Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ merchandisingu na decyzje zakupowe klientów na przykładzie firmy Reserved
The influence of merchandising on customers’ shopping decisions by example of Reserved company
marketing, merchandising, konsument, decyzje zakupowe
marketing, merchandising, customer, shopping decisions
W związku z szybkimi zmianami jakie dokonują się na rynku handlowym w ostatnim czasie, zarówno przedsiębiorcy jak i handlowcy dostrzegają konieczność nieustannych działań promocyjnych w miejscu sprzedaży. Wzrost wiedzy klientów i stale rosnący popyt wymaga wprowadzenia świadomych działań, które przyczynią się do wzrostu sprzedaży. Do tych działań zalicza się merchandising, który jest formą aktywizującą sprzedaż.Praca ma na celu przybliżenie wpływu merchandisingu na decyzje zakupowe klientów.Zostały zaprezentowane wyniki badań własnych, które dotyczyły wpływu merchandisingu na klientów firmy Reserved. W kolejnych rozdziałach zostały poruszone kwestie znaczenia marketingu w przedsiębiorstwie handlowym, jak również przedstawiony przegląd definicji merchandisingu, opis szczegółowych technik i zasad merchandisingu handlowego oraz jego znaczenie w projektowaniu wnętrza sklepowego. Dodatkowo zostało opisane znaczenie visual merchandising jako sposobu oddziaływania na klienta za pomocą wrażeń wizualnych, ekspozycji towarów, kompozycji wystaw, dobór barw, czy zapachu. Następnie wyjaśniono genezę powstawania potrzeb konsumenta przy dokonywaniu decyzji zakupowych. Wyniki badań potwierdziły założenia, co do wpływu merchandisingu na decyzje zakupowe klientów. Szczegółowe omówienie wyników badań i analiza materiału empirycznego przedstawiona jest w czwartym rozdziale niniejszej pracy.
Not only businessman but also merchants notice the necessity of perpetual promotion due to the rapid changes which have recently taken place on the market .An increase of clients’ awarness and a constantly rising demand lead to implementation of measures which should cause a growth in trade. A merchandising which is a form of activation a trade in a store is included in this measures.The aim of this dissertation is to elucidate the influence of merchandising on clients’ decisions.The results of my own research are presented here. They concern the influence of merchandising on the Reserved’s clients.The next sections include: an importance of marketing in business enterprises, various definitions of merchandising, a detailed description of techniques and rules of mercantile merchandising, the importance of it in shop’s design.Aditionally I present here the importance of visual merchandising and its impact on client by means of: visual impression, open display, display’s composition, selection of colour or fragrance.Furthermore, there is a description of process of consumers’ needs creation while making a shopping decisions.The results of the researches concerning the influence of merchandising on clients’ shopping decisions have mainly corroborated the assumption, but not in every case.A detailed description of research results and an analysis of empirical data are presented in the fourth section of this dissertation
dc.abstract.en | Not only businessman but also merchants notice the necessity of perpetual promotion due to the rapid changes which have recently taken place on the market .An increase of clients’ awarness and a constantly rising demand lead to implementation of measures which should cause a growth in trade. A merchandising which is a form of activation a trade in a store is included in this measures.The aim of this dissertation is to elucidate the influence of merchandising on clients’ decisions.The results of my own research are presented here. They concern the influence of merchandising on the Reserved’s clients.The next sections include: an importance of marketing in business enterprises, various definitions of merchandising, a detailed description of techniques and rules of mercantile merchandising, the importance of it in shop’s design.Aditionally I present here the importance of visual merchandising and its impact on client by means of: visual impression, open display, display’s composition, selection of colour or fragrance.Furthermore, there is a description of process of consumers’ needs creation while making a shopping decisions.The results of the researches concerning the influence of merchandising on clients’ shopping decisions have mainly corroborated the assumption, but not in every case.A detailed description of research results and an analysis of empirical data are presented in the fourth section of this dissertation | pl |
dc.abstract.pl | W związku z szybkimi zmianami jakie dokonują się na rynku handlowym w ostatnim czasie, zarówno przedsiębiorcy jak i handlowcy dostrzegają konieczność nieustannych działań promocyjnych w miejscu sprzedaży. Wzrost wiedzy klientów i stale rosnący popyt wymaga wprowadzenia świadomych działań, które przyczynią się do wzrostu sprzedaży. Do tych działań zalicza się merchandising, który jest formą aktywizującą sprzedaż.Praca ma na celu przybliżenie wpływu merchandisingu na decyzje zakupowe klientów.Zostały zaprezentowane wyniki badań własnych, które dotyczyły wpływu merchandisingu na klientów firmy Reserved. W kolejnych rozdziałach zostały poruszone kwestie znaczenia marketingu w przedsiębiorstwie handlowym, jak również przedstawiony przegląd definicji merchandisingu, opis szczegółowych technik i zasad merchandisingu handlowego oraz jego znaczenie w projektowaniu wnętrza sklepowego. Dodatkowo zostało opisane znaczenie visual merchandising jako sposobu oddziaływania na klienta za pomocą wrażeń wizualnych, ekspozycji towarów, kompozycji wystaw, dobór barw, czy zapachu. Następnie wyjaśniono genezę powstawania potrzeb konsumenta przy dokonywaniu decyzji zakupowych. Wyniki badań potwierdziły założenia, co do wpływu merchandisingu na decyzje zakupowe klientów. Szczegółowe omówienie wyników badań i analiza materiału empirycznego przedstawiona jest w czwartym rozdziale niniejszej pracy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.author | Stanik, Katarzyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Stępniewski, Jan - 132105 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T20:00:12Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T20:00:12Z | |
dc.date.submitted | 2013-10-30 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie zasobami ludzkimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-81622-150162 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191217 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | marketing, merchandising, customer, shopping decisions | pl |
dc.subject.pl | marketing, merchandising, konsument, decyzje zakupowe | pl |
dc.title | Wpływ merchandisingu na decyzje zakupowe klientów na przykładzie firmy Reserved | pl |
dc.title.alternative | The influence of merchandising on customers’ shopping decisions by example of Reserved company | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |