Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
"Analiza strategii i kształtowania globalnych łańcuchów dostaw na przykładzie przemysłu motoryzacyjnego"
The analysis of strategy and shaping of global supply chains on the example of the automotive industry.
przewaga konkurencyjna, globalne łańcuchy dostaw, procesy, strategie, zarządzanie łańcuchem dostaw
competitive advantage, global supply chains, processes, strategies, supply chain management
Współczesna literatura z zakresu zarządzania łańcuchami dostaw dostarcza nam wiele definicji i przykładów strategii łańcuchów dostaw. Z wielką różnorodnością typów tych strategii mamy do czynienia zarówno w literaturze polskiej, jak i anglojęzycznej. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie głównych koncepcji, stosowanych w zarządzaniu łańcuchami dostaw i ich wpływu na kształt przyjętej strategii. Przeprowadzono także przegląd literatury w celu zdefiniowania pojęć: „łańcuch dostaw”, „strategia” i zarządzanie łańcuchem dostaw”, co doprowadziło do wniosku, iż strategie łańcucha dostaw powinny być rozpatrywane w szerszym kontekście – sieci gospodarczych i uwzględniać dodatkowe czynniki konkurencyjności takie jak: relacje czy pozycja lidera. Następnie zidentyfikowano najczęściej omawiane strategie łańcuchów dostaw, aby usystematyzować stosowane nazewnictwo i przedstawiono ich wykorzystanie na przykładzie firmy z przemysłu motoryzacyjnego.
The contemporary literature on supply chain management provides us a lot of definitions and examples on supply chains’ strategy. The variety of types of supply chain strategy, we have to do both in Polish literature and English. The aim of this paper is to present main conceptions applying in supply chain management and their impact on form of adopted strategy. There was conducted a literature review to define the terms "supply chain", "strategy" and „supply chain management” which led to the conclusion that the supply chain strategies should be considered in a wider context – economic networks and take into account additional factors of competitiveness such as: relationships and leadership. Next, there was identified the most common supply chains’ strategies in order to systematize the nomenclature used and to present their utilization on the example of the automotive industry company.
dc.abstract.en | The contemporary literature on supply chain management provides us a lot of definitions and examples on supply chains’ strategy. The variety of types of supply chain strategy, we have to do both in Polish literature and English. The aim of this paper is to present main conceptions applying in supply chain management and their impact on form of adopted strategy. There was conducted a literature review to define the terms "supply chain", "strategy" and „supply chain management” which led to the conclusion that the supply chain strategies should be considered in a wider context – economic networks and take into account additional factors of competitiveness such as: relationships and leadership. Next, there was identified the most common supply chains’ strategies in order to systematize the nomenclature used and to present their utilization on the example of the automotive industry company. | pl |
dc.abstract.pl | Współczesna literatura z zakresu zarządzania łańcuchami dostaw dostarcza nam wiele definicji i przykładów strategii łańcuchów dostaw. Z wielką różnorodnością typów tych strategii mamy do czynienia zarówno w literaturze polskiej, jak i anglojęzycznej. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie głównych koncepcji, stosowanych w zarządzaniu łańcuchami dostaw i ich wpływu na kształt przyjętej strategii. Przeprowadzono także przegląd literatury w celu zdefiniowania pojęć: „łańcuch dostaw”, „strategia” i zarządzanie łańcuchem dostaw”, co doprowadziło do wniosku, iż strategie łańcucha dostaw powinny być rozpatrywane w szerszym kontekście – sieci gospodarczych i uwzględniać dodatkowe czynniki konkurencyjności takie jak: relacje czy pozycja lidera. Następnie zidentyfikowano najczęściej omawiane strategie łańcuchów dostaw, aby usystematyzować stosowane nazewnictwo i przedstawiono ich wykorzystanie na przykładzie firmy z przemysłu motoryzacyjnego. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Łasak, Piotr - 174451 | pl |
dc.contributor.author | Akslar, Daniel | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Łasak, Piotr - 174451 | pl |
dc.contributor.reviewer | Trojak, Mariusz - 132421 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T12:57:12Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T12:57:12Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-10 | pl |
dc.fieldofstudy | ekonomia | pl |
dc.fieldofstudy | finanse, bankowość, ubezpieczenia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-120141-63300 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/225094 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | competitive advantage, global supply chains, processes, strategies, supply chain management | pl |
dc.subject.pl | przewaga konkurencyjna, globalne łańcuchy dostaw, procesy, strategie, zarządzanie łańcuchem dostaw | pl |
dc.title | "Analiza strategii i kształtowania globalnych łańcuchów dostaw na przykładzie przemysłu motoryzacyjnego" | pl |
dc.title.alternative | The analysis of strategy and shaping of global supply chains on the example of the automotive industry. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |