Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Polskie protesty społeczne - reprezentacja na Instagramie. Medium komercyjne jako medium polityczne
Polish social protests - representation on Instagram. Commercial medium as a political medium
protesty społeczne, Instagram, Strajk Kobiet, media społecznościowe, medium komercyjne, medium polityczne
social protests, Instagram, Strajk Kobiet, social media, commercial medium, political medium
Tematyką niniejszej pracy licencjackiej jest wykorzystywanie portalu Instagram przez użytkowników mediów społecznościowych do wyrażania politycznego stanowiskowa w kontekście polskich protestów społecznych, trwających w okresie od października 2020 roku do stycznia 2021 roku. Jej celem jest opisanie oraz scharakteryzowanie różnych grup, składających się z osób, które zdecydowały się na opublikowanie swoich opinii politycznych, używając medium ukierunkowanego na komercyjność. Praca zawiera część teoretyczną, w której autorka zajęła się zjawiskiem mediów społecznościowych z wyszczególnieniem aplikacji Instagram. Rozpatrywana również została historia oraz przebieg strajków społecznych, trwających w Polsce we wspomnianym okresie. Następnie praca zawiera część analityczną. Autorka dzięki przeprowadzeniu analizy z wykorzystaniem metody jakościowej scharakteryzowała pięć odrębnych typów użytkowników, których każda została omówiona oraz opatrzona prezentacją ich w formie graficznej. Niniejsza praca kończy się sformułowaniem wniosków i odpowiedzią na pytanie „W jaki sposób medium komercyjne Instagram zostało wykorzystane jako medium polityczne?”. Autorka dzięki swoim badaniom wykazała, że sposób wyrażania treści politycznych poprzez aplikację był inny w zależności od tego, w której z pięciu z scharakteryzowanych grup znalazł się użytkownik.
The topic of this paper is the use of Instagram by users of social media to express their political position in the context of Polish social protests lasting from October 2020 to January 2021. The thesis aims to describe and characterize various groups, consisting of people who have decided to publish their political opinions using a medium focused on commercialization. The paper contains a theoretical part in which the author deals with the phenomenon of social media, with an emphasis on the Instagram. The topic of history and course of social strikes that took place in Poland in the above-mentioned period were also considered in this part of the thesis. Then the work includes an analytical part. Thanks to the analysis using the qualitative method, the author characterized five separate types of users, each of which was discussed and presented in a graphical form. This paper ends with the formulation of conclusions and the answer to the question "How was the commercial medium of Instagram used as a political medium?". Thanks to her research, the author showed that the way of expressing political opinion through the application was different depending on which of the five characterized groups the user was classified in.
dc.abstract.en | The topic of this paper is the use of Instagram by users of social media to express their political position in the context of Polish social protests lasting from October 2020 to January 2021. The thesis aims to describe and characterize various groups, consisting of people who have decided to publish their political opinions using a medium focused on commercialization. The paper contains a theoretical part in which the author deals with the phenomenon of social media, with an emphasis on the Instagram. The topic of history and course of social strikes that took place in Poland in the above-mentioned period were also considered in this part of the thesis. Then the work includes an analytical part. Thanks to the analysis using the qualitative method, the author characterized five separate types of users, each of which was discussed and presented in a graphical form. This paper ends with the formulation of conclusions and the answer to the question "How was the commercial medium of Instagram used as a political medium?". Thanks to her research, the author showed that the way of expressing political opinion through the application was different depending on which of the five characterized groups the user was classified in. | pl |
dc.abstract.pl | Tematyką niniejszej pracy licencjackiej jest wykorzystywanie portalu Instagram przez użytkowników mediów społecznościowych do wyrażania politycznego stanowiskowa w kontekście polskich protestów społecznych, trwających w okresie od października 2020 roku do stycznia 2021 roku. Jej celem jest opisanie oraz scharakteryzowanie różnych grup, składających się z osób, które zdecydowały się na opublikowanie swoich opinii politycznych, używając medium ukierunkowanego na komercyjność. Praca zawiera część teoretyczną, w której autorka zajęła się zjawiskiem mediów społecznościowych z wyszczególnieniem aplikacji Instagram. Rozpatrywana również została historia oraz przebieg strajków społecznych, trwających w Polsce we wspomnianym okresie. Następnie praca zawiera część analityczną. Autorka dzięki przeprowadzeniu analizy z wykorzystaniem metody jakościowej scharakteryzowała pięć odrębnych typów użytkowników, których każda została omówiona oraz opatrzona prezentacją ich w formie graficznej. Niniejsza praca kończy się sformułowaniem wniosków i odpowiedzią na pytanie „W jaki sposób medium komercyjne Instagram zostało wykorzystane jako medium polityczne?”. Autorka dzięki swoim badaniom wykazała, że sposób wyrażania treści politycznych poprzez aplikację był inny w zależności od tego, w której z pięciu z scharakteryzowanych grup znalazł się użytkownik. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 | pl |
dc.contributor.author | Zych, Dominika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szymańska, Agnieszka - 132286 | pl |
dc.date.accessioned | 2021-11-17T22:46:00Z | |
dc.date.available | 2021-11-17T22:46:00Z | |
dc.date.submitted | 2021-09-15 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-149036-264492 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/283982 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | social protests, Instagram, Strajk Kobiet, social media, commercial medium, political medium | pl |
dc.subject.pl | protesty społeczne, Instagram, Strajk Kobiet, media społecznościowe, medium komercyjne, medium polityczne | pl |
dc.title | Polskie protesty społeczne - reprezentacja na Instagramie. Medium komercyjne jako medium polityczne | pl |
dc.title.alternative | Polish social protests - representation on Instagram. Commercial medium as a political medium | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |