Gry komputerowe jako zjawisko społeczno-kulturowe. Przestrzeń Internetu jako miejsce komunikowania się i nawiązywania więzi na przykładzie gier Massively Multiplayer Online.

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to present the Internet as a medium of social communication and precisely presenting video games as a social-cultural phenomenon, focusing on the analysis of virtual communities and examination of the social bonds existence in their structures. The area of my research is based on variety of computer players and their activity in MMO (Massively Multiplayer Online) games.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy magisterskiej jest ukazanie Internetu jako medium komunikacji społecznej a dokładniej przedstawienie gier komputerowych jako zjawiska społeczno - kulturowego i zbadanie przestrzeni wirtualnych społeczności pod kątem tworzenia się więzi społecznych. Badania objęły osoby grające w gry komputerowe, w szczególności typu MMO.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorRomaniszyn, Krystyna - 131682 pl
dc.contributor.authorĆmielowska, Paulinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerGumuła, Wiesław - 200091 pl
dc.contributor.reviewerRomaniszyn, Krystyna - 131682 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T03:58:42Z
dc.date.available2020-07-25T03:58:42Z
dc.date.submitted2014-10-15pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.fieldofstudykomunikowanie społecznepl
dc.identifier.apddiploma-90300-170325pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/198573
dc.languagepolpl
dc.subject.enMMO games, social bonds, virtual communitiespl
dc.subject.plGry MMO, więzi społeczne, społeczności wirtualnepl
dc.titleGry komputerowe jako zjawisko społeczno-kulturowe. Przestrzeń Internetu jako miejsce komunikowania się i nawiązywania więzi na przykładzie gier Massively Multiplayer Online.pl
dc.title.alternativeVideo games as a social-cultural phenomenon. Internet as a medium of communication and making social bonds based on MMO players.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is to present the Internet as a medium of social communication and precisely presenting video games as a social-cultural phenomenon, focusing on the analysis of virtual communities and examination of the social bonds existence in their structures. The area of my research is based on variety of computer players and their activity in MMO (Massively Multiplayer Online) games.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest ukazanie Internetu jako medium komunikacji społecznej a dokładniej przedstawienie gier komputerowych jako zjawiska społeczno - kulturowego i zbadanie przestrzeni wirtualnych społeczności pod kątem tworzenia się więzi społecznych. Badania objęły osoby grające w gry komputerowe, w szczególności typu MMO.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Romaniszyn, Krystyna - 131682
dc.contributor.authorpl
Ćmielowska, Paulina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Gumuła, Wiesław - 200091
dc.contributor.reviewerpl
Romaniszyn, Krystyna - 131682
dc.date.accessioned
2020-07-25T03:58:42Z
dc.date.available
2020-07-25T03:58:42Z
dc.date.submittedpl
2014-10-15
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.fieldofstudypl
komunikowanie społeczne
dc.identifier.apdpl
diploma-90300-170325
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/198573
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
MMO games, social bonds, virtual communities
dc.subject.plpl
Gry MMO, więzi społeczne, społeczności wirtualne
dc.titlepl
Gry komputerowe jako zjawisko społeczno-kulturowe. Przestrzeń Internetu jako miejsce komunikowania się i nawiązywania więzi na przykładzie gier Massively Multiplayer Online.
dc.title.alternativepl
Video games as a social-cultural phenomenon. Internet as a medium of communication and making social bonds based on MMO players.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
95
Views per month
Views per city
Krakow
15
Warsaw
12
Wroclaw
9
Poznan
7
Radom
4
Sosnowiec
4
Tomaszów Mazowiecki
4
Bochnia
3
Bialystok
2
Gdynia
2

No access

No Thumbnail Available