WPŁYW MERCHANDISINGU NA DECYZJE KONSUMENTÓW W SKLEPIE H&M.

licenciate
dc.abstract.enMerchandising is the most crucial element in the process of the sale. It is a toll which influences purchasers’ decisions. In order to increase the effectiveness of the sale it is needed to be acquainted with this innovative method. There are many fields of merchandising actions in trade. Among these actions we can enumerate leading the movement of a purchaser, creating arrays, organizing displays, organizing promotions in the place of the sale etc.Merchandising strongly influences customer’s behavior. In this thesis I focused on merchandising in the clothing trade. I described techniques and the strategies of merchandising actions in order to fit customers’ needs.In order to get acquainted with this toll I carried out a survey in a shop. The research ws made among the customers of the chosen shop.The answers were supposed to show how merchandising actions influence the customers’ decisions. What is more, the research shows that the ability of using the merchandising’ techniques makes customers buy more than they have panned.pl
dc.abstract.plW zarządzaniu procesem sprzedaży istotnym elementem jest merchandising czyli narzędzie wpływu na decyzję nabywców. Należy zapoznać się z tą innowacyjną metodą, aby zwiększyć efektywność sprzedaży. Istnieje wiele obszarów działań merchandisingowych w handlu. Należą do nich sterowanie ruchem nabywców, budowa ekspozycji, organizowanie wystaw, organizowanie akcji promocyjnej w miejscu sprzedaży itp. Merchandising w sposób bardzo istotny wpływa na zachowania konsumenta. W niniejszej pracy skupiono się na merchandisingu w handlu odzieżowym. Zostały opisane jego techniki oraz strategie działań merchandisingowych w celu dostosowania się do oczekiwań klientów. Do zapoznania się z tym narzędziem w wybranym sklepie wykorzystałam ankietę. Badania zostały przeprowadzone przez klientów wybranego sklepu. Odpowiedzi miały na celu przybliżyć w jaki sposób działania merchandisingowe wpływają na decyzję podejmowane przez konsumentów. Ponadto uzyskane wyniki pokazują, że umiejętność zastosowania technik merchandisingu sprawia, że klienci kupują więcej niż zaplanują.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.authorKocuba, Nataliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.reviewerStuss, Magdalena - 132134 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T04:58:46Z
dc.date.available2020-07-25T04:58:46Z
dc.date.submitted2014-10-08pl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-91307-151965pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199513
dc.languagepolpl
dc.subject.enconsumer behavior – merchandising - promotionpl
dc.subject.plmerchandising – promocja – zachowania konsumentówpl
dc.titleWPŁYW MERCHANDISINGU NA DECYZJE KONSUMENTÓW W SKLEPIE H&M.pl
dc.title.alternativeINFLUENCE OF THE MERCHANDISING ON THE DECISION OF CONSUMERS IN THE H&M SHOP.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Merchandising is the most crucial element in the process of the sale. It is a toll which influences purchasers’ decisions. In order to increase the effectiveness of the sale it is needed to be acquainted with this innovative method. There are many fields of merchandising actions in trade. Among these actions we can enumerate leading the movement of a purchaser, creating arrays, organizing displays, organizing promotions in the place of the sale etc.Merchandising strongly influences customer’s behavior. In this thesis I focused on merchandising in the clothing trade. I described techniques and the strategies of merchandising actions in order to fit customers’ needs.In order to get acquainted with this toll I carried out a survey in a shop. The research ws made among the customers of the chosen shop.The answers were supposed to show how merchandising actions influence the customers’ decisions. What is more, the research shows that the ability of using the merchandising’ techniques makes customers buy more than they have panned.
dc.abstract.plpl
W zarządzaniu procesem sprzedaży istotnym elementem jest merchandising czyli narzędzie wpływu na decyzję nabywców. Należy zapoznać się z tą innowacyjną metodą, aby zwiększyć efektywność sprzedaży. Istnieje wiele obszarów działań merchandisingowych w handlu. Należą do nich sterowanie ruchem nabywców, budowa ekspozycji, organizowanie wystaw, organizowanie akcji promocyjnej w miejscu sprzedaży itp. Merchandising w sposób bardzo istotny wpływa na zachowania konsumenta. W niniejszej pracy skupiono się na merchandisingu w handlu odzieżowym. Zostały opisane jego techniki oraz strategie działań merchandisingowych w celu dostosowania się do oczekiwań klientów. Do zapoznania się z tym narzędziem w wybranym sklepie wykorzystałam ankietę. Badania zostały przeprowadzone przez klientów wybranego sklepu. Odpowiedzi miały na celu przybliżyć w jaki sposób działania merchandisingowe wpływają na decyzję podejmowane przez konsumentów. Ponadto uzyskane wyniki pokazują, że umiejętność zastosowania technik merchandisingu sprawia, że klienci kupują więcej niż zaplanują.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.authorpl
Kocuba, Natalia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.reviewerpl
Stuss, Magdalena - 132134
dc.date.accessioned
2020-07-25T04:58:46Z
dc.date.available
2020-07-25T04:58:46Z
dc.date.submittedpl
2014-10-08
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-91307-151965
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199513
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
consumer behavior – merchandising - promotion
dc.subject.plpl
merchandising – promocja – zachowania konsumentów
dc.titlepl
WPŁYW MERCHANDISINGU NA DECYZJE KONSUMENTÓW W SKLEPIE H&M.
dc.title.alternativepl
INFLUENCE OF THE MERCHANDISING ON THE DECISION OF CONSUMERS IN THE H&M SHOP.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
64
Views per month
Views per city
Krakow
10
Warsaw
6
Wroclaw
6
Poznan
5
Eschweiler
4
Lodz
3
Jelenia Góra
2
Morawica
2
Bialystok
1
Bydgoszcz
1

No access

No Thumbnail Available