Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
A Review of Polish Studies on Motivation in Learning English as a Second Language.
Przegląd polskich badań nad motywacją w nauce języka angielskiego jako języka obcego
motywacja do nauki języka obcego, czynniki motywacyjne, nauka języka angielskiego jako obcego, polskie badania nad motywacją do nauki języka obcego
L2 motivation, motivational factors, learning English as a second language, Polish studies on L2 motivation
Celem niniejszej pracy jest ukazanie roli motywacji jako kluczowego elementu w procesie uczenia się języka oraz pokazanie, w jaki sposób wpływa ona na uczniów. W pracy skupiono się na motywacji w nauce języka obcego w kontekście edukacyjnym oraz na polskich badaniach nad motywacją. Praca jest podzielona na dwie części. W pierwszej części opisano w porządku chronologicznym różne teorie dotyczące motywacji w nauce języka obcego. W drugiej części przedstawiono badania nad motywacją w polskich szkołach, aby dowiedzieć się, które podejście jest najbardziej popularne wśród polskich badaczy. Przeprowadzono analizę badań i opisano czynniki, które motywują uczniów do nauki języka. W polskich badaniach najpopularniejszy okazał się podział na motywację wewnętrzną i zewnętrzną, a ważnymi czynnikami motywacyjnymi okazały się integracyjność, pozytywny obraz samego siebie, atmosfera w klasie, rola nauczyciela i stosunek do języka obcego.
The aim of this thesis is to demonstrate the role of L2 motivation as a key element in the language learning process and show how it affects the students. The paper focuses on L2 motivation in the educational context and Polish research on L2 motivation. The thesis is divided into two parts. The first part describes in chronological order the various theories on L2 motivation. The second part presents research on motivation in Polish schools in order to find out which approach is the most popular among Polish researchers. The analysis of the studies is conducted and the factors that motivate students to learn a language are described. In Polish studies, the division into intrinsic and extrinsic motivation turned out to be the most popular, and the important motivational factors proved to be integrativeness, a positive self-image, the classroom atmosphere, the role of the teacher, and attitude towards L2.
dc.abstract.en | The aim of this thesis is to demonstrate the role of L2 motivation as a key element in the language learning process and show how it affects the students. The paper focuses on L2 motivation in the educational context and Polish research on L2 motivation. The thesis is divided into two parts. The first part describes in chronological order the various theories on L2 motivation. The second part presents research on motivation in Polish schools in order to find out which approach is the most popular among Polish researchers. The analysis of the studies is conducted and the factors that motivate students to learn a language are described. In Polish studies, the division into intrinsic and extrinsic motivation turned out to be the most popular, and the important motivational factors proved to be integrativeness, a positive self-image, the classroom atmosphere, the role of the teacher, and attitude towards L2. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest ukazanie roli motywacji jako kluczowego elementu w procesie uczenia się języka oraz pokazanie, w jaki sposób wpływa ona na uczniów. W pracy skupiono się na motywacji w nauce języka obcego w kontekście edukacyjnym oraz na polskich badaniach nad motywacją. Praca jest podzielona na dwie części. W pierwszej części opisano w porządku chronologicznym różne teorie dotyczące motywacji w nauce języka obcego. W drugiej części przedstawiono badania nad motywacją w polskich szkołach, aby dowiedzieć się, które podejście jest najbardziej popularne wśród polskich badaczy. Przeprowadzono analizę badań i opisano czynniki, które motywują uczniów do nauki języka. W polskich badaniach najpopularniejszy okazał się podział na motywację wewnętrzną i zewnętrzną, a ważnymi czynnikami motywacyjnymi okazały się integracyjność, pozytywny obraz samego siebie, atmosfera w klasie, rola nauczyciela i stosunek do języka obcego. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kleban, Marcin - 185600 | pl |
dc.contributor.author | Guzek, Gabriela | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kleban, Marcin - 185600 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jaroszek, Marcin - 128482 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-08T21:59:12Z | |
dc.date.available | 2022-07-08T21:59:12Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-08 | pl |
dc.fieldofstudy | filologia angielska z językiem niemieckim | pl |
dc.identifier.apd | diploma-159238-276778 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295714 | |
dc.language | eng | pl |
dc.subject.en | L2 motivation, motivational factors, learning English as a second language, Polish studies on L2 motivation | pl |
dc.subject.pl | motywacja do nauki języka obcego, czynniki motywacyjne, nauka języka angielskiego jako obcego, polskie badania nad motywacją do nauki języka obcego | pl |
dc.title | A Review of Polish Studies on Motivation in Learning English as a Second Language. | pl |
dc.title.alternative | Przegląd polskich badań nad motywacją w nauce języka angielskiego jako języka obcego | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |