Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Komunikacja wewnętrzna w organizacji na przykładzie firmy z branży finansowej
Internal communicating in financial enterprise
komunikacja społeczna – komunikacja wewnętrzna – komunikowanie w organizacji – narzędzia w komunikacji
communication in the organization – internal communication – social communication – tools of communication
Niniejsza praca zajmuje się badaniem komunikowania wewnętrznego w przedsiębiorstwie z branży finansowej. Składa się z czterech rozdziałów, z których trzy pierwsze zawierają rozważania teoretyczne, zaś czwarty poświęcony został na studium przypadku. Pierwszy rozdział to wprowadzenie do nauki o komunikacji społecznej. Zawiera przede wszystkim etymologię i opis tradycji badań nad komunikowaniem oraz omówienie wybranych modeli komunikacyjnych. Ponadto mieści się w nim definicja oraz wyróżnione są poziomy i formy komunikowania. Rozdział drugi to opis komunikowania w organizacji: określenie granic i zakresu komunikowania organizacyjnego, opis kierunków możliwych podczas komunikowania w organizacji oraz rodzajów takiego komunikowania. Trzecia część niniejszej pracy prezentuje efektywne sposoby komunikowania w organizacji, wskazuje również na bariery w skutecznym komunikowaniu. W rozdziale tym opisano sposoby efektywnego mówienia i słuchania oraz zaprezentowano narzędzia efektywnej komunikacji w przedsiębiorstwie. Rozdział czwarty, który stanowi studium przypadku, zawiera opis analizowanego przedsiębiorstwa z branży finansowej, omówienie sposobów komunikacji wewnętrznej wykorzystywanych w opisywanej organizacji, ich ocenę oraz wnioski i sugestie. Podczas pisania poniższej pracy korzystałam z najnowszych publikacji z literatury przedmiotu zarówno w języku polskim jak i angielskim.
Present master thesis concerns research on internal communicating in financial enterprise. It consists of four chapters, three of which are of theoretical manner, whereas the fourth is dedicated to a case study. First chapter is an introduction to the social communication as science. Above all it consists of etymology and description of customs on research concerning communicating as well as review of chosen communication models. Furthermore it consists definition and distinction of levels and forms of communicating. Second chapter is a description of communicating in organization: determination of limits and scope of organizational communicating, description of directions possible in the process of communicating in organization as well as methods of such communicating. Third part of present thesis is presenting effective methods of communicating in organization, it also indicates barriers in effective communicating. In this chapter there were described ways of efficient speaking and listening as well as there were presented tools of effective communication in enterprise. The fourth chapter , that is a case study, consists description of financial enterprise under analysis, review of ways of internal communication used in the said organization, their assessment as well as conclusions and suggestions.During preparation of the present thesis I have used the most recent publication on the matter, both in Polish and English.
dc.abstract.en | Present master thesis concerns research on internal communicating in financial enterprise. It consists of four chapters, three of which are of theoretical manner, whereas the fourth is dedicated to a case study. First chapter is an introduction to the social communication as science. Above all it consists of etymology and description of customs on research concerning communicating as well as review of chosen communication models. Furthermore it consists definition and distinction of levels and forms of communicating. Second chapter is a description of communicating in organization: determination of limits and scope of organizational communicating, description of directions possible in the process of communicating in organization as well as methods of such communicating. Third part of present thesis is presenting effective methods of communicating in organization, it also indicates barriers in effective communicating. In this chapter there were described ways of efficient speaking and listening as well as there were presented tools of effective communication in enterprise. The fourth chapter , that is a case study, consists description of financial enterprise under analysis, review of ways of internal communication used in the said organization, their assessment as well as conclusions and suggestions.During preparation of the present thesis I have used the most recent publication on the matter, both in Polish and English. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca zajmuje się badaniem komunikowania wewnętrznego w przedsiębiorstwie z branży finansowej. Składa się z czterech rozdziałów, z których trzy pierwsze zawierają rozważania teoretyczne, zaś czwarty poświęcony został na studium przypadku. Pierwszy rozdział to wprowadzenie do nauki o komunikacji społecznej. Zawiera przede wszystkim etymologię i opis tradycji badań nad komunikowaniem oraz omówienie wybranych modeli komunikacyjnych. Ponadto mieści się w nim definicja oraz wyróżnione są poziomy i formy komunikowania. Rozdział drugi to opis komunikowania w organizacji: określenie granic i zakresu komunikowania organizacyjnego, opis kierunków możliwych podczas komunikowania w organizacji oraz rodzajów takiego komunikowania. Trzecia część niniejszej pracy prezentuje efektywne sposoby komunikowania w organizacji, wskazuje również na bariery w skutecznym komunikowaniu. W rozdziale tym opisano sposoby efektywnego mówienia i słuchania oraz zaprezentowano narzędzia efektywnej komunikacji w przedsiębiorstwie. Rozdział czwarty, który stanowi studium przypadku, zawiera opis analizowanego przedsiębiorstwa z branży finansowej, omówienie sposobów komunikacji wewnętrznej wykorzystywanych w opisywanej organizacji, ich ocenę oraz wnioski i sugestie. Podczas pisania poniższej pracy korzystałam z najnowszych publikacji z literatury przedmiotu zarówno w języku polskim jak i angielskim. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.contributor.author | Nowakowska, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T16:31:05Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T16:31:05Z | |
dc.date.submitted | 2013-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-75141-15798 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187953 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | communication in the organization – internal communication – social communication – tools of communication | pl |
dc.subject.pl | komunikacja społeczna – komunikacja wewnętrzna – komunikowanie w organizacji – narzędzia w komunikacji | pl |
dc.title | Komunikacja wewnętrzna w organizacji na przykładzie firmy z branży finansowej | pl |
dc.title.alternative | Internal communicating in financial enterprise | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |