Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zachowania (nie)etyczne w środowisku pracy a poziom zaufania - w ocenie pracowników różnych generacji
(Un)ethical behavior in the work environment and the level of trust - according to employees of different generations
generacje pracownicze - postawy pracownicze – zachowania (nie)etyczne - zaufanie
employee attitudes - employee generations – trust – (un)ethical behavior
Niniejsza praca magisterska podejmuje problematykę wpływu doświadczania zachowań (nie)etycznych w miejscu pracy na zaufanie. W badaniu wzięło udział 100 osób reprezentujących cztery generacje pracowników tj. Baby Boomers, X, Y oraz Z. Otrzymane wyniki wskazują, że doświadczanie zachowań nieetycznych w miejscu pracy dotyka zdecydowanej większości pracowników. Wśród ankietowanych 82 osoby doświadczyły zachowań nieetycznych. Zdaniem większości ankietowanych (68 osób) nie można obdarzać zaufaniem organizacji, w której występują zachowania nieetyczne. Dla największej ilości ankietowanych tj. 66 osób, zachowania nieetyczne skutkują obniżoną motywacją oraz wzrostem poziomu stresu lub napięcia w miejscu pracy (49 osób). Z badań wynika również, że za zachowania nieetyczne, które skutkują całkowitą utratą zaufania ankietowani uznają: fałszowanie danych/sprawozdań/ksiąg rachunkowych (51 osób), mobbing (48 osób), korupcję (47 osób) oraz wyprowadzanie funduszy (47 osób). Ponadto dla większości badanych (61 osób) praca w organizacjach etycznych stanowi czynnik ważniejszy niż wynagrodzenia. Część teoretyczna pracy przygotowana została na podstawie przeglądu literatury polskiej oraz zagranicznej. Obejmowała ona artykuły naukowe, książki (w tym) opracowania zbiorowe, słowniki oraz źródła internetowe.
This thesis addresses the impact of experiencing (un)ethical behavior in the workplace on trust in the organization. The study involved 100 people representing four generations of employees, i.e. Baby Boomers, X, Y and Z. The results obtained indicate that experiencing unethical behavior in the workplace affects most employees. Among the respondents, 82 experienced unethical behavior. According to the majority of respondents (68 people), an organization where unethical behavior occurs cannot be trusted. For the largest number of respondents, i.e. 66 people, unethical behavior results in decreased motivation and increased stress or tension levels in the workplace (49 people). The survey also shows that respondents consider the following unethical behaviors that result in a complete loss of trust: falsification of data/reports/accounts (51 people), bullying (48 people), corruption (47 people) and diversion of funds (47 people). In addition, for most respondents (61 people), working in ethical organizations is a more important factor than salary. The theoretical part of the study was prepared based on a review of Polish and foreign literature. It included scientific articles, books (including) collective studies, dictionaries, and Internet sources.
dc.abstract.en | This thesis addresses the impact of experiencing (un)ethical behavior in the workplace on trust in the organization. The study involved 100 people representing four generations of employees, i.e. Baby Boomers, X, Y and Z. The results obtained indicate that experiencing unethical behavior in the workplace affects most employees. Among the respondents, 82 experienced unethical behavior. According to the majority of respondents (68 people), an organization where unethical behavior occurs cannot be trusted. For the largest number of respondents, i.e. 66 people, unethical behavior results in decreased motivation and increased stress or tension levels in the workplace (49 people). The survey also shows that respondents consider the following unethical behaviors that result in a complete loss of trust: falsification of data/reports/accounts (51 people), bullying (48 people), corruption (47 people) and diversion of funds (47 people). In addition, for most respondents (61 people), working in ethical organizations is a more important factor than salary. The theoretical part of the study was prepared based on a review of Polish and foreign literature. It included scientific articles, books (including) collective studies, dictionaries, and Internet sources. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca magisterska podejmuje problematykę wpływu doświadczania zachowań (nie)etycznych w miejscu pracy na zaufanie. W badaniu wzięło udział 100 osób reprezentujących cztery generacje pracowników tj. Baby Boomers, X, Y oraz Z. Otrzymane wyniki wskazują, że doświadczanie zachowań nieetycznych w miejscu pracy dotyka zdecydowanej większości pracowników. Wśród ankietowanych 82 osoby doświadczyły zachowań nieetycznych. Zdaniem większości ankietowanych (68 osób) nie można obdarzać zaufaniem organizacji, w której występują zachowania nieetyczne. Dla największej ilości ankietowanych tj. 66 osób, zachowania nieetyczne skutkują obniżoną motywacją oraz wzrostem poziomu stresu lub napięcia w miejscu pracy (49 osób). Z badań wynika również, że za zachowania nieetyczne, które skutkują całkowitą utratą zaufania ankietowani uznają: fałszowanie danych/sprawozdań/ksiąg rachunkowych (51 osób), mobbing (48 osób), korupcję (47 osób) oraz wyprowadzanie funduszy (47 osób). Ponadto dla większości badanych (61 osób) praca w organizacjach etycznych stanowi czynnik ważniejszy niż wynagrodzenia. Część teoretyczna pracy przygotowana została na podstawie przeglądu literatury polskiej oraz zagranicznej. Obejmowała ona artykuły naukowe, książki (w tym) opracowania zbiorowe, słowniki oraz źródła internetowe. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wziątek-Staśko, Anna - USOS252105 | pl |
dc.contributor.author | Kaźmierczyk, Kinga - USOS243403 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Wziątek-Staśko, Anna - USOS252105 | pl |
dc.contributor.reviewer | Lipińska, Aneta - 199918 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-10T23:11:21Z | |
dc.date.available | 2024-07-10T23:11:21Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-09 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie - psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172608-243403 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/375591 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | employee attitudes - employee generations – trust – (un)ethical behavior | pl |
dc.subject.pl | generacje pracownicze - postawy pracownicze – zachowania (nie)etyczne - zaufanie | pl |
dc.title | Zachowania (nie)etyczne w środowisku pracy a poziom zaufania - w ocenie pracowników różnych generacji | pl |
dc.title.alternative | (Un)ethical behavior in the work environment and the level of trust - according to employees of different generations | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |