Projektowanie przyszłości w wybranych branżach kreatywnych w Polsce w perspektywie innowacji technologicznych

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to explore the topic of designing the future in the context of developing and expected technological innovations – primarily in the field of artificial intelligence and image generation – by Polish companies from selected creative industries, i.e. advertising and marketing agencies, graphic design studios and architectural offices. It was considered important in this context to isolate the attitudes of the companies surveyed, as well as to recognise the scale, causes and correlations of these attitudes.Adopting a functionalist paradigm, which assumes objectivity and quantification, a diagnostic survey method was used as the main research method, carried out in the form of online questionnaires sent by email to the surveyed entities. Analysis of sources and non-recorded, non-standardised individual interviews were used as auxiliary techniques to clarify the survey questions.The survey research was quantitative and qualitative in nature and made it possible to determine the scale of the phenomena studied, to identify the respondents' motivations for making certain decisions and the interrelationships between the choices they made.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy magisterskiej jest eksploracja tematu projektowania przyszłości w kontekście rozwijających się i spodziewanych innowacji technologicznych – przede wszystkim z zakresu sztucznej inteligencji i generowania obrazu – przez polskie firmy z wybranych branż kreatywnych, tj. przez agencje reklamowe i marketingowe, pracownie graficzne i biura architektoniczne. Za ważne w tym kontekście uznano wyodrębnienie postaw badanych firm, a także rozpoznanie skali, przyczyn i korelacji tych postaw.Przyjąwszy paradygmat funkcjonalistyczny, zakładający obiektywizm i kwantyfikację, jako główną metodę badawczą zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, zrealizowanego w postaci ankiet internetowych, rozsyłanych drogą mailową do badanych podmiotów. Analizą źródeł oraz nierejestrowanymi, niestandaryzowanymi wywiadami indywidualnymi, posłużono się jako technikami pomocniczymi, służącymi doprecyzowaniu pytań ankietowych.Badania ankietowe miały charakter ilościowo-jakościowy i umożliwiły określenie skali badanych zjawisk, identyfikację motywacji respondentów do podejmowania przez nich określonych decyzji oraz wzajemne zależności między dokonywanymi wyborami.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorLaberschek, Marcinpl
dc.contributor.authorChwalewska, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerWoźniak, Cezary - 200237 pl
dc.contributor.reviewerLaberschek, Marcinpl
dc.date.accessioned2023-10-25T22:00:08Z
dc.date.available2023-10-25T22:00:08Z
dc.date.submitted2023-10-25pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-170698-305732pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322187
dc.languagepolpl
dc.subject.enDESIGNING THE FUTURE – STRATEGIC FORESIGHT – TECHNOLOGICAL INNOVATION – ARTIFICIAL INTELLIGENCE – VIRTUAL REALITY – AUGMENTED REALITY – ADVERTISING AGENCIES – ARCHITECTURAL FIRMS – GRAPHIC STUDIOS – CREATIVE INDUSTRIESpl
dc.subject.plPROJEKTOWANIE PRZYSZŁOŚCI – FORESIGHT STRATEGICZNY – INNOWACJE TECHNOLOGICZNE – SZTUCZNA INTELIGENCJA – WIRUALNA RZECZYWISTOŚĆ – ROZSZERZONA RZECZYWISTOŚĆ – AGENCJE REKLAMOWE – BIURA ARCHITEKTONICZNE – PRACOWNIE GRAFICZNE – BRANŻE KREATYWNEpl
dc.titleProjektowanie przyszłości w wybranych branżach kreatywnych w Polsce w perspektywie innowacji technologicznychpl
dc.title.alternativeDesigning the future in selected creative industries in Poland in the perspective of technological innovation.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is to explore the topic of designing the future in the context of developing and expected technological innovations – primarily in the field of artificial intelligence and image generation – by Polish companies from selected creative industries, i.e. advertising and marketing agencies, graphic design studios and architectural offices. It was considered important in this context to isolate the attitudes of the companies surveyed, as well as to recognise the scale, causes and correlations of these attitudes.Adopting a functionalist paradigm, which assumes objectivity and quantification, a diagnostic survey method was used as the main research method, carried out in the form of online questionnaires sent by email to the surveyed entities. Analysis of sources and non-recorded, non-standardised individual interviews were used as auxiliary techniques to clarify the survey questions.The survey research was quantitative and qualitative in nature and made it possible to determine the scale of the phenomena studied, to identify the respondents' motivations for making certain decisions and the interrelationships between the choices they made.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest eksploracja tematu projektowania przyszłości w kontekście rozwijających się i spodziewanych innowacji technologicznych – przede wszystkim z zakresu sztucznej inteligencji i generowania obrazu – przez polskie firmy z wybranych branż kreatywnych, tj. przez agencje reklamowe i marketingowe, pracownie graficzne i biura architektoniczne. Za ważne w tym kontekście uznano wyodrębnienie postaw badanych firm, a także rozpoznanie skali, przyczyn i korelacji tych postaw.Przyjąwszy paradygmat funkcjonalistyczny, zakładający obiektywizm i kwantyfikację, jako główną metodę badawczą zastosowano metodę sondażu diagnostycznego, zrealizowanego w postaci ankiet internetowych, rozsyłanych drogą mailową do badanych podmiotów. Analizą źródeł oraz nierejestrowanymi, niestandaryzowanymi wywiadami indywidualnymi, posłużono się jako technikami pomocniczymi, służącymi doprecyzowaniu pytań ankietowych.Badania ankietowe miały charakter ilościowo-jakościowy i umożliwiły określenie skali badanych zjawisk, identyfikację motywacji respondentów do podejmowania przez nich określonych decyzji oraz wzajemne zależności między dokonywanymi wyborami.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Laberschek, Marcin
dc.contributor.authorpl
Chwalewska, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Woźniak, Cezary - 200237
dc.contributor.reviewerpl
Laberschek, Marcin
dc.date.accessioned
2023-10-25T22:00:08Z
dc.date.available
2023-10-25T22:00:08Z
dc.date.submittedpl
2023-10-25
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-170698-305732
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322187
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
DESIGNING THE FUTURE – STRATEGIC FORESIGHT – TECHNOLOGICAL INNOVATION – ARTIFICIAL INTELLIGENCE – VIRTUAL REALITY – AUGMENTED REALITY – ADVERTISING AGENCIES – ARCHITECTURAL FIRMS – GRAPHIC STUDIOS – CREATIVE INDUSTRIES
dc.subject.plpl
PROJEKTOWANIE PRZYSZŁOŚCI – FORESIGHT STRATEGICZNY – INNOWACJE TECHNOLOGICZNE – SZTUCZNA INTELIGENCJA – WIRUALNA RZECZYWISTOŚĆ – ROZSZERZONA RZECZYWISTOŚĆ – AGENCJE REKLAMOWE – BIURA ARCHITEKTONICZNE – PRACOWNIE GRAFICZNE – BRANŻE KREATYWNE
dc.titlepl
Projektowanie przyszłości w wybranych branżach kreatywnych w Polsce w perspektywie innowacji technologicznych
dc.title.alternativepl
Designing the future in selected creative industries in Poland in the perspective of technological innovation.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
25
Views per month
Views per city
Warsaw
8
Krakow
4
Lodz
4
Wroclaw
4
Bydgoszcz
1
Masłów
1
Pabianice
1

No access

No Thumbnail Available
Collections