Polskie protesty społeczne - reprezentacja na Instagramie. Medium komercyjne jako medium polityczne

licenciate
dc.abstract.enThe topic of this paper is the use of Instagram by users of social media to express their political position in the context of Polish social protests lasting from October 2020 to January 2021. The thesis aims to describe and characterize various groups, consisting of people who have decided to publish their political opinions using a medium focused on commercialization. The paper contains a theoretical part in which the author deals with the phenomenon of social media, with an emphasis on the Instagram. The topic of history and course of social strikes that took place in Poland in the above-mentioned period were also considered in this part of the thesis. Then the work includes an analytical part. Thanks to the analysis using the qualitative method, the author characterized five separate types of users, each of which was discussed and presented in a graphical form. This paper ends with the formulation of conclusions and the answer to the question "How was the commercial medium of Instagram used as a political medium?". Thanks to her research, the author showed that the way of expressing political opinion through the application was different depending on which of the five characterized groups the user was classified in.pl
dc.abstract.plTematyką niniejszej pracy licencjackiej jest wykorzystywanie portalu Instagram przez użytkowników mediów społecznościowych do wyrażania politycznego stanowiskowa w kontekście polskich protestów społecznych, trwających w okresie od października 2020 roku do stycznia 2021 roku. Jej celem jest opisanie oraz scharakteryzowanie różnych grup, składających się z osób, które zdecydowały się na opublikowanie swoich opinii politycznych, używając medium ukierunkowanego na komercyjność. Praca zawiera część teoretyczną, w której autorka zajęła się zjawiskiem mediów społecznościowych z wyszczególnieniem aplikacji Instagram. Rozpatrywana również została historia oraz przebieg strajków społecznych, trwających w Polsce we wspomnianym okresie. Następnie praca zawiera część analityczną. Autorka dzięki przeprowadzeniu analizy z wykorzystaniem metody jakościowej scharakteryzowała pięć odrębnych typów użytkowników, których każda została omówiona oraz opatrzona prezentacją ich w formie graficznej. Niniejsza praca kończy się sformułowaniem wniosków i odpowiedzią na pytanie „W jaki sposób medium komercyjne Instagram zostało wykorzystane jako medium polityczne?”. Autorka dzięki swoim badaniom wykazała, że sposób wyrażania treści politycznych poprzez aplikację był inny w zależności od tego, w której z pięciu z scharakteryzowanych grup znalazł się użytkownik.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorLisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 pl
dc.contributor.authorZych, Dominikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerLisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991 pl
dc.contributor.reviewerSzymańska, Agnieszka - 132286 pl
dc.date.accessioned2021-11-17T22:46:00Z
dc.date.available2021-11-17T22:46:00Z
dc.date.submitted2021-09-15pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-149036-264492pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/283982
dc.languagepolpl
dc.subject.ensocial protests, Instagram, Strajk Kobiet, social media, commercial medium, political mediumpl
dc.subject.plprotesty społeczne, Instagram, Strajk Kobiet, media społecznościowe, medium komercyjne, medium politycznepl
dc.titlePolskie protesty społeczne - reprezentacja na Instagramie. Medium komercyjne jako medium politycznepl
dc.title.alternativePolish social protests - representation on Instagram. Commercial medium as a political mediumpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The topic of this paper is the use of Instagram by users of social media to express their political position in the context of Polish social protests lasting from October 2020 to January 2021. The thesis aims to describe and characterize various groups, consisting of people who have decided to publish their political opinions using a medium focused on commercialization. The paper contains a theoretical part in which the author deals with the phenomenon of social media, with an emphasis on the Instagram. The topic of history and course of social strikes that took place in Poland in the above-mentioned period were also considered in this part of the thesis. Then the work includes an analytical part. Thanks to the analysis using the qualitative method, the author characterized five separate types of users, each of which was discussed and presented in a graphical form. This paper ends with the formulation of conclusions and the answer to the question "How was the commercial medium of Instagram used as a political medium?". Thanks to her research, the author showed that the way of expressing political opinion through the application was different depending on which of the five characterized groups the user was classified in.
dc.abstract.plpl
Tematyką niniejszej pracy licencjackiej jest wykorzystywanie portalu Instagram przez użytkowników mediów społecznościowych do wyrażania politycznego stanowiskowa w kontekście polskich protestów społecznych, trwających w okresie od października 2020 roku do stycznia 2021 roku. Jej celem jest opisanie oraz scharakteryzowanie różnych grup, składających się z osób, które zdecydowały się na opublikowanie swoich opinii politycznych, używając medium ukierunkowanego na komercyjność. Praca zawiera część teoretyczną, w której autorka zajęła się zjawiskiem mediów społecznościowych z wyszczególnieniem aplikacji Instagram. Rozpatrywana również została historia oraz przebieg strajków społecznych, trwających w Polsce we wspomnianym okresie. Następnie praca zawiera część analityczną. Autorka dzięki przeprowadzeniu analizy z wykorzystaniem metody jakościowej scharakteryzowała pięć odrębnych typów użytkowników, których każda została omówiona oraz opatrzona prezentacją ich w formie graficznej. Niniejsza praca kończy się sformułowaniem wniosków i odpowiedzią na pytanie „W jaki sposób medium komercyjne Instagram zostało wykorzystane jako medium polityczne?”. Autorka dzięki swoim badaniom wykazała, że sposób wyrażania treści politycznych poprzez aplikację był inny w zależności od tego, w której z pięciu z scharakteryzowanych grup znalazł się użytkownik.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991
dc.contributor.authorpl
Zych, Dominika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Lisowska-Magdziarz, Małgorzata - 129991
dc.contributor.reviewerpl
Szymańska, Agnieszka - 132286
dc.date.accessioned
2021-11-17T22:46:00Z
dc.date.available
2021-11-17T22:46:00Z
dc.date.submittedpl
2021-09-15
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-149036-264492
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/283982
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
social protests, Instagram, Strajk Kobiet, social media, commercial medium, political medium
dc.subject.plpl
protesty społeczne, Instagram, Strajk Kobiet, media społecznościowe, medium komercyjne, medium polityczne
dc.titlepl
Polskie protesty społeczne - reprezentacja na Instagramie. Medium komercyjne jako medium polityczne
dc.title.alternativepl
Polish social protests - representation on Instagram. Commercial medium as a political medium
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
56
Views per month
Views per city
Warsaw
9
Krakow
4
London
4
Brussels
3
Krajenka
3
Bytom
2
Gdansk
2
Sofia
2
Wroclaw
2
Adelaide
1

No access

No Thumbnail Available