Kształtowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych na podstawie firmy IKEA, JYSK, Black Red White

master
dc.abstract.enTechnological progress and the presence of social media force companies to adapt to new guidelines and create a company's image based not only on outdoor activities or within the old media, but also moving to the world of the Internet and active in it. Generational changes require enterprises to adapt their communication to both the younger generation, but at the same time they must not forget about the older audience. That is why taking care of the company's image on social media is such an important aspect. The research problem of the work is the answer to the question: How to build a positive image of the company on the Internet? What content is currently engaging your audience? Is it possible to create one type of posts that will reach both younger and older audiences and at the same time evoke the same emotions, associations and understanding?The aim of this work is to present effective methods of shaping the company's image in social media. The scope of work covers issues related to shaping the company's image with the help of social media. The considerations were based on content from the fields of marketing, PR, sociology, management and psychology, which made it possible to understand how specific individuals react to the content created by companies.The research method used when writing the thesis is the use of multiple case studies and a content analysis based on the exported files. This work has been divided into 3 chapters. The first section is divided into four sections that present the theoretical approach to the concept of corporate image, while the second section consists of three sections that detail the development of social media over the years - from the first platforms and services to web and mobile applications . To emphasize the essence of social media, tools were presented that support the development of companies on the Internet. The third and final chapter aims to present how IKEA, JYSK and Black Red White build their image on social media. For this purpose, a content analysis was used, which was possible thanks to the interpretation of the exported XLSX files from Newspoint, and then filling it according to the code key. To summarize the work, the content that according to the SoTrender tool most engages the recipients of the above-mentioned companies was also presented. The summary of all the collected results allowed us to draw conclusions on how companies from the design industry build their image in social media and what tools and types of posts they use for this.pl
dc.abstract.plPostęp technologiczny oraz obecność mediów społecznościowych wywierają na firmach dostosowanie się do nowych wytycznych i tworzenia wizerunku firmy opartego nie tylko na działaniach outdorowych czy też w obrębie starych mediów, ale przechodzenie do świata internetu i aktywne działanie w nim. Zmiany pokoleniowe wymagają od przedsiębiorstw, aby dostosowywały swoją komunikację zarówno do młodego pokolenia, ale jednocześnie nie mogą zapomnieć o starszych odbiorach. Dlatego tak ważnym aspektem jest zadbanie o wizerunek firmy w obrębie mediów społecznościowych. Problemem badawczym pracy jest odpowiedź na pytanie: W jaki sposób budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie? Jakie treści aktualnie angażują odbiorców? Czy można stworzyć jeden typ postów, który trafi zarówno do młodszej, jak i starszej publiczności i jednocześnie wywrze na nich takie same emocje, skojarzenia i zrozumienie?Celem niniejszej pracy jest prezentacja skutecznych metod kształtowania wizerunku firmy w mediach społecznościowych. Zakres pracy obejmuje tematykę związaną z kształtowaniem wizerunku firmy przy pomocy mediów społecznościowych. Rozważania zostały oparte o treści z dziedzin marketingu, PR, socjologii, zarządzania oraz psychologii, które pozwoliły zrozumieć, jak konkretne jednostki reagują na treści kreowane przez firmy.Metoda badawcza użyta podczas pisania pracy magisterskiej to wykorzystanie wielokrotnego studium przypadku oraz analiza treści wykonana na podstawie wyeksportowanych plików. Niniejsza praca została podzielona na 3 rozdziały. Pierwszy z nich został podzielony na cztery podrozdziały, które prezentują teoretyczne podejście do pojęcia wizerunku firmy.Drugi rozdział składa się z trzech podrozdziałów, które w szczegółowy sposób opisują rozwój mediów społecznościowych na przestrzeni lat – od pierwszych platform i serwisów, aż po aplikacje webowe i mobilne. Aby podkreślić istotę mediów społecznościowych, zostały przedstawione narzędzia, które wspierają rozwój firm w internecie. Trzeci i zarazem ostatni rozdział ma na celu przedstawienie w jaki sposób firmy IKEA, JYSK oraz Black Red White budują swój wizerunek w mediach społecznościowych. W tym celu została użyta analiza treści, która była możliwa dzięki interpretacji wyeksportowanych plików XLSX z Newspoint, a następnie wypełnieniu go według klucza kodowego. Aby podsumować pracę przedstawiono dodatkowo treści, które według narzędzia SoTrender najbardziej angażują odbiorców wyżej wymienionych firm. Zestawienie wszystkich zebranych wyników pozwoliło na wyciągnięcie wniosków, jak firmy z branży design budują swój wizerunek w mediach społecznościowych oraz jakie narzędzia i typy postów do tego wykorzystują.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.contributor.authorTkaczyk, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2020-11-01T23:02:50Z
dc.date.available2020-11-01T23:02:50Z
dc.date.submitted2020-10-28pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-131169-193339pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/252003
dc.languagepolpl
dc.subject.enimage,company, social media, management, marketing,pl
dc.subject.plwizerunek,firma,media społecznościowe,zarządzanie,marketing,pl
dc.titleKształtowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych na podstawie firmy IKEA, JYSK, Black Red Whitepl
dc.title.alternativeShaping the company's image in social media on the example of IKEA, JYSK, Black Red White.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Technological progress and the presence of social media force companies to adapt to new guidelines and create a company's image based not only on outdoor activities or within the old media, but also moving to the world of the Internet and active in it. Generational changes require enterprises to adapt their communication to both the younger generation, but at the same time they must not forget about the older audience. That is why taking care of the company's image on social media is such an important aspect. The research problem of the work is the answer to the question: How to build a positive image of the company on the Internet? What content is currently engaging your audience? Is it possible to create one type of posts that will reach both younger and older audiences and at the same time evoke the same emotions, associations and understanding?The aim of this work is to present effective methods of shaping the company's image in social media. The scope of work covers issues related to shaping the company's image with the help of social media. The considerations were based on content from the fields of marketing, PR, sociology, management and psychology, which made it possible to understand how specific individuals react to the content created by companies.The research method used when writing the thesis is the use of multiple case studies and a content analysis based on the exported files. This work has been divided into 3 chapters. The first section is divided into four sections that present the theoretical approach to the concept of corporate image, while the second section consists of three sections that detail the development of social media over the years - from the first platforms and services to web and mobile applications . To emphasize the essence of social media, tools were presented that support the development of companies on the Internet. The third and final chapter aims to present how IKEA, JYSK and Black Red White build their image on social media. For this purpose, a content analysis was used, which was possible thanks to the interpretation of the exported XLSX files from Newspoint, and then filling it according to the code key. To summarize the work, the content that according to the SoTrender tool most engages the recipients of the above-mentioned companies was also presented. The summary of all the collected results allowed us to draw conclusions on how companies from the design industry build their image in social media and what tools and types of posts they use for this.
dc.abstract.plpl
Postęp technologiczny oraz obecność mediów społecznościowych wywierają na firmach dostosowanie się do nowych wytycznych i tworzenia wizerunku firmy opartego nie tylko na działaniach outdorowych czy też w obrębie starych mediów, ale przechodzenie do świata internetu i aktywne działanie w nim. Zmiany pokoleniowe wymagają od przedsiębiorstw, aby dostosowywały swoją komunikację zarówno do młodego pokolenia, ale jednocześnie nie mogą zapomnieć o starszych odbiorach. Dlatego tak ważnym aspektem jest zadbanie o wizerunek firmy w obrębie mediów społecznościowych. Problemem badawczym pracy jest odpowiedź na pytanie: W jaki sposób budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie? Jakie treści aktualnie angażują odbiorców? Czy można stworzyć jeden typ postów, który trafi zarówno do młodszej, jak i starszej publiczności i jednocześnie wywrze na nich takie same emocje, skojarzenia i zrozumienie?Celem niniejszej pracy jest prezentacja skutecznych metod kształtowania wizerunku firmy w mediach społecznościowych. Zakres pracy obejmuje tematykę związaną z kształtowaniem wizerunku firmy przy pomocy mediów społecznościowych. Rozważania zostały oparte o treści z dziedzin marketingu, PR, socjologii, zarządzania oraz psychologii, które pozwoliły zrozumieć, jak konkretne jednostki reagują na treści kreowane przez firmy.Metoda badawcza użyta podczas pisania pracy magisterskiej to wykorzystanie wielokrotnego studium przypadku oraz analiza treści wykonana na podstawie wyeksportowanych plików. Niniejsza praca została podzielona na 3 rozdziały. Pierwszy z nich został podzielony na cztery podrozdziały, które prezentują teoretyczne podejście do pojęcia wizerunku firmy.Drugi rozdział składa się z trzech podrozdziałów, które w szczegółowy sposób opisują rozwój mediów społecznościowych na przestrzeni lat – od pierwszych platform i serwisów, aż po aplikacje webowe i mobilne. Aby podkreślić istotę mediów społecznościowych, zostały przedstawione narzędzia, które wspierają rozwój firm w internecie. Trzeci i zarazem ostatni rozdział ma na celu przedstawienie w jaki sposób firmy IKEA, JYSK oraz Black Red White budują swój wizerunek w mediach społecznościowych. W tym celu została użyta analiza treści, która była możliwa dzięki interpretacji wyeksportowanych plików XLSX z Newspoint, a następnie wypełnieniu go według klucza kodowego. Aby podsumować pracę przedstawiono dodatkowo treści, które według narzędzia SoTrender najbardziej angażują odbiorców wyżej wymienionych firm. Zestawienie wszystkich zebranych wyników pozwoliło na wyciągnięcie wniosków, jak firmy z branży design budują swój wizerunek w mediach społecznościowych oraz jakie narzędzia i typy postów do tego wykorzystują.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.contributor.authorpl
Tkaczyk, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2020-11-01T23:02:50Z
dc.date.available
2020-11-01T23:02:50Z
dc.date.submittedpl
2020-10-28
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-131169-193339
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/252003
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
image,company, social media, management, marketing,
dc.subject.plpl
wizerunek,firma,media społecznościowe,zarządzanie,marketing,
dc.titlepl
Kształtowanie wizerunku firmy w mediach społecznościowych na podstawie firmy IKEA, JYSK, Black Red White
dc.title.alternativepl
Shaping the company's image in social media on the example of IKEA, JYSK, Black Red White.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
279
Views per month
Views per city
Warsaw
70
Krakow
24
Poznan
24
Lublin
10
Dublin
9
Gdansk
9
Wroclaw
8
Lodz
6
Bialystok
4
Konin
4

No access

No Thumbnail Available