Ścieżka kariery zawodowej pokolenia Z w kontekście wymagań rynku pracy

master
dc.abstract.enThis work of the career path of Generation Z individuals. The main purpose of the study was to examine how Generation Z plans their careers and whether there are gender differences in the way they plan. Representatives of this generation from all over Poland participated in the study. The research sample consisted of 91 people. Based on the chi-square significance test, it was found that there are some differences in the way Generation Z people plan their careers by gender. Men appeared to be more focused on their careers than women. Even at the stage of education, they choose their direction in the context of the realities of the labor market, and the study found that they care more about career development. They also aspire to start their own company, while women prefer to pursue their careers in a non-managerial position in a large company. Women were also less concerned about choosing an educational institution and the labor market situation. For women, it is more important to develop specific competencies. Generation Z people pay a lot of attention to a friendly atmosphere in the workplace, recognition of the results of their work by the employer and flexible working hours. The vast majority of people from this generation already have work experience and are fulfilled at work. A career for a significant portion of Generation Z people is important, but with respect for their leisure time.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca podejmuje tematykę ścieżki kariery zawodowej osób z Pokolenia Z. Głównym celem pracy było zbadanie, w jaki sposób generacja Z planuje swoją karierę i czy występują różnice w sposobie planowania ze względu na płeć. W badaniach udział wzięli przedstawiciele tego pokolenia z całej Polski. Próba badawcza liczyła 91 osób. Na podstawie testu istotności chi-kwadrat stwierdzono, że istnieją pewne różnice w sposobie planowania kariery przez osoby z pokolenia Z ze względu na płeć. Mężczyźni okazali się być bardziej skupieni na swojej karierze niż kobiety. Już na etapie kształcenia wybierają kierunek w kontekście realiów rynku pracy i z badań wynika, że bardziej zależy im na rozwoju kariery. Dążą oni również do założenia własnej firmy, a kobiety wolą realizację swojej kariery na stanowisku niekierowniczym w dużej firmie. Kobiety też mniej przejmowały się wyborem placówki edukacyjnej i sytuacją na rynku pracy. Dla kobiet ważniejszy jest rozwój konkretnych kompetencji. Osoby z pokolenia Z zwracają dużą uwagę na przyjazną atmosferę w miejscu pracy, dostrzeganie efektów ich pracy przez pracodawcę oraz elastyczne godziny pracy. Zdecydowana większość osób z tego pokolenia ma już doświadczenie zawodowe i realizuje się w pracy. Kariera dla znacznej części osób z generacji Z jest ważna, jednak z poszanowaniem dla ich czasu wolnego.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŁącała, Zofia - 130067 pl
dc.contributor.authorFalędysz, Klaudiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerŁącała, Zofia - 130067 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2023-10-25T21:44:22Z
dc.date.available2023-10-25T21:44:22Z
dc.date.submitted2023-10-23pl
dc.fieldofstudyzarządzanie - psychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-165663-305564pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322093
dc.languagepolpl
dc.subject.enGeneration Z, career path, labor marketpl
dc.subject.plpokolenie Z, ścieżka kariery zawodowej, rynek pracypl
dc.titleŚcieżka kariery zawodowej pokolenia Z w kontekście wymagań rynku pracypl
dc.title.alternativeGeneration Z's career path in the context of labor market requirementspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work of the career path of Generation Z individuals. The main purpose of the study was to examine how Generation Z plans their careers and whether there are gender differences in the way they plan. Representatives of this generation from all over Poland participated in the study. The research sample consisted of 91 people. Based on the chi-square significance test, it was found that there are some differences in the way Generation Z people plan their careers by gender. Men appeared to be more focused on their careers than women. Even at the stage of education, they choose their direction in the context of the realities of the labor market, and the study found that they care more about career development. They also aspire to start their own company, while women prefer to pursue their careers in a non-managerial position in a large company. Women were also less concerned about choosing an educational institution and the labor market situation. For women, it is more important to develop specific competencies. Generation Z people pay a lot of attention to a friendly atmosphere in the workplace, recognition of the results of their work by the employer and flexible working hours. The vast majority of people from this generation already have work experience and are fulfilled at work. A career for a significant portion of Generation Z people is important, but with respect for their leisure time.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca podejmuje tematykę ścieżki kariery zawodowej osób z Pokolenia Z. Głównym celem pracy było zbadanie, w jaki sposób generacja Z planuje swoją karierę i czy występują różnice w sposobie planowania ze względu na płeć. W badaniach udział wzięli przedstawiciele tego pokolenia z całej Polski. Próba badawcza liczyła 91 osób. Na podstawie testu istotności chi-kwadrat stwierdzono, że istnieją pewne różnice w sposobie planowania kariery przez osoby z pokolenia Z ze względu na płeć. Mężczyźni okazali się być bardziej skupieni na swojej karierze niż kobiety. Już na etapie kształcenia wybierają kierunek w kontekście realiów rynku pracy i z badań wynika, że bardziej zależy im na rozwoju kariery. Dążą oni również do założenia własnej firmy, a kobiety wolą realizację swojej kariery na stanowisku niekierowniczym w dużej firmie. Kobiety też mniej przejmowały się wyborem placówki edukacyjnej i sytuacją na rynku pracy. Dla kobiet ważniejszy jest rozwój konkretnych kompetencji. Osoby z pokolenia Z zwracają dużą uwagę na przyjazną atmosferę w miejscu pracy, dostrzeganie efektów ich pracy przez pracodawcę oraz elastyczne godziny pracy. Zdecydowana większość osób z tego pokolenia ma już doświadczenie zawodowe i realizuje się w pracy. Kariera dla znacznej części osób z generacji Z jest ważna, jednak z poszanowaniem dla ich czasu wolnego.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Łącała, Zofia - 130067
dc.contributor.authorpl
Falędysz, Klaudia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Łącała, Zofia - 130067
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2023-10-25T21:44:22Z
dc.date.available
2023-10-25T21:44:22Z
dc.date.submittedpl
2023-10-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie - psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-165663-305564
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322093
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Generation Z, career path, labor market
dc.subject.plpl
pokolenie Z, ścieżka kariery zawodowej, rynek pracy
dc.titlepl
Ścieżka kariery zawodowej pokolenia Z w kontekście wymagań rynku pracy
dc.title.alternativepl
Generation Z's career path in the context of labor market requirements
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
84
Views per month
Views per city
Warsaw
20
Krakow
8
Wroclaw
7
Lodz
6
Bydgoszcz
3
Czajkow
3
Tychy
3
Gdansk
2
Lublin
2
Poznan
2

No access

No Thumbnail Available
Collections