A Review of Polish Studies on Motivation in Learning English as a Second Language.

licenciate
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to demonstrate the role of L2 motivation as a key element in the language learning process and show how it affects the students. The paper focuses on L2 motivation in the educational context and Polish research on L2 motivation. The thesis is divided into two parts. The first part describes in chronological order the various theories on L2 motivation. The second part presents research on motivation in Polish schools in order to find out which approach is the most popular among Polish researchers. The analysis of the studies is conducted and the factors that motivate students to learn a language are described. In Polish studies, the division into intrinsic and extrinsic motivation turned out to be the most popular, and the important motivational factors proved to be integrativeness, a positive self-image, the classroom atmosphere, the role of the teacher, and attitude towards L2.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest ukazanie roli motywacji jako kluczowego elementu w procesie uczenia się języka oraz pokazanie, w jaki sposób wpływa ona na uczniów. W pracy skupiono się na motywacji w nauce języka obcego w kontekście edukacyjnym oraz na polskich badaniach nad motywacją. Praca jest podzielona na dwie części. W pierwszej części opisano w porządku chronologicznym różne teorie dotyczące motywacji w nauce języka obcego. W drugiej części przedstawiono badania nad motywacją w polskich szkołach, aby dowiedzieć się, które podejście jest najbardziej popularne wśród polskich badaczy. Przeprowadzono analizę badań i opisano czynniki, które motywują uczniów do nauki języka. W polskich badaniach najpopularniejszy okazał się podział na motywację wewnętrzną i zewnętrzną, a ważnymi czynnikami motywacyjnymi okazały się integracyjność, pozytywny obraz samego siebie, atmosfera w klasie, rola nauczyciela i stosunek do języka obcego.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKleban, Marcin - 185600 pl
dc.contributor.authorGuzek, Gabrielapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKleban, Marcin - 185600 pl
dc.contributor.reviewerJaroszek, Marcin - 128482 pl
dc.date.accessioned2022-07-08T21:59:12Z
dc.date.available2022-07-08T21:59:12Z
dc.date.submitted2022-07-08pl
dc.fieldofstudyfilologia angielska z językiem niemieckimpl
dc.identifier.apddiploma-159238-276778pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295714
dc.languageengpl
dc.subject.enL2 motivation, motivational factors, learning English as a second language, Polish studies on L2 motivationpl
dc.subject.plmotywacja do nauki języka obcego, czynniki motywacyjne, nauka języka angielskiego jako obcego, polskie badania nad motywacją do nauki języka obcegopl
dc.titleA Review of Polish Studies on Motivation in Learning English as a Second Language.pl
dc.title.alternativePrzegląd polskich badań nad motywacją w nauce języka angielskiego jako języka obcegopl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is to demonstrate the role of L2 motivation as a key element in the language learning process and show how it affects the students. The paper focuses on L2 motivation in the educational context and Polish research on L2 motivation. The thesis is divided into two parts. The first part describes in chronological order the various theories on L2 motivation. The second part presents research on motivation in Polish schools in order to find out which approach is the most popular among Polish researchers. The analysis of the studies is conducted and the factors that motivate students to learn a language are described. In Polish studies, the division into intrinsic and extrinsic motivation turned out to be the most popular, and the important motivational factors proved to be integrativeness, a positive self-image, the classroom atmosphere, the role of the teacher, and attitude towards L2.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest ukazanie roli motywacji jako kluczowego elementu w procesie uczenia się języka oraz pokazanie, w jaki sposób wpływa ona na uczniów. W pracy skupiono się na motywacji w nauce języka obcego w kontekście edukacyjnym oraz na polskich badaniach nad motywacją. Praca jest podzielona na dwie części. W pierwszej części opisano w porządku chronologicznym różne teorie dotyczące motywacji w nauce języka obcego. W drugiej części przedstawiono badania nad motywacją w polskich szkołach, aby dowiedzieć się, które podejście jest najbardziej popularne wśród polskich badaczy. Przeprowadzono analizę badań i opisano czynniki, które motywują uczniów do nauki języka. W polskich badaniach najpopularniejszy okazał się podział na motywację wewnętrzną i zewnętrzną, a ważnymi czynnikami motywacyjnymi okazały się integracyjność, pozytywny obraz samego siebie, atmosfera w klasie, rola nauczyciela i stosunek do języka obcego.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kleban, Marcin - 185600
dc.contributor.authorpl
Guzek, Gabriela
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Kleban, Marcin - 185600
dc.contributor.reviewerpl
Jaroszek, Marcin - 128482
dc.date.accessioned
2022-07-08T21:59:12Z
dc.date.available
2022-07-08T21:59:12Z
dc.date.submittedpl
2022-07-08
dc.fieldofstudypl
filologia angielska z językiem niemieckim
dc.identifier.apdpl
diploma-159238-276778
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295714
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
L2 motivation, motivational factors, learning English as a second language, Polish studies on L2 motivation
dc.subject.plpl
motywacja do nauki języka obcego, czynniki motywacyjne, nauka języka angielskiego jako obcego, polskie badania nad motywacją do nauki języka obcego
dc.titlepl
A Review of Polish Studies on Motivation in Learning English as a Second Language.
dc.title.alternativepl
Przegląd polskich badań nad motywacją w nauce języka angielskiego jako języka obcego
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available