Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU WOBEC INTERESARIUSZY NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH FIRM SPOŻYWCZYCH
Corporate social responsibility to stakeholders on the example of selected food companies
FIRMA ODPOWIEDZIALNA SPOŁECZNIE – INTERESARIUSZ – RAPORTY SPOŁECZNE - SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU (CSR)
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY (CSR) - SOCIAL REPORTS – SOCIALLY RESPONSIBLE COMPANY - STAKEHOLDER
Celem pracy licencjackiej „Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec interesariuszy na przykładzie firm spożywczych” jest przedstawienie społecznej odpowiedzialności biznesu i poznanie opinii klientów na temat działań CSR na przykładzie trzech firm spożywczych działających na polskim rynku: Danone Sp.z.o.o, Żywiec Zdrój S.A oraz Nestle Polska S.A w kontekście ich działań na rzecz dwóch grup swoich interesariuszy: swoich klientów i konsumentów oraz społeczności (zarówno ogólnopolskiej jak i lokalnej). Niniejsza praca ma charakter badawczy. Przeprowadzono w niej dwa rodzaje badań: pierwsze dotyczą analizy raportów wybranych firm spożywczych dotyczące ich aktywności społecznej, natomiast drugie badania mają charakter empiryczny, ale narzędzie zostało skonstruowane przez badacza – była to ankieta. Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy stanowi rozdział teoretyczny. W nim przedstawiono pojęcie oraz podział Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR), 3 modele społecznej odpowiedzialności biznesu oraz argumenty zwolenników i przeciwników CSR. Opisano także interesariuszy firmy – społeczność i klientów. Rozdział drugi dotyczy działań społecznych na podstawie raportów społecznych badanych 3 firm spożywczych. W rozdziale trzecim przedstawiono wyniki przeprowadzonych ankiet. Na końcu pracy zamieszczono najważniejsze wnioski.
The purpose of thesis "Corporate social responsibility to stakeholders on the example of food companies" is presentation of corporate social responsibility and customer feedback on the activities of CSR the example of three food companies operating on the Polish market: Danone Sp. z o. o, Żywiec Zdrój S.A and Nestle Poland S.A in the context of their activities for two of its stakeholders: its customers and consumers and communities (both national and local). This thesis is searching. There were conducted in two types of tests: the first relates to the analysis of the social reports, which was submitted in 2012, while the second test is empirical, but tool has been constructed by the investigator - it was a survey. The thesis consists of three chapters. The first chapter is a chapter of the theoretical. It shows the concept of and distribution of corporate social responsibility (CSR), 3 models of corporate social responsibility and the arguments of the supporters and opponents to CSR. It also describes the community's stakeholders and clients. The second chapter concerns social action on the basis of the social report of 3 companies. In the third chapter presents the results of a survey. In the end of thesis, there are main conclusions.
dc.abstract.en | The purpose of thesis "Corporate social responsibility to stakeholders on the example of food companies" is presentation of corporate social responsibility and customer feedback on the activities of CSR the example of three food companies operating on the Polish market: Danone Sp. z o. o, Żywiec Zdrój S.A and Nestle Poland S.A in the context of their activities for two of its stakeholders: its customers and consumers and communities (both national and local). This thesis is searching. There were conducted in two types of tests: the first relates to the analysis of the social reports, which was submitted in 2012, while the second test is empirical, but tool has been constructed by the investigator - it was a survey. The thesis consists of three chapters. The first chapter is a chapter of the theoretical. It shows the concept of and distribution of corporate social responsibility (CSR), 3 models of corporate social responsibility and the arguments of the supporters and opponents to CSR. It also describes the community's stakeholders and clients. The second chapter concerns social action on the basis of the social report of 3 companies. In the third chapter presents the results of a survey. In the end of thesis, there are main conclusions. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy licencjackiej „Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec interesariuszy na przykładzie firm spożywczych” jest przedstawienie społecznej odpowiedzialności biznesu i poznanie opinii klientów na temat działań CSR na przykładzie trzech firm spożywczych działających na polskim rynku: Danone Sp.z.o.o, Żywiec Zdrój S.A oraz Nestle Polska S.A w kontekście ich działań na rzecz dwóch grup swoich interesariuszy: swoich klientów i konsumentów oraz społeczności (zarówno ogólnopolskiej jak i lokalnej). Niniejsza praca ma charakter badawczy. Przeprowadzono w niej dwa rodzaje badań: pierwsze dotyczą analizy raportów wybranych firm spożywczych dotyczące ich aktywności społecznej, natomiast drugie badania mają charakter empiryczny, ale narzędzie zostało skonstruowane przez badacza – była to ankieta. Praca składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy stanowi rozdział teoretyczny. W nim przedstawiono pojęcie oraz podział Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR), 3 modele społecznej odpowiedzialności biznesu oraz argumenty zwolenników i przeciwników CSR. Opisano także interesariuszy firmy – społeczność i klientów. Rozdział drugi dotyczy działań społecznych na podstawie raportów społecznych badanych 3 firm spożywczych. W rozdziale trzecim przedstawiono wyniki przeprowadzonych ankiet. Na końcu pracy zamieszczono najważniejsze wnioski. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Kołodziejczyk, Joanna - 200602 | pl |
dc.contributor.author | Górska, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Szczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kołodziejczyk, Joanna - 200602 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T19:12:27Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T19:12:27Z | |
dc.date.submitted | 2013-09-24 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie organizacjami publicznymi i obywatelskimi | pl |
dc.identifier.apd | diploma-78024-66377 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/190473 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY (CSR) - SOCIAL REPORTS – SOCIALLY RESPONSIBLE COMPANY - STAKEHOLDER | pl |
dc.subject.pl | FIRMA ODPOWIEDZIALNA SPOŁECZNIE – INTERESARIUSZ – RAPORTY SPOŁECZNE - SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU (CSR) | pl |
dc.title | SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU WOBEC INTERESARIUSZY NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH FIRM SPOŻYWCZYCH | pl |
dc.title.alternative | Corporate social responsibility to stakeholders on the example of selected food companies | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |