracowników, którzy stanowią o sukcesie organizacji, dokonano analizy wyników przeprowadzonych ankiet, za pomocą których zebrano niezbędne informacje dotyczących poruszonego tematu. Praca składa się z pięciu rozdziałów i ma charakter teoretyczno-empiryczny. Rozdział pierwszy odnosi się do wybranych zagadnień z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji oraz podkreśla znaczenie zasobów ludzkich jako najcenniejszego kapitału organizacji. W rozdziale drugim opisano podstawowe elementy dotycząc zarządzania jakością w organizacji z uwzględnieniem filozoficznej koncepcji TQM oraz modelowego ujęcia kwestii zarzadzania jakością. Rozdział trzeci poświęcono przywództwu, gdzie opisano różne definicje przywództwa, omówiono czynniki kształtujące skuteczność przywództwa oraz style przewodzenia. Wyjaśniono różnice pomiędzy liderem a menedżerem oraz interakcje między Total Quality Management a zarządzaniem zasobami ludzkimi. W rozdziale czwartym dokonano charakterystyki przedsiębiorstwa. Przedstawiono historię firmy i omówiono przedmiot jej działalności oraz wybrane zagadnienia z Księgi Jakości. W rozdziale piątym przeprowadzono badania odnoszące się do działań przywódczych stosowanych przez kierownictwo przedsiębiorstwa oraz wpływu ich postaw na zaangażowanie pracowników w procesie realizacji wyznaczonych celów. Wyniki badań przedstawiono za pomocą wykresów. Zaproponowano alternatywny model jako narzędzie do doskonalenia funkcjonowania przedsiębiorstwa. W zakończeniu podsumowano analizę zagadnień teoretycznych oraz przedstawiono wnioski z przeprowadzonych badań, na podstawie których stwierdzono, że sposób przewodzenia w przedsiębiorstwie XYZ jest czynnikiem determinującym zaangażowanie pracowników. Odpowiednio zmotywowany do pracy zespól ludzi ma bezpośredni wpływ na jakość procesów, produktów i usług, co przekłada się na zadowolenie klientów i utrzymanie wysokiej pozycji na ryku konkurencyjnym. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Adamus, Wiktor - 102333 | pl |
dc.contributor.author | Likus, Aneta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.contributor.reviewer | Adamus, Wiktor - 102333 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T13:01:38Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T13:01:38Z | |
dc.date.submitted | 2012-10-30 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie jakością - kształcenie menedżerów jakości | pl |
dc.identifier.apd | diploma-71627-134298 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/184693 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | human capital - leader - leadership styles - manager - TQM | pl |
dc.subject.pl | kapitał ludzki - lider – menedżer - style przewodzenia - TQM | pl |
dc.title | PRZYWÓDZTWO JAKO DETERMINANTA ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW W PROCESIE ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ NA PRZYKŁADZIE PRZEDSIĘBIORSTWA PRZEMYSŁU MOTORYZACYJNEGO | pl |
dc.title.alternative | Leadership as a determinant of employee engagement in the management of the organization on the example of the XYZ automotive company. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |