Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola i znaczenie procesu komunikacji międzyludzkiej na przykładzie firmy Kratki.pl we Wsoli koło Radomia
The role and importance of interpersonal communication process on the example of a company in Wsoli Kratki.pl near Radom
komunikacja, konflikt organizacyjny,, badania empiryczne
communication, organizational conflict,, the empirical studies
Celem niniejszej pracy jest ukazanie priorytetowej roli procesu komunikowania się w przedsiębiorstwie, jego wpływu na tworzenie zadowalających kontaktów interpersonalnych, przedstawienie najczęściej popełnianych błędów oraz opisanie głównych barier i zakłóceń uniemożliwiających skuteczne porozumiewanie się. Przedstawiono w niej zasady i formy komunikacji w firmie Kratki.pl, a także odpowiedziano na pytanie czy komunikacja w tej organizacji spełnia swoje zadania, czy jest ważnym elementem sprzyjającym sukcesom firmy oraz jakie błędy w niej występują i jak można im zaradzić. Uzyskanie potrzebnych wiadomości było możliwe dzięki ankiecie, którą wypełnili pracownicy przedsiębiorstwa. Analiza przeprowadzonych badań pozwoli na częściowe uzyskanie odpowiedzi na bardzo ważne pytania, dotyczące kwestii związanych z istotą komunikowania, jego wpływu na prawidłowe funkcjonowanie firmy oraz budowania zadowalających relacji interpersonalnych. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszy się problematyka dotycząca komunikacji w przedsiębiorstwie. Jest to spowodowane dostrzeżeniem niesamowitego potencjału jaki drzemie w ludziach. Kadra pracownicza przeobraziła się w główne źródło osiągania przewagi ekonomicznej i utrzymania pozycji na rynku konkurencyjnym, zaś prawidłowa komunikacja wewnętrzna stała się jego głównym narzędziem. Ogólne zainteresowanie tą tematyką zaintrygowało również mnie i skłoniło do podjęcia próby przedstawienia komunikacji w firmie Kratki.pl. Mimo tego, iż znajomość odpowiednich metod i technik oraz opanowanie sztuki skutecznego porozumiewania się gwarantuje szereg sukcesów zarówno prywatnych jak i zawodowych, to według mnie wciąż stanowi ona lekceważoną i niedocenianą sferę życia. Pracodawcy zbyt często pomijają ten istotny aspekt i nie liczą się z jego konsekwencjami. Dlatego też w niniejszej pracy ukazano priorytetową rolę komunikacji i jej ogromne oddziaływanie na pracowników zatrudnionych w firmie.Kompozycja pracy składa się z czterech rozdziałów poświęconych różnorodnym sferą sztuki wzajemnego porozumiewania się, z których każdy skupia się na dogłębniejszej analizie tematu. Rozważania rozpoczynają rozdziały przedstawiające teoretyczne aspekty podejścia do tematu. Pierwszy z nich obejmuje wyjaśnienie znaczenia pojęcia komunikacji, jego rodzaje, typy, opis interakcyjnego modelu przekazywania treści oraz kierunek przepływu informacji. Dodatkowo rozdział został wzbogacony o opis komunikacji werbalnej, niewerbalnej i grupowej.Kolejny blok tematyczny przedstawia wybrane założenia form komunikacji organizacyjnej. Opisuje specyfikę porozumiewania się w przedsiębiorstwie i w poszczególnych grupach. Ponadto zawarte są w nim informacje obejmujące istotę komunikacji wewnętrznej oraz formalnych i nieformalnych metod przekazu treści.Trzeci rozdział dotyczy podstawowych błędów popełnianych w czasie tworzenia relacji interpersonalnych, pojawiających się głównych barier, zakłóceń oraz metod ich zwalczania. Zawarte są również informacje na temat konfliktu organizacyjnego i różne sposoby umożliwiające zarządzania nim.Ostatni rozdział obejmuje przeprowadzone badania empiryczne. Zaprezentowano w nich postawioną hipotezę, metody i narzędzia badawcze. Punkt kulminacyjny stanowi analiza uzyskanych odpowiedzi od respondentów oraz wynikające z tego wnioski.
The aim of this paper is to show the priority role of the communication process in the enterprise, its impact on the creation of satisfactory interpersonal, presentation of common errors and to describe the main barriers and distortions that prevent effective communication. It presents the principles and forms of communication within the company Kratki.pl and answered the question whether communication in the organization fulfills its task, whether it is an important element for the success of the company and what errors it found and how you can solve them. Obtaining the necessary messages made possible by the survey, which filled the company's employees. Analysis of studies will obtain partial answers to important questions about issues related to the essence of communication, its impact on the proper functioning of the company and building satisfactory interpersonal relationships. Especially great interest in issues relating to the company. This is due to the incredible power of discernment of what resides in people. Staff are transformed into the main source of economic advantage to achieve and maintain competitive position, and proper internal communication has become his main tool. People employed in the corporation are related to each other mutual relations, which require constant communication with colleagues at different levels of organizational hierarchy. Proper conduct of this process determines the level of satisfaction with interpersonal relations prevailing in the company, and as a result of these affect their satisfaction with their work, commitment, loyalty and identification with the company. A high degree of employee identification with their place of work is his job satisfaction and give a huge incentive to action. This allows the employee may be hired to implement and satisfy their own needs. General interest in this subject was also intrigued me and led to attempt to present a communication in the company Kratki.pl.
dc.abstract.en | The aim of this paper is to show the priority role of the communication process in the enterprise, its impact on the creation of satisfactory interpersonal, presentation of common errors and to describe the main barriers and distortions that prevent effective communication. It presents the principles and forms of communication within the company Kratki.pl and answered the question whether communication in the organization fulfills its task, whether it is an important element for the success of the company and what errors it found and how you can solve them. Obtaining the necessary messages made possible by the survey, which filled the company's employees. Analysis of studies will obtain partial answers to important questions about issues related to the essence of communication, its impact on the proper functioning of the company and building satisfactory interpersonal relationships. Especially great interest in issues relating to the company. This is due to the incredible power of discernment of what resides in people. Staff are transformed into the main source of economic advantage to achieve and maintain competitive position, and proper internal communication has become his main tool. People employed in the corporation are related to each other mutual relations, which require constant communication with colleagues at different levels of organizational hierarchy. Proper conduct of this process determines the level of satisfaction with interpersonal relations prevailing in the company, and as a result of these affect their satisfaction with their work, commitment, loyalty and identification with the company. A high degree of employee identification with their place of work is his job satisfaction and give a huge incentive to action. This allows the employee may be hired to implement and satisfy their own needs. General interest in this subject was also intrigued me and led to attempt to present a communication in the company Kratki.pl. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest ukazanie priorytetowej roli procesu komunikowania się w przedsiębiorstwie, jego wpływu na tworzenie zadowalających kontaktów interpersonalnych, przedstawienie najczęściej popełnianych błędów oraz opisanie głównych barier i zakłóceń uniemożliwiających skuteczne porozumiewanie się. Przedstawiono w niej zasady i formy komunikacji w firmie Kratki.pl, a także odpowiedziano na pytanie czy komunikacja w tej organizacji spełnia swoje zadania, czy jest ważnym elementem sprzyjającym sukcesom firmy oraz jakie błędy w niej występują i jak można im zaradzić. Uzyskanie potrzebnych wiadomości było możliwe dzięki ankiecie, którą wypełnili pracownicy przedsiębiorstwa. Analiza przeprowadzonych badań pozwoli na częściowe uzyskanie odpowiedzi na bardzo ważne pytania, dotyczące kwestii związanych z istotą komunikowania, jego wpływu na prawidłowe funkcjonowanie firmy oraz budowania zadowalających relacji interpersonalnych. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszy się problematyka dotycząca komunikacji w przedsiębiorstwie. Jest to spowodowane dostrzeżeniem niesamowitego potencjału jaki drzemie w ludziach. Kadra pracownicza przeobraziła się w główne źródło osiągania przewagi ekonomicznej i utrzymania pozycji na rynku konkurencyjnym, zaś prawidłowa komunikacja wewnętrzna stała się jego głównym narzędziem. Ogólne zainteresowanie tą tematyką zaintrygowało również mnie i skłoniło do podjęcia próby przedstawienia komunikacji w firmie Kratki.pl. Mimo tego, iż znajomość odpowiednich metod i technik oraz opanowanie sztuki skutecznego porozumiewania się gwarantuje szereg sukcesów zarówno prywatnych jak i zawodowych, to według mnie wciąż stanowi ona lekceważoną i niedocenianą sferę życia. Pracodawcy zbyt często pomijają ten istotny aspekt i nie liczą się z jego konsekwencjami. Dlatego też w niniejszej pracy ukazano priorytetową rolę komunikacji i jej ogromne oddziaływanie na pracowników zatrudnionych w firmie.Kompozycja pracy składa się z czterech rozdziałów poświęconych różnorodnym sferą sztuki wzajemnego porozumiewania się, z których każdy skupia się na dogłębniejszej analizie tematu. Rozważania rozpoczynają rozdziały przedstawiające teoretyczne aspekty podejścia do tematu. Pierwszy z nich obejmuje wyjaśnienie znaczenia pojęcia komunikacji, jego rodzaje, typy, opis interakcyjnego modelu przekazywania treści oraz kierunek przepływu informacji. Dodatkowo rozdział został wzbogacony o opis komunikacji werbalnej, niewerbalnej i grupowej.Kolejny blok tematyczny przedstawia wybrane założenia form komunikacji organizacyjnej. Opisuje specyfikę porozumiewania się w przedsiębiorstwie i w poszczególnych grupach. Ponadto zawarte są w nim informacje obejmujące istotę komunikacji wewnętrznej oraz formalnych i nieformalnych metod przekazu treści.Trzeci rozdział dotyczy podstawowych błędów popełnianych w czasie tworzenia relacji interpersonalnych, pojawiających się głównych barier, zakłóceń oraz metod ich zwalczania. Zawarte są również informacje na temat konfliktu organizacyjnego i różne sposoby umożliwiające zarządzania nim.Ostatni rozdział obejmuje przeprowadzone badania empiryczne. Zaprezentowano w nich postawioną hipotezę, metody i narzędzia badawcze. Punkt kulminacyjny stanowi analiza uzyskanych odpowiedzi od respondentów oraz wynikające z tego wnioski. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kawka, Maciej - 128720 | pl |
dc.contributor.author | Jędraszek, Marta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Filas, Ryszard - 127907 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kawka, Maciej - 128720 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T17:32:38Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T17:32:38Z | |
dc.date.submitted | 2011-10-19 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-60483-119816 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174095 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | communication, organizational conflict,, the empirical studies | pl |
dc.subject.pl | komunikacja, konflikt organizacyjny,, badania empiryczne | pl |
dc.title | Rola i znaczenie procesu komunikacji międzyludzkiej na przykładzie firmy Kratki.pl we Wsoli koło Radomia | pl |
dc.title.alternative | The role and importance of interpersonal communication process on the example of a company in Wsoli Kratki.pl near Radom | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |