Komunikacja wewnętrzna w organizacji na przykładzie firmy z branży finansowej

master
dc.abstract.enPresent master thesis concerns research on internal communicating in financial enterprise. It consists of four chapters, three of which are of theoretical manner, whereas the fourth is dedicated to a case study. First chapter is an introduction to the social communication as science. Above all it consists of etymology and description of customs on research concerning communicating as well as review of chosen communication models. Furthermore it consists definition and distinction of levels and forms of communicating. Second chapter is a description of communicating in organization: determination of limits and scope of organizational communicating, description of directions possible in the process of communicating in organization as well as methods of such communicating. Third part of present thesis is presenting effective methods of communicating in organization, it also indicates barriers in effective communicating. In this chapter there were described ways of efficient speaking and listening as well as there were presented tools of effective communication in enterprise. The fourth chapter , that is a case study, consists description of financial enterprise under analysis, review of ways of internal communication used in the said organization, their assessment as well as conclusions and suggestions.During preparation of the present thesis I have used the most recent publication on the matter, both in Polish and English.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca zajmuje się badaniem komunikowania wewnętrznego w przedsiębiorstwie z branży finansowej. Składa się z czterech rozdziałów, z których trzy pierwsze zawierają rozważania teoretyczne, zaś czwarty poświęcony został na studium przypadku. Pierwszy rozdział to wprowadzenie do nauki o komunikacji społecznej. Zawiera przede wszystkim etymologię i opis tradycji badań nad komunikowaniem oraz omówienie wybranych modeli komunikacyjnych. Ponadto mieści się w nim definicja oraz wyróżnione są poziomy i formy komunikowania. Rozdział drugi to opis komunikowania w organizacji: określenie granic i zakresu komunikowania organizacyjnego, opis kierunków możliwych podczas komunikowania w organizacji oraz rodzajów takiego komunikowania. Trzecia część niniejszej pracy prezentuje efektywne sposoby komunikowania w organizacji, wskazuje również na bariery w skutecznym komunikowaniu. W rozdziale tym opisano sposoby efektywnego mówienia i słuchania oraz zaprezentowano narzędzia efektywnej komunikacji w przedsiębiorstwie. Rozdział czwarty, który stanowi studium przypadku, zawiera opis analizowanego przedsiębiorstwa z branży finansowej, omówienie sposobów komunikacji wewnętrznej wykorzystywanych w opisywanej organizacji, ich ocenę oraz wnioski i sugestie. Podczas pisania poniższej pracy korzystałam z najnowszych publikacji z literatury przedmiotu zarówno w języku polskim jak i angielskim.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorNowakowska, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2020-07-24T16:31:05Z
dc.date.available2020-07-24T16:31:05Z
dc.date.submitted2013-06-27pl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-75141-15798pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187953
dc.languagepolpl
dc.subject.encommunication in the organization – internal communication – social communication – tools of communicationpl
dc.subject.plkomunikacja społeczna – komunikacja wewnętrzna – komunikowanie w organizacji – narzędzia w komunikacjipl
dc.titleKomunikacja wewnętrzna w organizacji na przykładzie firmy z branży finansowejpl
dc.title.alternativeInternal communicating in financial enterprisepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Present master thesis concerns research on internal communicating in financial enterprise. It consists of four chapters, three of which are of theoretical manner, whereas the fourth is dedicated to a case study. First chapter is an introduction to the social communication as science. Above all it consists of etymology and description of customs on research concerning communicating as well as review of chosen communication models. Furthermore it consists definition and distinction of levels and forms of communicating. Second chapter is a description of communicating in organization: determination of limits and scope of organizational communicating, description of directions possible in the process of communicating in organization as well as methods of such communicating. Third part of present thesis is presenting effective methods of communicating in organization, it also indicates barriers in effective communicating. In this chapter there were described ways of efficient speaking and listening as well as there were presented tools of effective communication in enterprise. The fourth chapter , that is a case study, consists description of financial enterprise under analysis, review of ways of internal communication used in the said organization, their assessment as well as conclusions and suggestions.During preparation of the present thesis I have used the most recent publication on the matter, both in Polish and English.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca zajmuje się badaniem komunikowania wewnętrznego w przedsiębiorstwie z branży finansowej. Składa się z czterech rozdziałów, z których trzy pierwsze zawierają rozważania teoretyczne, zaś czwarty poświęcony został na studium przypadku. Pierwszy rozdział to wprowadzenie do nauki o komunikacji społecznej. Zawiera przede wszystkim etymologię i opis tradycji badań nad komunikowaniem oraz omówienie wybranych modeli komunikacyjnych. Ponadto mieści się w nim definicja oraz wyróżnione są poziomy i formy komunikowania. Rozdział drugi to opis komunikowania w organizacji: określenie granic i zakresu komunikowania organizacyjnego, opis kierunków możliwych podczas komunikowania w organizacji oraz rodzajów takiego komunikowania. Trzecia część niniejszej pracy prezentuje efektywne sposoby komunikowania w organizacji, wskazuje również na bariery w skutecznym komunikowaniu. W rozdziale tym opisano sposoby efektywnego mówienia i słuchania oraz zaprezentowano narzędzia efektywnej komunikacji w przedsiębiorstwie. Rozdział czwarty, który stanowi studium przypadku, zawiera opis analizowanego przedsiębiorstwa z branży finansowej, omówienie sposobów komunikacji wewnętrznej wykorzystywanych w opisywanej organizacji, ich ocenę oraz wnioski i sugestie. Podczas pisania poniższej pracy korzystałam z najnowszych publikacji z literatury przedmiotu zarówno w języku polskim jak i angielskim.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Nowakowska, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2020-07-24T16:31:05Z
dc.date.available
2020-07-24T16:31:05Z
dc.date.submittedpl
2013-06-27
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-75141-15798
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187953
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
communication in the organization – internal communication – social communication – tools of communication
dc.subject.plpl
komunikacja społeczna – komunikacja wewnętrzna – komunikowanie w organizacji – narzędzia w komunikacji
dc.titlepl
Komunikacja wewnętrzna w organizacji na przykładzie firmy z branży finansowej
dc.title.alternativepl
Internal communicating in financial enterprise
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available