Oznakowanie turystyczne w kształtowaniu wizerunku miasta

master
dc.abstract.enThe purpose of thesis is to determine how visitors perceive the tourist sings of Zakopne or change existing can enhance the image of the city. Based on the assumption that the tourist signs constitutes an element of the image of the city. With the use of tourist sings supplied information, with recipient can use if it is necessary. The tourist signs are facilitation and comfort in travel. The way in which the signs are seen depends of the previous experience and human sensitivity. Perception is the process of recording and interpretation of what we see. Human can store the images in his memories, when he see some distinguishing feature. The distinctive elements of the image of the city can be tourist sings. The desired image of the city can be obtained by means the tourist signs. The city authorities have to pre-plan all the options. The desired image of the city can be obtained by pre-planning. You must first know whether it is necessary to put the sings and then you can set them on the ground. This will allow for the creation of a coherent system of tourist sings in the city.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest sprawdzenie, w jaki sposób turyści postrzegają oznakowanie turystyczne miasta Zakopane i czy zmiana istniejącego oznakowania turystycznego może poprawić wizerunek miasta. Przy założeniu, że oznakowanie turystyczne stanowi jedną ze składowych części wizerunku miasta. Za pomocą oznakowania turystycznego przekazywana jest informacja, którą odbiorca może wykorzystać w razie potrzeby. Oznakowanie turystyczne stanowi duże ułatwienie i wygodę w czasie podróży. Sposób w jaki odbieramy znaki związany jest z naszymi wcześniejszymi doświadczeniami i naszą wrażliwością. Proces postrzegania to zapisywanie i interpretowanie tego, co widzimy. Człowiek zapisuje w pamięci obrazy, które wyróżnią się od pozostałych jakimś elementem. Komponentem wyróżniającym wizerunek miasta może być oznakowanie turystyczne. Aby uzyskać pożądany wizerunek, przy pomocy oznakowania turystycznego władze miasta muszą wcześniej odpowiednio zaplanować wszystkie działania. Najpierw należy rozeznać się, czy konieczne jest umieszczenie znaku w danym miejscu, a dopiero później można instalować pojedyncze znaki w terenie. Pozwoli to na stworzenie jednolitego i spójnego systemu oznakowań w mieście.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.contributor.authorNędza-Siaroś, Małgorzatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSroślak, Grzegorz - 173757 pl
dc.contributor.reviewerBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T19:41:07Z
dc.date.available2020-07-24T19:41:07Z
dc.date.submitted2013-10-09pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-78491-151774pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/190918
dc.languagepolpl
dc.subject.enCITY – IMAGE – PERCEPTION – SING - TOURISpl
dc.subject.plMIASTO - POSTRZEGANIE – TOURYSTYCZNE – WIZERUNEK – ZNAKpl
dc.titleOznakowanie turystyczne w kształtowaniu wizerunku miastapl
dc.title.alternativeThe tourist signs in shaping the image of the citypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of thesis is to determine how visitors perceive the tourist sings of Zakopne or change existing can enhance the image of the city. Based on the assumption that the tourist signs constitutes an element of the image of the city. With the use of tourist sings supplied information, with recipient can use if it is necessary. The tourist signs are facilitation and comfort in travel. The way in which the signs are seen depends of the previous experience and human sensitivity. Perception is the process of recording and interpretation of what we see. Human can store the images in his memories, when he see some distinguishing feature. The distinctive elements of the image of the city can be tourist sings. The desired image of the city can be obtained by means the tourist signs. The city authorities have to pre-plan all the options. The desired image of the city can be obtained by pre-planning. You must first know whether it is necessary to put the sings and then you can set them on the ground. This will allow for the creation of a coherent system of tourist sings in the city.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest sprawdzenie, w jaki sposób turyści postrzegają oznakowanie turystyczne miasta Zakopane i czy zmiana istniejącego oznakowania turystycznego może poprawić wizerunek miasta. Przy założeniu, że oznakowanie turystyczne stanowi jedną ze składowych części wizerunku miasta. Za pomocą oznakowania turystycznego przekazywana jest informacja, którą odbiorca może wykorzystać w razie potrzeby. Oznakowanie turystyczne stanowi duże ułatwienie i wygodę w czasie podróży. Sposób w jaki odbieramy znaki związany jest z naszymi wcześniejszymi doświadczeniami i naszą wrażliwością. Proces postrzegania to zapisywanie i interpretowanie tego, co widzimy. Człowiek zapisuje w pamięci obrazy, które wyróżnią się od pozostałych jakimś elementem. Komponentem wyróżniającym wizerunek miasta może być oznakowanie turystyczne. Aby uzyskać pożądany wizerunek, przy pomocy oznakowania turystycznego władze miasta muszą wcześniej odpowiednio zaplanować wszystkie działania. Najpierw należy rozeznać się, czy konieczne jest umieszczenie znaku w danym miejscu, a dopiero później można instalować pojedyncze znaki w terenie. Pozwoli to na stworzenie jednolitego i spójnego systemu oznakowań w mieście.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.contributor.authorpl
Nędza-Siaroś, Małgorzata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sroślak, Grzegorz - 173757
dc.contributor.reviewerpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.date.accessioned
2020-07-24T19:41:07Z
dc.date.available
2020-07-24T19:41:07Z
dc.date.submittedpl
2013-10-09
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-78491-151774
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/190918
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CITY – IMAGE – PERCEPTION – SING - TOURIS
dc.subject.plpl
MIASTO - POSTRZEGANIE – TOURYSTYCZNE – WIZERUNEK – ZNAK
dc.titlepl
Oznakowanie turystyczne w kształtowaniu wizerunku miasta
dc.title.alternativepl
The tourist signs in shaping the image of the city
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available